Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Sok autószerelőnek miért...

Sok autószerelőnek miért akkora baj, ha valaki visz alkatrészt?

Figyelt kérdés

Ma egy szervizben ilyen táblát láttam:

[link]

Valahol ki is van írva, hogy hozott alkatrészt nem szerelnek be. (Majd ők adnak ugyanolyat 30-40 százalékkal drágábban)

Miért nem mindegy neki, hogy mit szerel be? Miért baj neki, hogy nem kell megrendelni, várni az alkatrészre, mert viszem?

Sajnos én azt tapasztalom, hogy nem elég nekik a munkadíj, de még az alkatrészen is keresni akarnak. Megveszik a legolcsóbb utángyártottat, és kétszer annyit számol fel érte, mintha én megvenném a gyárit. Vagy elmegy a legközelebbi autóalkatrész boltba, és rohadtúl nem érdekli, hogy mennyibe kerül, mert nem az ő zsebére megy, és amit én netről 250-ezerért megtudnék rendelni, ő szemrebbenés nélkül megveszi 300 ezerért. Már ott tartok, hogy inkább én szerelem az autómat. Olajcseréért is elkér 18 ezret, beletesz valami hordós olajt, nem érdekli, hogy milyen autóba milyen kell, van neki "univerzális", ami jó dízelbe és benzinesbe is, oszt jó napot. Akkor inkább én megveszek mindent, és 10 ezerből kicserélem, és tudom, hogy minőségi olaj van az autómban. Gyertyát is 8000Ft/db áron számolják, miközben 5400-ért tudnék rendelni. 4 darabnál már nem kevés. Én nagyon szívesen kifizetem az 5000 forintos órabérét a munkáért, de ne húzzon már le az alkatrészekkel is. Miért teszik? Ha nem tennék, meg se fordulna a fejembe, hogy vigyek alkatrészt.

Tudom, jönnek majd azzal a szöveggel, hogy a hozott alkatrészre nem tudnak garanciát vállalni, dehát ez csak a fedősztori.



2019. máj. 8. 22:01
1 2 3
 21/24 A kérdező kommentje:

Nem az órabérről van itt leginkább szó. Az annyi, amennyi. Teljesen mindegy, hogy márkaszerviz, vagy egy falusi autószerelő, és az is mindegy, hogy 5 vagy 50 ezer az óradíj, az alkatrészre legtöbb sokat rátesz még pluszba.

Az a 300 ezres példa is egy ismerősömmel esett meg. Az autója fődarab hibás lett, komoly károsodást szenvedett a motor, és 300 ezret számlázott ki a szerelő egy alkatrészre, az ismerősöm megnézte a neten, és a legtöbb autóalkatrész üzletben 230-240 ezer körül meglehetett volna rendelni. Természetesen szóvá tette, és megtudtak egyezni egy kisebb összegben.

Jó lenne, ha egy autószerelő írna, és levezetné ennek a miértjét, hátha megértőbb lennék.

2019. máj. 10. 12:27
 22/24 anonim ***** válasza:
72%

Már levezettem neked, csak nem akarod megérteni.


Ha az egy napos munkára azt kapod, hogy 100e a munkadíj + 50e az anyag akkor húzod a szád, hogy jajj de drágán dolgozik.


Ha ugyan erre a munkára azt kapod, hogy 50e a munkadíj és 150e az anyag akkor meg a legtöbb ember boldog, hogy milyen olcsón megcsinálják neki.


A lényegen nem változtat: A szervízt fenn kell tartani, ami nagyon költséges, az embereket ki kell fizetni (és az elmúlt években komolyan drágult a munkaerő...) és az a fránya szervíz még profitot is szeretne. Viszont a "drága munka" rosszul fest az ajánlaton, az alkatrészárnak meg kevesen mennek utána, aki meg igen azt le lehet koptatni azzal a szöveggel, hogy nincs hozott alkatrészből munka. Meló van jelenleg dögivel, seni nem győzi.

2019. máj. 10. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 anonim válasza:

Kedves Kérdező,


Nekem van egy szervizem Budapesten és mi sem kérünk a hozott alkatrészből. Ennek több oka is van. Kiemelnék kettőt.


