Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem elég egy pilóta?

Miért nem elég egy pilóta?

Figyelt kérdés
Az automatizálás korában minek? Simán elég lenne egy tovább képzett sztyuvárdesz akinek csak csengetne a pilóta ha mondjuk rosszul van vagy pisilnia kell és addig beülne helyette

2022. febr. 7. 15:13
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
92%
Nem, nem lenne elég. A kommunikációt és a gép effektív vezetését biztonsági okokból ketté kell választani. Nyilván nem normál körülmények között fontos ez, hanem máskor.
2022. febr. 7. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Na lont erről van szó szó hogy baj esetén csengetne a pilóta és akkor bemenne segíteni a továbképzet sztyuvárdesz
2022. febr. 7. 15:27
 3/12 anonim ***** válasza:
93%

Erről rengeteg videó és cikk található a neten, még magyarul is. Voltak ilyen felvetések, hogy anyagi megfontolásból bizonyos járatokon meg kéne szüntetni a másodpilóta funkciót.


Ugyanakkor alapvetően rengeteg oka van, hogy miért van két, repülni képes személy a pilótafülkében. Le- és felszállás viszonylag ritkán automatikus, megfelelő repülőgép és reptéri infrastruktúra kell hozzá, ez meg viszonylag kevés helyen van. Le- és felszállás közben elég sok mindenre kell figyelni és emiatt hasznos, ha ketten vannak, lehet felezni feladatkört, hogy mindenképp hibamentes legyen e kettő igen fontos része a repülésnek. Továbbá bármilyen váratlan, vagy vészhelyzet van, szintén hasznos, ha van két pilóta, hogy közösen, csapatmunkával biztonságosan el tudják hárítani a veszélyt. Továbbá ha egyedül van, hogyan oldod meg, hogy hirtelen rosszullét esetén azonnal legyen valaki? Ha mondjuk nincs ideje "csengetni", mert 1 másodperc alatt lesz rosszul és veszti el az eszméletét, lesz valamilyen rohama, vagy bármi. Ezért sem jó ötlet. Továbbá egy légutas-kisérő nem kvalifikált, hogy "átvegye" a gép irányítását. Több év kőkemény elméleti és gyakorlati tanulás vezet addig, amíg valakiből pilóta nem lesz, ez rendszerint egy drága mulatság. Utaskísérőként nem fogsz ennyi energiát beletenni, mert ebből az erőből lehettél volna pilóta is. A kettő teljesem más munkakör. Ez kicsit olyan, mintha azt mondanád, hogy minek a Michelin-csillagos étterembe egy séf meg egy sous-séf, hiszen amíg valami egyéb dolga van a séfnek, valamelyik pincér is átvehetné a munkakört...

2022. febr. 7. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
70%
(értsd: teljesen más munkakör, egyiknek a feladata, hogy a gép biztonságosan eljusson A-ból B-be, másik feladata az utasok kényelme és biztonsága. Pont, mint a séf vs pincér hasonlatomban)
2022. febr. 7. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 MGéza ***** válasza:
74%
Na, szerintem húzz innen trollkodni, nem játszótér ez! Az írásodból látszik, hogy szándékosan adod a hülyét. Adminok felé lenne olyan kérésem, hogy ilyen accokat nem lehetne tiltani?!
2022. febr. 7. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
87%

…vagy egy utas. Sztyuvi sem kell. Italt mindenki tud önteni magának, majd vajas zsemlyét kenni, nem.


Mayday, Mayday, Mayday sem igényel szaktudást.

2022. febr. 7. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 Valentino BROssi ***** válasza:
48%

A másodpilóta hagyományosan inkább műszeres adatokat figyel (kvázi a repülőmérnök helyett van ott) s a toronnyal tartja a kapcsolatot, míg a pilóta a navigációra ügyel. Nem ugyanazt csinálják és nem is egyenrangúak, ha úgy tetszik az első számú pilóta felettese a másodpilótának, nem szerencsés a magyar "másodpilóta" kifejezés. Régi vágású pilóta uniformisokon (ma ilyet már csak filmekben látni) nem is ugyanazt a rangjelzést látod rajtuk - a kapitányi rang díszesebb és 4 csíkkal jár, az első tiszt (ez a másodpilóta) csak 3-at: [link]

Vagy más hasonlattal élve: olyan a felosztás, mint a rallyban a pilóta és a navigátor szerepkör - a navigátor is el tudja vezetni a gépet, de csak szükséghelyzetben, nem az az ideális felállás.

2022. febr. 7. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
79%
Az nem fura, kedves kérdező, hogy olyan gépeken, amelyeken semmi automatika sincs, elég egy pilóta, és extrém sok vizsga sem kell? :-)
2022. febr. 7. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
80%

Na, megjött a sztyuvárdeszes agysebész.

Nem, nem elég egy pilóta. A két pilóta egymást segítve és ellenőrizve dolgozik, ez garantálja a biztonságot. Egyébként az automatizálás jelen van a mai, kétfős pilótafülkékben is: legutóbb éppen a fedélzeti mérnököket váltották ki felügyeleti rendszerekkel, de korábban voltak az utasszállító gépeken navigátorok és rádiósok is. A régi ötfős személyzethez képest a mai kétfős is nagy előrelépés.

2022. febr. 7. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
89%
7-es, nem jól tudod a dolgokat. Kapitány és elsőtiszt között annyi a különbség, hogy a kapitány a "főnök", ő hozza meg a végső döntéseket, ő felel mindenért a repülőgépen. Képzettségben nincs különbség, ugyanúgy képes mindkettő önállóan is repülni, amennyiben szükséges lenne, annyi hogy a kapitány (általában) több tapasztalattal rendelkezik. A feladatköröket pedig cserélgetni szokták, nincs ilyen hogy az elsőtiszt csak a műszereket figyeli. Általában az út egyik felén a kapitány a pilot flying, vagyis ő repüli a gépet, az elsőtiszt a pilot monitoring, aki a műszereket figyeli és rádiózik, az út másik felére felcserélik a szerepköröket.
2022. febr. 7. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!