Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Nem lenne célszerű az alábbi...

Nem lenne célszerű az alábbi módon megszigorítani a jogosítványszerzéshez és vezetéssel kapcsolatos szabályokat?

Figyelt kérdés

-Jogosítványszerzés alsó határa 21 évre növelve

-Pszichológiai teszt szükségessége

-Feleletválasztós helyett válaszkifejtős, szóbeli és írásbeli kresz teszt

-Kötelező vezetési óraszám megduplázása

-Jogosítvány nélküli vezetés első alkalommal 1 millió ft büntetés, 2. alkalommal börtön


Ezek elérnék azt, hogy negyedennyien kapnának jogosítványt, olyanok, akik valóban alkalmasak arra, hogy vezethessenek. Saját tapasztalatból ítélve Magyarországon borzalmas a jelenlegi jogosítvánnyal rendelkező emberek teljesítménye, ezért lenne szükség drasztikus nehezítésre és büntetésre.


2019. ápr. 28. 11:56
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
84%

- A korhatár felemelésével nem értek egyet. Nem mondhatod azt valakinek, hogy dolgozni dolgozhatsz, de nem vezethetsz. Vagy felnőttnek ismer el a társadalom valakit vagy gyereknek tart, de a kettős mérce nem megy. (Noha én már majdnem 30 voltam, mire megcsináltam, mert előtte nem kellett, de én Pesten lakom, vidéken közlekedni azért jóval nehezebb.)

- A pszicho tesztekben nem hiszek. Vagy van valakinek józan esze vagy nincs. H*lyék mindig lesznek.

- A KRESZ-teszt szerintem rendben van - inkább 1-2 évente megismételtetném, mert sokmindent gyorsan elfelejt belőle az ember. (Szóbelit nem támogatnám, szubjektív.)

- Az óraszám növelése jogos.

- A jogosítvány nélküli vezetés meg nonszensz, ez is jogos. Ahogy az ittas vezetés is az.

2019. ápr. 28. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
85%

21 év ==> nem. Van felelősségteljes 18 éves, és van felelőtlen 25 éves.

Pszichológiai teszt ==> nem. Minden épeszű ember tudja, mit kell ezeken válaszolni, tehát nem jó semmire.

Feleletválasztós ==> nem, mert nehéz lenne az objektív értékelés. A feleltválasztós is lehet jó, ha nem annyira gagyi, mint a mostani.

Óraszám növelése ==> nem. Akinek jól megy, minek vegyen több órát? Hasznos lenne viszont 1-2 óra egy tesztpályán.

Büntetés ==> nem, mert nem kivitelezhető. Nincs mindenkinek 1 milliója, a börtönök pedig így is telítettek.

Amit én jónak tartanék a komolyabb tesztkérdések mellett, a kreszvizsga megújítása 5 évenként, illetve a közlekedési szabályok iskolában történő oktatása.

2019. ápr. 28. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Egy PÁV-hoz hasonló reakcióidős tesztet simán beraknék. Azt a pedálos, színes gombosat. A vezetők többsége úgy kizúgna rajta, mint a huzat.
2019. ápr. 28. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Rossz kérdés, rossz felvetésekkel.


Nincs azzal semmi gond, ha valaki ma becsületesen megszerzi a jogosítványt és megszerzi a kellő gyakorlatot utána egész Európában tud közlekedni.


A gond az általános magyar szabálykövető magatartással vagy inkább annak hiányával van. Azt nem lehet előre kiszűrni. Óvodás kortól tanítják az embereknek, hogy nem szabad szemetelni és hogy néz ki a város? :D


Vannak egészen elfogadhatóan működő szankcionálási modellek, pl az Egyesült Államokban és Svájcban is, át lehetne ezek egy részét venni és miután minden hülyét úgy megkúrtak, hogy megbolondul akkor a többi majd visszavesz.


Ezzel a fenti felsorolással te azokat büntetnéd akik még egyetlen szabálysértést sem követtek el.


Amerikai módra be lehetne vonni a biztosítókat, ha a sofőrt megbüntetik akkor bizonyos büntetések után nő a kockázata ezért emelik a biztosítását. Nyilván nem parkolási szabálysértés miatt, de piros lámpa, előzési tilalom, gyorshajtás..


Svájcban nagyon hamar bevonják a jogsidat pár hónapra. Gyorshajtás, telefon nyomkodás stb.. Ezzel arányosan nő a biztosításod és ha már háromszor bevonták a jogsidat akkor visszaesőként kezelnek és nem tudsz szinte egyik biztosítónál sem biztosítást kötni az autódra - ahol igen ott meg többszörös áron.


