Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A sok veszélyes, barom sofőr...

A sok veszélyes, barom sofőr miatt elment a kedvem a vezetéstől. Más is érezte már így?

Figyelt kérdés

Budapesten és vidéken is vezetek. Jogosítványom már 4 éve van, de rendszeresen csak kb. fél éve vezetek. Eleinte élveztem, de rá kellett jönnöm, hogy rengeteg életveszélyes helyzetet okozó barom jár-kel az utakon.

Én hiába igyekszem figyelmesen és körültekintően, szabályokat betartva vezetni, ha sokszor kevés vagyok egy-egy szituáció megmentéséhez.

Az is közrejátszik, hogy a családban már több baleset is előfordult az elmúlt évben, minden esetben a másik fél volt a hibás. Az öcsém majdnem meghalt, mert a főúton belékanyarodtak és nagy sebességgel letolták a szakadékba, a húgom kocsija összetört, mert a körforgalomban nem adták meg neki az elsőbbséget, ezen kívül rengeteg balesetet látok nap, mint nap Budapesten, a legtöbb ráfutásos, vagy olyan, ahol az elsőbbséget nem adják meg.

Hogyan tudnám élvezni így a vezetést? Folyton attól rettegek, hogy belém jönnek.


2020. máj. 5. 15:34
 1/10 Koplárovics Béci ***** válasza:
19%

Átok ül rajtatok, vagy valami (nem hiszek az ilyesmiben). Sokszázezer km-t vezető ismerőseimmel és velem huszon év alatt sem történt ennyi baleset, mint veletek. Azt nem mondom, hogy nem látok szabálytalanságokat, amikből akár baleset is lehetne, ha nem figyelnék.

Vagy annyira féltek, hogy ezt ki akarják használni, vagy annyira úgy gondoljátok, hogy ha szabályosak vagytok, akkor nem lehet baj, vagy rosszul/későn veszitek észre, hogy egy balaesetveszélyes szituációban vagytok, és már nincs lehetőség tenni ellene. Nem tudom.

2020. máj. 5. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
89%

A vezetésben igazából ez a nehéz, minden pillanatban készen lenni arra, hogy más baromságát kivédd. Egyenesen menni és nyomni a gázt mindenki tudja, és sajnos ennyi elég is a jogsi megszerzéséhez. A vészhelyzeteket nem akkor kell megpróbálni lereagálni amikor már történnek, hanem folyamatosan figyelni kell a többieket és ha olyat látsz amiből el tudod képzelni hogy baj lehet, akkor felkészülni arra hogy valamit csinálni kell.


Ezt sok szituációra lehet érteni, pár példa:

- látsz egy gyalogost bizonytalan léptekkel haladni a járdán, az úttest szélén, vagy zebra közelében - fel kell arra készülni hogy lelép eléd, el kell venni a lábad a gázról, áttenni a fékre és hagyni hogy a motorfék picit lassítsa az autót. Ha nem lépnek le, gyorsítasz, ha igen, akkor pedig satu, és meg tudsz állni.

- haladsz az úton és egy mellékutcából valaki lassan de erőszakosan csorog ki eléd - el kell venni a lábad a gázról és felkészülni a lassításra, fékezésre, mert 10ből minimum 3-4szer ki fognak jönni eléd, hiába van elsőbbséged.

- autópályán a belső sávban gyorsan haladsz, vagy előzöl, látod hogy a külső sávban valaki indexel befelé, vagy csak simán látod hogy sodródik a belső sáv felé - megint csak, el kell venni a lábad a gázról, egy picit lassítani, felkészülni arra hogy bejönnek eléd, hiába szabálytalan és életveszélyes. Körül kell nézni, vannak-e mögötted, hogy ha satuféket kell nyomni beléd jön-e valaki, vannak-e melletted, hogy ha mondjuk az utolsó pillanatban rántják be eléd (ami simán megtörténik) és nem tudsz megállni, akkor jobbról ki tudod-e kerülni.

- a körforgalomban haladsz, és látod hogy valaki hajtana be, de te ugye nem indexelsz, mert mennél tovább. Ilyenkor tudni kell, hogy hogy Budapesten az autósok fele a körforgalomban nem indexel. Ha látod hogy valaki csorog be eléd akkor készülj arra hogy be is jön, mert esetleg azt gondolja hogy kimész, csak nem indexelsz. Vagy azt gondolja hogy lassan/bizonytalanul jössz, és befér. Rengetegszer megtörténik.