1. Senki nem azért vállal üzleti kockázatot és fektet be 10+ millió forintot, hogy te jól járj miközben ő ne. A bevételt az alkatrész árrés és a munkadíj adja. Ha bármelyik elem kiesek, az pénzügyi nehézségeket okoz. Nyílván te azt márt nem érzékeled.


A cég szemszögből te nyűg, problémás ügyfél vagy, akit minél gyorsabban le kell koptatni. Ez az igazság.


Nálunk szerencsére olyan az ügyfélkör, akik ránk bíznak mindent. Cserébe mi minőségi munkát tudunk végezni az előre megbeszélt árakon. Mivel rendben van a cash-flow, így belefél extra jófejkedés is. Mint pl: elmegyünk az ügyfélért a város másik végébe, ha elkészült az autója. És mindenki boldog.


Amikor te elmész vásárolni ruhát, oda miért nem viszel szövet méterárut? Hogy neked abból csinálják meg? Arra varrják fel a Hilfiger feliratot? Neeem, barátom amikor bemész egy akármilyen boltba akkor te nem csak a terméket fizeted ki, hanem annak az embernek a bérét is aki segít neked vagy akinél fizetsz. Csak ott nincs szétbontva ruha+szolgáltatási díjra a számla. De hidd el, hogy bele van kalkulálva. Meglepődnél, hogy mi mindenért fizetsz 90% fölötti árrést az üzletekben. Egy zacskó chipsen 300% a profit. Szóval inkább oda kéne 2db burgonyát vinni.


Normál esetben semmi köze nincs az ügyfélnek egy cég beszerzési árához. Ha ügyesen meg tudtad venni az alkatrészt, akkor vegyél mellé még egy csápos emelőt is, célszerszámokat és nem árt némi szaktudás sem. Aztán hajrá! :)


A másik ok: Sokszor nem passzol a hozott alkatrész.

Néha mi is benézzük. Az ügyfél meg ilyenkor néz boci szemekkel. Főleg ha már nem mozgatható az autója és az 1 órából lesz 5 óra munkaidő mire hoz egy jót. De persze azt már nem akarja kifizetni, hogy órákra lefoglalt egy munkaállomást. Az ilyen ügyfelek telefonszáma válik "ne vedd fel"-re a telefonokban.


Ha van saját autód, akkor a népesség felső 5%-ba tartozol. Tehát elég nagy luxus. (De nyílván tudom én is, hogy mindenki a saját szintjén nyomorog.) Nem a szervizelés a drága, hanem autózni.

2020. ápr. 23. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 A kérdező kommentje:

Azért nem vagyok nyűg és problémás ügyfél, mert ebből a szerviz semmit nem vesz észre.

1. Árajánlatot kérek egy-egy javításra, szervizelésre, és eleve nem megyek oda, ahol valami elképesztő ajánlatot kapok.

2. Sehol nem említem, hogy én vinném az alkatrészt.

3. Ha mégis előzetes árajánlat nélkül viszem valahova az autómat/motoromat, és egy borsos számlát kapok a végén, azt szó nélkül kifizetem, mosolyogva megköszönöm, és többé nem megyek oda.

4. Ha elégedett vagyok a szolgáltatással és az árral, nem sajnálok 5-10 ezer borravalót sem.

Másik, hogy elég sok szerszámom van, úgyhogy amelyik javítás, alkatrész csere nem igényel drága, speciális szerszámokat, emelőt, komolyabb szaktudást, azt magam elvégzem.

Megint másik, hogy nekem nagyon nem mindegy, hogy pl. milyen féktárcsa és fékbetét kerül beszerelésre, vagy milyen olajat töltenek a motorba, de a legtöbb szerviz meg se kérdezi, hogy milyet szeretnék, csak beletesznek valamit, ami sokszor még a számláról se derül ki, hogy mit.

A jó és olcsó szerelő arról ismerszik meg, hogy 20 autó áll az udvarban, és 2 hétre tud időpontot adni, a drága pedig arról, hogy másnap reggel 8 órakor már vihetem az autót.

Ne a rosszat lásd bennem, hanem tanulj ebből, és értsd meg az autósok 70%-ának az elvárását, igényeit. Tudom, hogy te azt szereted, ha valakit nem érdekel 10-20-50 ezer forintos plusz költség, de az autósok többsége nem ilyen.

2020. máj. 1. 09:14
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!