Emelkedőn való elindukasrol pár szó?
Érdekes, mi ezt anno csak kézifékkel tanultuk.
Gyakorlatban kis emelkedőn csináltam én is kézifék nélkül, de komolyabbnál nem működik, vagy nagyon megterheled a kuplungot.
Újabb autóknál már van hátragurulás védő rendszer, ott erre nem lesz gondod. Automatánál szintén nem. Amíg hagyományos régi vonalú autót vezetsz, használd csak a kéziféket.
Én nem tanultam kézifékes elindulást oktatóval, azt se tudtam mi az, csak a jogsi megszerzése után jöttem rá. Az oktatóautó meg olyan volt, hogy meredek emelkedőn is fel tudott menni csúsztatott kuplunggal, még gázt se kellett nyomni.
Kézifékes elindulás: kézifék behúzva, csak a kuplungot nyomod, felengeded fogáspontig, közben párhuzamosan elkezded nyomni a gázt, aztán amikor érzed, hogy megmozdulna a kocsi, akkor kiengeded a kéziféket.
Kézifék nélkül: féket nyomod, közben a kuplungot felengeded fogáspontig, itt is lehet érezni, hogy menne előre a kocsi, ha nem fékeznéd, aztán fékről a gázra lépsz és indulsz. Nem kell kapkodni, ha így csinálod, mert a kuplunggal meg lehet tartani a kocsit, anélkül, hogy fékeznél, ez a mérlegállás, de ezt se tanítják mostanában.
Kéziféket csak nagyon meredek helyeken húzom be, általában elég a sima indulás, de az a lényeg, hogy először a kuplung, aztán a fék, így egy centit se gurulok hátra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!