- városban haladsz, valaki indexel előtted jobbra. Kikerülni nem tudod, jönnek szembe. A legtöbb autós annyira lassít le és annyi távolságot tart, hogy az előtte indexelő autó le tudjon lassítani és be tudjon kanyarodni. Nem számítanak arra, hogy esetleg teljesen meg kell majd állni. Budapesten ugyanakkor sokszor előfordul, hogy pont ott van egy zebra, vagy csak ott megy át egy gyalogos, ahova az előtted haladó be akar kanyarodni. Eredmény az, hogy a kanyarodó autó az útra eléd félig kilógva teljesen megáll, hogy átengedje a gyalogost. Te pedig mögötte, ugye kérdés hogy mit tudsz csinálni, mire számítottál. Hátulról összetöröd-e, esetleg megpróbálod kikerülni és a szembe jövőt töröd össze, vagy meg tudsz állni.


Aki így vezet az nem tud vezetés közben telefonálni vagy sms-ezni, sminkelni, reggelizni, kávézni, olvasni, az utasokkal röhögcsélve beszélgetni, mert nem tud ezekre figyelni. Viszont abban az egy kritikus pillanatban amikor ezer baj nélküli szituáció után ezeregyedszerre beüt a krach, akkor készen fog állni és pontosan fogja tudni hogy mit kell csinálnia és el fog tudni kerülni egy potenciálisan sérülés- vagy életveszélyes, de minimum komoly anyagi kárral járó balesetet. A közlekedésben a többi résztvevőre veszélyforrásként kell tekinteni mert a nagy számok törvénye alapján egyszer egészen biztosan meg fog történni a legdurvább szituáció, amit el tudsz képzelni. Kérdés, hogy készen leszel-e kivédeni.


Viszont jó hír, hogy itt Budapesten a vezetéskultúra terén már-már annyira banánköztársasági állapotok uralkodnak hogy én még nem vezettem olyan helyen (hagyján hogy Európán vagy Amerikán belül, de beleértve Afrikát, Indiát, Kínát, Közel-Keletet) ahol ne lettek volna elegek a budapesti forgalomban felszedett túlélő ösztönök:)

2020. máj. 5. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
38%

Én a motorozást hagytam abba emiatt. Autóból meg Volvot vettem, mert nagyon biztonságosak.


Nekem is volt már pár kisebb balesetem, egyiket sem én okoztam; de azt tudni kell, hogy aki vezet, az csinál hülyeséget. Előbb-utóbb bajba fogsz kerülni és akkor nem mindegy, hogy miben ülsz.

A másik dolog, hogy ha gyakoriak a meleg helyzetek, akkor vagy túlreagálod őket vagy a vezetési stílusod okozza. Például ha lassan vezetsz, sok türelmetlen autós fog veszélyesen megelőzni.

Továbbá érdemes nagyon figyelmesen közlekedni; pl. egyenrangú kereszteződésnél balra is nézzél, ne csak jobbra.

2020. máj. 5. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

1. Nem hinném, hogy átok ülne rajtunk, mivel sok emberrel történik hasonló. A koronavírus előtt Budapesten naponta mentem át, és ahogy írtam, szinte minden nap minimum egy balesetet láttam. Múlt héten gyalog voltam az utcán, amikor is tőlem pár méterre egy, a főúton haladó autóba belehajtott egy stop táblát figyelmen kívül hagyó, mellékutcáról érkező.


2. Amiket leírtál azokkal teljesen egyetértek, és épp ezekre gondoltam amikor kiírtam a kérdést. Hogy mindig oda kell figyelni 1000%-osan, mert mindig van olyan, aki be akar jönni eléd/ki akar hajtani eléd, nem indexel /ez a legkevesebb/, bejön eléd autópályán 50-nel, stb.

Tehát önmagában a vezetés akár még élmény is lehetne, de akiket te is felsoroltál mind elrontják az élményt és elveszik az ember kedvét az egésztől. És a szomorú, hogy ezekből nem 30 kilométerenként jön egy, hanem akár öt percenként.

2020. máj. 5. 18:31
 5/10 anonim ***** válasza:
0%

Igen , jól irják itt előttem hogy mindig számitani kell a mások reakcióira, hülyeségeire.

Ezt úgy hivják deffenziv vezetés.

Ez a közlekedés előre látásán alapul.

Mi jártunk is régen ilyen oktatásra mivel ez a szakmám és ott kimontottan tanitották velünk.