Svájcban 25km/h sebességtúllépés felett automatikusan ugrik a jogsi és a közigbirság helyett egyedi szabálysértési bírságot szabnak ki a jövedelmi helyzetednek megfelelően. Pár hete cikkeztek egy pereskedésről, ahol egy Ferrarit 163-mal fotóztak le autópályán, 30 000 frank feletti volt a büntetés. 163km/h-nál 9 millió! :D


Na ezeknek van visszatartó ereje, a többi bullshitnak nincs. Komolyabb dolgokért eltiltás + brutális pénzbünti. Nem tud fizetni, nem gond lefoglalják a kocsit a többit ráterhelik az ingatlanra és ingóságra. Persze lehet hivatkozni a szolidaritásra, meg arra hogy nincs mindenkinek ennyi pénze... tartsa be a szabályokat és nem lesz semmi gondja.

2019. ápr. 28. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
83%

-Jogosítványszerzés alsó határa 21 évre növelve, semmi értelme, maradhat 18 körül, viszont 14 évesnek nem adnék robogót a kezébe

-Pszichológiai teszt szükségessége helyes, de hogyan lesz objektív

-Feleletválasztós helyett válaszkifejtős, szóbeli és írásbeli kresz teszt, most is akkora a korrupció a vizsgáztatásban, hogy így aztán végképp pénzbeszedés lenne a dolog, viszont teljesen új vizsgakérdések, gyakorlatibb feladatok stb kellene. Ja és nem ugyanazok a kérdések, amiket be lehet előre gyakorolni.

-Kötelező vezetési óraszám megduplázása, minimum.

-Jogosítvány nélküli vezetés első alkalommal 1 millió ft büntetés, 2. alkalommal börtön, kicsit túlzó, de sokkal súlyosabb szakncionálás kellene a mostaninál, hasonlóan a veszélyeztetés, notorius gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás stb terén is.

2019. ápr. 28. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

"Ezek elérnék azt, hogy negyedennyien kapnának jogosítványt, olyanok, akik valóban alkalmasak arra, hogy vezethessenek. "

Szerintem nem ilyen rossz az arány. Valóban vannak az utakon, akikről az ember el nem tudja képzelni, hogy hogyan jutottak jogsihoz, ez nem mindig a rendszer hibája.

Komolyan azt gondolod, hogy a jelenlegi sofőrök 75%-a alkalmatlan lenne a vezetésre???

2019. ápr. 28. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy sokan alkalmatlanok. Látom nap, mint nap. Nem egy jön be egyirányúba, mintha az okés lenne, vagy továbbhajt egyenrangú ú.keresztőzdésben balról, úgy hogy kint a figyelmeztető tábla, közben mutogat, mert azt hiszi, neki van elsőbbsége, nah hagyjuk. A többség alkalmatlan vezetésre, mert alapvető dolgokkal sincs tisztában. Ezek "megveszik" a jogsit, vagy az oktatósuli szar, vagy mindkettő.
2019. ápr. 28. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ezekkel a szabályozásokkal se lenne jobb a helyzet, nem sok értelmük van.

-minek 21 évre növelni, attól, hogy valaki 17 évesen becsületesen megszerzi a jogsit még

2019. ápr. 28. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
62%

Elküldte véletlen bocsánat. Szóval

-17 évesen szerzi meg a jogsit, még nem lesz felelőtlenebb sofőr. Van aki 40 évesen is vagánykodik, van aki 18 évesen se, ez nem kortól függ.

- pszichológiai teszt se kell, a gyorshajtáshoz, -ami miatt rengeteg baleset van- tökmindegy, hogy milyen a reakcióidőd. Szerintem ezek a tesztek ugyanúgy nem szűrnének ki rengeteg embert.

- KRESZ jól van így, én is inkább azt tenném kötelezővé, hogy x időnként ismételni kelljen.

- az óraszám is elegendő, többet bármikor lehet menni pluszban, jogosítvánnyal is, ha valaki szükségét érzi. Viszont ne kelljen már 60 órát duplaáron szerencsétlenkedni, 30 óra éppen elég arra, hogy egyedül is tudjon az ember vezetni, a rutin úgyse akkor jön, amikor az oktató bármikor belenyúlhat a pedálokba. Viszont az jó lenne, ha mondjuk ilyen speciális rutinpályán lehetne gyakorolni váratlan helyzeteket.

- a büntetések szigorításával egyetértek, ha nem is ennyire durván, de jó lenne ha súlyosabb következményei lennének a jogsi nélküli vezetésnek, ittas vezetésnek, telefonozásnak, stb..

2019. ápr. 28. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
25%
Nem. Nem kell ennyire túlmisztifikálni ezt a jogosítvány dolgot, azért, mert ti ennyire hibátlan sofőrök vagytok. Emberek milliói vezetnek naponta, és minden rendben van a 99,9%-val.
2019. ápr. 28. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!