Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Sok autószerelőnek miért...

Sok autószerelőnek miért akkora baj, ha valaki visz alkatrészt?

Figyelt kérdés

Ma egy szervizben ilyen táblát láttam:

[link]

Valahol ki is van írva, hogy hozott alkatrészt nem szerelnek be. (Majd ők adnak ugyanolyat 30-40 százalékkal drágábban)

Miért nem mindegy neki, hogy mit szerel be? Miért baj neki, hogy nem kell megrendelni, várni az alkatrészre, mert viszem?

Sajnos én azt tapasztalom, hogy nem elég nekik a munkadíj, de még az alkatrészen is keresni akarnak. Megveszik a legolcsóbb utángyártottat, és kétszer annyit számol fel érte, mintha én megvenném a gyárit. Vagy elmegy a legközelebbi autóalkatrész boltba, és rohadtúl nem érdekli, hogy mennyibe kerül, mert nem az ő zsebére megy, és amit én netről 250-ezerért megtudnék rendelni, ő szemrebbenés nélkül megveszi 300 ezerért. Már ott tartok, hogy inkább én szerelem az autómat. Olajcseréért is elkér 18 ezret, beletesz valami hordós olajt, nem érdekli, hogy milyen autóba milyen kell, van neki "univerzális", ami jó dízelbe és benzinesbe is, oszt jó napot. Akkor inkább én megveszek mindent, és 10 ezerből kicserélem, és tudom, hogy minőségi olaj van az autómban. Gyertyát is 8000Ft/db áron számolják, miközben 5400-ért tudnék rendelni. 4 darabnál már nem kevés. Én nagyon szívesen kifizetem az 5000 forintos órabérét a munkáért, de ne húzzon már le az alkatrészekkel is. Miért teszik? Ha nem tennék, meg se fordulna a fejembe, hogy vigyek alkatrészt.

Tudom, jönnek majd azzal a szöveggel, hogy a hozott alkatrészre nem tudnak garanciát vállalni, dehát ez csak a fedősztori.



2019. máj. 8. 22:01
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
75%
Most akkor mi is a kérdés? Megválaszoltad magadnak.
2019. máj. 8. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
31%

5000 forintos óradíj? Ennyiért max. kontár dolgozik.

Vidd hozzá..

2019. máj. 8. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
24%

Mert az bizalmatlanságra ad okot.

Plusz nekik biztos van ilyen-olyan beszállítóknál kedvezmények, ők megveszik X forintért, neked felszámolják X+5000 Ft-ért.

Volt amelyik kitalálta, hogy azért nem jó ez nekik, mert biztos nem lesz jó az az alkatrész amit hozok, és akkor ott áll a kocsi, és addig ők nem tudnak dolgozni. (bla-bla)

Egy ilyennél kellett volna egyszer otthagynom, azt szívjon vele hetekig!

Egyébként én nagyon örülnék neki, ha nem kéne bajlódnom az alkatrésszel.

De mivel ők nem tudják beszerezni, így általában csak felsorolják, hogy mi kell, én megrendelem, stb.

2019. máj. 8. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
83%
Én megcsinálnám hozott alkatrésszel is, aztán ha elbszom azt mondom hogy rosszat hoztál.
2019. máj. 9. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
11%

Sok autószerelő 1 autón akarja felépíteni a hétvégi nyaralóját néha azt érzem, (éreztem) na így születik az autószerelő...

Én is kb már 18 éve saját magamnak szerelgetek, csak néha idő híján vannak bajok.

Nem mindegy, hogy a gyerekemmel vagyok, vagy a lengőkarból préselem ki a szilenteket.

Aztán van olyan szerelő is, aki 15 ezerért cserél egy kuplungot(hozottból is), na ő az, aki 50 éves korában már csak derékszögben tud menni az utcán, meg felköti magát a csajos naptárak közé a csápos emelőre, mert ennyi volt az élete.

2019. máj. 9. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
60%

Odavinnél valami vackot, vagy bontott alkatrészt, aztán elvárnád, hogy a szaki garanciát vállaljon rá.


Bolond lenne nem kihasználni a 40% kedvezményét.


Egyébként, ha ekkora lángész vagy, kérdező, miért nem csinálod saját magad?!

2019. máj. 9. 04:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
90%

Külön kellene választani két dolgot.

