Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Azt hallottam, hogy autóval,...

Azt hallottam, hogy autóval, ha dombon orral felfele állok meg autóval akkor rükvercbe kell rakni a kocsit, hogy ne guruljon el, vagy ha orral felfele állok meg 1 emelkedőn akkor 1 be Állítólag igaz, de én nem tudom eldönteni laikus létemre. Igaz ez?

Figyelt kérdés
2013. márc. 13. 00:01
 1/9 anonim ***** válasza:
0%
Tökmindegy melyikbe rakod. Ezt a hülyeséget azok terjesztik, akik életükbe nem láttak még belső égésű motort szétszedve.
2013. márc. 13. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 szántóvető ***** válasza:
100%
a legkisebb fokozatba kell rakni,tehát vagy 1-be vagy rükvercbe,a 2 között nincs nagy különbség.viszont ez nem nyújt stabil rögzítést tehát a kézifék is kell mellé.
2013. márc. 13. 05:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
70%

"Ezt a hülyeséget azok terjesztik, akik életükbe nem láttak még belső égésű motort szétszedve."


Pedig ezt pont azok tanították, akik tudják hogyan működnek a motorok, persze közben már idejét múlt a dolog!


Ugyanis a régi dízelek nem voltak agyonbonyolítva elektronikával, tisztán mechanikus alapon működtek. Egy Csepel teherautót simán be lehetett húzni úgy, hogy nem volt benne akksi, vagy nem volt töltése. Ráadásul a fékei se voltak valami jók (Sima olajfék volt bennük, semmi Westing). Ezért oktatták azt, hogy lejtőn állva ellenkező sebességbe kell tenni és a járda felé kell kormányozni. Ilyenkor hiába gurult el, a visszafelé forgó motor nem tudott beindulni, ha meg a járda felé volt forgatva a kormány, akkor messzire se gurult...

2013. márc. 13. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Ma autóknál tökmindegy. Én azt vettem észre, hogy még a legnagyobb lejtőn is megfogja mindegyik. De gondolom ez típusfüggő is.
2013. márc. 13. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
23%
Oké, régi dieselek... De itt modern személyautókról van szó, amiket ha nem hagysz gyújtáson, az életben nem fognak maguktól beindulni gurulás miatt. Ergo tökmindegy melyik sebességbe rakod, hátramenetbe vagy egyesbe.
2013. márc. 13. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
65%

"De itt modern személyautókról van szó"


Eddig oké, de aki terjeszti az ezt hallotta az apjától, az meg az ő apjától, akinek az idejében még csak IFA-k, meg Csepelek voltak...

Ennyi.

2013. márc. 13. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Az meg a másik dolog hogy dombon eleve nem hagyjuk az autót csak sebességben. Erre találták ki a kéziféket. Álló helyzetben amúgy sem kopik.

Max nagy hidegben enyhe lejtőn ha nem akarod hogy befagyjon akkor ne húzd be.

2013. márc. 13. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
#7: Kiegészítés: Többhetes várakozásnál enyhe lejtőn sem célszerű nehúzva hagyni a kéziféket, hőmérséklettől függetlenül. Nem tudom, ez milyen autók esetben jó tanács, a mienknél mindenképpen az, a bovden berozsdált és nem forogtak a kerekek induláskor, elég sokat kellett szórakozni a minap, hogy elengedje. Még jó, hogy nem szokott lenni forgalom arrafelé (ugyanis az útra azért legurult).
2013. márc. 14. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Hát igen, a karbantartás hiánya sok problémát tud okozni. Ha nincs is a szervíz tervben ez előre megnevezve, azért érdemes pár évente szétszedni és összecupákolni zsírral.
2013. márc. 14. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!