Azt hogy veled meg nálatok ennyi baleset volt , ott valamit ti sem jól csináltok, rosszul regáljátok le az esetlegesen mások hibáit.

Erre talán elég jó példa mostanában az a sok orosz videó. VAn amikor sima egyenes úton megijed és túlrántja a kormányt és rögtön felborul a tök sima úton.

2020. máj. 5. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Velem még nem történt baleset. A példákat kívülállóként láttam, semmi közöm nem volt hozzájuk. Amit tapasztalok, hogy index nélkül bejön elém, autópályán 50-nek bemegy a belső távba, át két sávon (ez sem közvetlen előttem volt), tehát nem én bénáztam amiért bejött, illetve az említett stop táblás belerohanásnál is csak gyalogos szemtanú voltam a közelben, nem ismertem egyik sofőrt sem. A sok kívülállóként látott ráfutásos balesetnek is csak szemtanúi voltam. Összességében a példákat nem azért írtam, hogy megerősítést kérjek azzal kapcsolatban, hogy a családomon átok ül vagy bénák vagyunk, számos más példát próbáltam kiragadni idegenek köréből, sajnálom, hogy ez másképp ment át.

A lényeg, hogy rengeteg a rosszul vezető ember, ami erőteljes koncentrációt igényel, ami elveszi a vezetés élményét és a kedvemet a vezetéstől.

2020. máj. 5. 23:06
 7/10 anonim ***** válasza:

Ez valami átok?

Egyik ismerősöm mesélte hogy nap mint nap közlekedett egy adott útszakaszon, volt egy kanyar pont volt egy fa ott,havi szinten bele mentek abba a fába és meg is haltak, egy családban például az apa ment neki a fának és szörnyet halt majd 1 évre rá ugyan ott a fia, egy idő után csak ki vágták a fát mert többen meghaltak.

2020. máj. 7. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
6%

Fejben dől el minden. Amikor gyerek voltál még biztosan rettegtél a kerékpártól, hogy eldőlsz vele, elcsapnak vagy ilyesmi, mégis megtanultál kerékpározni és talán már taknyoltál el többször is vele, nem igaz? (ha nem tudsz kerékpározni, akkor sajnálom, rossz példa volt)


Az általad említett ráfutásos, elsőbbség nem megadásos balesetek nagy része nem végződik súlyos sérüléssel, ezeknél az ember inkább az összetört autóját sajnálja és az anyagi vonzatát.

2020. máj. 9. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

8. Valóban borzasztóan rossz példa volt. Na nem azért, mert nem tudok kerékpározni, hanem mert egyrészt a kerékpározásba jóval nehezebb belehalni, pláne gyerekként a járdán, másrészt a kerékpáros taknyolások önhibámból történtek, viszont ha valaki miatt balesetezek, akkor az teljesen önhibámon kívül történik.

Kicsit félreértetted, ugyanis én nem a saját képességeimben nem bízom, azaz nem attól félek, hogy én okozok balesetet, épp ellenkezőleg. A többi szerencsétlen emberrel van baj, akiknek a vezetési technikáját és semmilyen módon nem tudom befolyásolni.


Az meg szerintem lényegtelen, hogy egy ráfutásos balesetbe nem hal bele senki, ettől még ez nem jogosít fel senkit arra, hogy ne adja meg az elsőbbséget vagy a másik seggébe menjen.

2020. máj. 10. 20:56
 10/10 anonim ***** válasza:

Te írtad, hogy:

"Folyton attól rettegek, hogy belém jönnek."


Erre hoztam fel a példát, hogy kerékpárral sem retteg az ember, mert gyerekkorában legyőzte a félelmeit. Pedig kerékpárral ha elcsapnak az minimum 8 napon túl gyógyuló súlyos sérülés. Anyósom egy kátyúban dőlt el vele, utána gipszben feküdhetett, mert eltört a lábszára. Szóval ez nem igaz, hogy a kerékpár biztonságosabb, mint az autó.


Nyilván nem jogosítja fel a többi közlekedőt, hogy szabálytalankodjon, de az sem egészséges, hogy valaki a balesettől retteg vezetés közben. Ez egy beszűkült tudatállapot, amiben az ember nem fog úgy reagálni a veszélyhelyzetekre, mint az elvárás lenne, gyakorlatilag pont az ilyen eseteket igyekezne kiszűrni a PÁV vizsgálat.

2020. máj. 10. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!