Egyrészt az általad említett lehúzásokat a trógerek csinálják, minek jársz ilyenhez, miért nem keresel normális szerelőt?

A másik pedig, hogy miért nem akarnak hozott alkatrésszel dolgozni. Egyrészt a normálisabb is keres rajta. Amivel nincs is baj, mert még is garantált minőségű, garanciális alkatrészt épít be neked, kedvezőbb beszerzési áron, mintha te vennéd meg. Másrészt pedig te odaviszed a mindenféle neten összekukázott, használt/hamisítvány/bóvli stb. alkatrészeket. Amik vagy jók, vagy nem a kocsiba, aztán ha valami gond van, akkor mész vissza reklamálni és követeled mindennek az árát rajta, mert azt az isten se tudja veled megértetni majd, hogy sz*rt hoztál, az a baja.

2019. máj. 9. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
77%

Látszik, hogy nem értetted meg a Matyis üzenet lényegét, pedig az éttermes példa jó.

Miért nem elég, ha csak a szolgáltatásért fizetsz?

(tehát te viszed a krumplit, csirkét, ők "csak" készítsék el). Mert abból nem lehet megélni. Nem lehet belőle kitermelni a rezsit, járulékokat, adót, amortizációt, nem lehet belőle fejleszteni, stb.

Van műhely, ahol vállalnak hozott alkatrésszel is javítást. Garanciát nem vállalnak az ilyen beszerelt alkatrészekre. Dupla munkadíjat számolnak fel. Ha nem stimmel az alkatrész, amit vittél, és emiatt állni kell, foglalja az autód az emelőt, ugyanúgy ketyeg az óra, fizeted a munkadíjat. Neked emiatt esetleg el kell szaladnod a melódból, hogy intézd az alkatrész cseréjét.

5000Ft-os órabér pedig lassan már tényleg a vicc kategória...

2019. máj. 9. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
90%

Ennek több oka is van:


1) Keres az alkatrészen is. Ma már minden nagyker (Unix, Bárid és társai) ad 30-40% kedvezményt bármilyen jöttment autószerelőnek, akkor is ha csak évente 1x látja. Ő ott megveszi az alkatrészt, a vevőnek meg kiszámlázza kisker áron, máris keresett 30-40%-ot. Ez ugye az anyagi oldala.


2) Tetszik, nem tetszik a legtöbb ember nem ért műszaki értelemben az autókhoz. Igen bosszús napot tud okozni egy műhelynek, hogyha az egyszeri Pista "jóleszaz, úgyis el akarom adni a kocsit" alapon odaviszi a legolcsóbb, ócska nem mérethelyes utángyártott kínai alkatrészt, amivel aztán a szerelő küzd, mint disznó a jégen. Aztán a vevő reklamál, mikor az egy órás munka 3 óráig tartott.


3) Még rosszabb, ha rossz alkatrészt hoz a vevő, akkor be sem lehet szerelni. Ilyenkor a kocsi foglalja az állványt, viszi a szerelő munkaidejét (szétszedés, összerakás, kitolás az udvarra amíg megjön a jó alkatrész). És ilyenkor ugye a vevő szerint "Nem csinált meg semmit" tehát azt a 3 órát amíg szétszedte az ócskavasat, rájött, hogy rossz alkatrész és összerakta nem akarja majd kifizetni.


4) És végül a garancia kérdése - az éttermes példánál maradva te vállalnál garanciát arra, hogy finom lesz az étel ha a bizonytalan eredetű alapanyagot egy idegen hozza?



Amúgy eléggé el vagy tévedve. Igen komoly különbség van egy óradíj és egy REZSIÓRADÍJ között....

2019. máj. 9. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
14%

Ami ma megy Budapesten autószerelők körében kritikán aluli (tisztelet a kivételnek, ha van).

Sok autó van, kevés szerelő, és a szerelők azt nézik kin kereshetnek meg rövid idő alatt a legtöbbet.

Inkább csinálnak 8 olajcserét egy nap, mint egy kuplungcserét.

Megértem, mindenkipénzböl él, de kérem szépen, ez pofátlanság.

Én magamnak szerelek (amennyire a szerszáok engedik), és megvan az alkatrészesem is.

2019. máj. 9. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!