Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A biciklisták és az e-rolleres...

A biciklisták és az e-rolleresek mit képzelnek magukról? Nekik mindent lehet?

Figyelt kérdés
Mai napon nekemjött egy e-rolleres ,hogy miért nem állok meg a váci út kellős közepén hogy átengedjem, máshol meg a zebrán a biciklin ÜLVE ment át egy bringás, aki szintén nekemjött, mert nem engedtem át. Miután közöltem vele, hogy a zebra csak gyalogosoknak nyújt elsőbbséget, és ha a biciklin ül, akár leér a lába akár nem, JÁRMŰVEL KÖZELEKEDIK! Megérdemelné, hogy elüssem. És az út közepén mennek 10-el, ha meg beszólok nekik, vagy csak annyit ,hogy próbáljon meg kicsit letérni, hogy az AUTÓÚTON az AUTÓK elférhessenek, belerúga kocsimba. (ott rendőr lett hívva, meg is bünetették)
2019. nov. 8. 14:46
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Provokatív kérdésre, provokatív válasz:


Miért van az, hogy megyek a kerékpárúton (Bp. Veres Péter út), és jön rajta velem szemben az autós és rám dudál?

Miért van az, hogy lámpás kereszteződés, szabad jelzésem van a zebrán, gyalog megyek át, jobbra kanyarodó autó rám dudál, vagy milliméterekkel mögöttem hajt tovább?

Miért van az, hogy noha bőven lenne rá lehetősége, semmi oldaltávolságot nem tart, amikor szabályosan kerékpározok az úton, egészen a sáv szélén (ami nem is előírás) ?


Soroljam még tovább?


Egy autós-kerékpáros-gyalogos.


A felsoroltakban igazad van, azt nem vitatom, csak az egymásra mutogatásnak nincs értelme.

2019. nov. 8. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Tehát találkoztál 2, azaz kettő darab szabálytalan biciklissel és fel vagy háborodva?

Én napi kb. 5-10 autóssal találkozok, akik vagy veszélyesen közel előznek, vagy veszélyeztetik a zebrán a gyalogosokat. Ha belegondolsz az előbbi esetben max. egy karcolás lesz az autón, ami bármikor javítható, az utóbbi esetben viszont emberéletek forognak kockán.


"Megérdemelné, hogy elüssem."

Nagyon nem. Ha ilyen gondolataid vannak, akkor ideje lenne felkeresni egy pszichológust és addig ne ülj a volán mögé, amíg nem tudod kezelni az indulataidat.

2019. nov. 8. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
76%
Gyönyörűen kizártad azokat az eseteket, ahol normálisak voltak a bicajosok/rolleresek, így a fejedben torzítva a dolgokat :p Nyilván jobban megmarad a negatív élmény, de aktívan figyelni kell arra, hogy ne essünk bele az általánosítás hibájába. Aki ilyen módon tahó, az kocsin, buszon, bicajon, étteremben is ilyen lesz. Nem attól függ, hogy bicajon van vagy se.
2019. nov. 8. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Azt nem modntam, hogy mindegyik ilyen, csak mivel majdnem minden 2 ilyen, azért jogosan fogalmazhattam úgy, ahogy. dkeszi-vác régi 2-es vonalon nem elhet autóval közelkedni anélkül ,hogy ne kelljen életveszélyesen megelőzni 10 biciklist. ja, és 2 méterre van a bicikliút. De nem, ott nem közlekedek, emrt az út mindenkié. De mindegy, ezt egy biciklistának hiába mondom, nekik az természetes ,hogy nem veszik figyelembe a szabályokat. Még ha szabályosan is közlekedik, úgy cikázik az autók között, hogy a szív megáll! Hiába, semmilyen balesetet nem okoz, életveszélyes! jogosítványhoz kéne kötni a biciklit is. az e-rollert meg pláne
2019. nov. 8. 20:02
 5/7 anonim ***** válasza:

Kérdező, szerintem is túlságosan általánosítasz, én például tuti nem csinálok olyan manővereket, mint amiket kifogásolsz. És rendszeresen vezetek autót és gyalogosként is közlekedek. Számomra mindig is a többi autós jelentett nagyobb veszélyt, egyszerűen sokkal nagyobb kárt tudsz okozni egy tonnás bádogdobozzal, mint bárhogy máshogy.


Azt pedig nem hiszem el, hogy bárki is rászolgálna arra, hogy elgázolják és azt sem értem, miért MUSZÁJ valakit életveszélyesen előzni. Mindenhol vannak hülye emberek, minden közlekedési eszközön és őszintén szólva az lehet csak nyugodt és kiegyensúlyozott közlekedő, aki mások hülyeségét bizonyos keretek között tolerálja. És azért az, hogy átengedj egy zebrán egy gyalogos helyett egy bringást, az nem olyan nagy ügy...

2019. nov. 8. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Szerinted miben segítene, ha külön jogosítványhoz kötnéd? Változtatna bármin? Legtöbb "bicajosnak" amúgy is van már B-s jogsija. Nem azért bicajoznak úgy, mert nem ismerik a KRESZ-t, hanem mert pl energiát akarnak spórolni (fékezés során tk. a saját energiád alakul felesleges hőenergiává, ami fárasztó), időt akarnak spórolni, és legfőképp mert megúszhatják. Minden közlekedő átlagban azokat a közlekedési szabályokat nem tartja be, amelyeket megúszhat. Motoros mozgó kocsisor között halad a dugóban, nappali menetfényt szerel a tompított mellé, gyalogos ott megy át az úttesten, ahol épp tud, autós átlépi enyhén a sebességkorlátot (főleg este 9 után Budapesten), narancssárgát látva gázba tapos fék helyett, mobilját nyomogatja vezetés közben, bicajos meg átmegy a piroson, ha épp veszélytelennek ítéli, úttesten megy párhuzamos bicajút helyett (azt tegyük hozzá, hogy gyakran ezek a "bicikliutak" alkalmatlanok tempós közlekedésre), nem rak csengőt a bicajra. Csak a bicajos kihágások jobban szemet szúrnak, mint a többi, mert kevesen bicajoznak őmaguk is, miközben mindenki gyalogol, sokan vezetnek autót, tehát ezek a kihágások már túl vannak egy jó adag kognitív disszonancián. Ez egyénre visszavezethető megszokás, hogy neki mi fér bele, nem a választott közlekedési eszköz típusától függ. Ezt kéne megértenie sok embernek. Véleményem szerint a sztenderd autós kihágások (gyorshajtás, index hiánya, sárgán áthajtás, MOBILOZÁS) sokkal veszélyesebbek, pusztán a jármű súlya miatt. Oly szép volna, ha mindenki picit türelmesebb, előzékenyebb volna az utakon. Annyi felesleges stresszt okoz ez.
2019. nov. 8. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Alex Fly ***** válasza:
100%
És az autóban ülők mit képzelnek? Azt hiszikb hogy az öbék az úttest; a fenntartható módon közlekedőket az úttest helyett életveszélyes rezervátumokba kényszerítik, hogy senki ne zavarja őket az úton, ha gyengébbekkel szemben elsőbbségadási kötelezettségük lenne azt ignorálják mivel úgyis a másik sérül meg. És persze előszeretettel keverik a KRESZ egyértelműen definiált fogalmait; szerintük minden közút autóút és minden egyéb, közlekedésre igen korlátozottan alkalmas felület bicikliút...
2019. nov. 9. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!