Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A vasúti közlekedésben az...

A vasúti közlekedésben az ETCS az egyedi nemzeti jelzéseket hivatott egységesíteni vagy csak biztonsági szerepe van?

Figyelt kérdés
Arra gondolok, hogy pl. a 2-es szintjén ahol elméletileg már nincs szükség pályamenti elemekre (jelzők) akkor a jelzéseket azonos formátumban jeleníti meg a mozdonyvezető számára? Tehát pl. Szlovákia és Magyarországon használt jelzési utasítás közötti eltéréseket képes kezelni a vonat határátlépése után? És ilyenkor szükség van mozdonyvezető cserére?

#vasút #ETCS #vonatbefolyásolás #ERTMS #GSM-R
2022. dec. 9. 11:39
 1/4 anonim ***** válasza:
Ha mindkét országban ki van építve az ETCS a vonalon, akkor a vonat képes használni a másik ország ETCS rendszerét. Éppen ez a lényege a szabványosításnak, hogy a vonatok befolyásoló Európa-szerte ugyanúgy történjen.
2022. dec. 9. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Tehát akkor megvalósíthato, hogy egy mozdonyvezető egy másik országban is kozlekedjen, feltéve ha mindkettőnél ki van építve a 2-es szint?
2022. dec. 10. 08:09
 3/4 anonim ***** válasza:
Elvileg igen, ha mindkét országban levizsgázik minden olyan ismeretből, ami alapján mozdonyt vezethet. Nem tudom, de nem hinném, hogy erre van példa. A mozdony ismerete nagyon kevés, rendelkeznie kell vonalismerettel, a jelzési meg kétszáz egyéb utasításból vizsgával, a második ország nyelvének ismeretével, stb. Azt meg lehet csinálni, hogy a határállomáson a mozdonyvezető mellé felszáll egy úgynevezett pilóta, aki minden szükséges ismerettel és vizsgával rendelkezik, ami az adott országban szükséges egy mozdonyvezetőnek, plusz ismeri a mozdonyvezető által beszélt nyelvet. Ekkor ketten együtt viszik a vonatot. De ennél egyszerűbb, ha vagy csak mozdonyvezetőt cserélnek, vagy mozdonyt is.
2022. dec. 11. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Nem jól érted, hogy mit takar a bitzber. A bitzber egy rendszer, nem a jelzőket helyettesíti, hanem azok jelzésképeit jeleníti meg a mozdonyvezetőnek, így ha pl. vörös jelzés megjelenik neki el kell kezdeni lassítani, felkészülnie a megállásra. Ha ezt nem teszi a vonat kényszerfékez. Tehát nem a jelzőket helyettesíti, hanem azok jelzéseit tartatja be. Pl. egy 40-es jelzést ha meghaladsz automatikusan kényszerfékez a bitzber. Az ETC arra hivatott, hogy egy egységes, modern rendszer legyen Európában, tehát a lényege, hogy ne kelljen minden mozdonyra annyi bitzbert felszerelni mint ahány országban van vizsgája, hanem csak elég legyen egy, amit mindenhol használhat. Most egy nemzetközi mozdonyon van min. PZB, Mirel(mirelen keresztül működő EVM), aztán ahány fele jár, akár olasz, vagy holland bitzber is, ezeknek a nevét se tudom sajnos. Na ezek egyesítésére hivatott, a jelzésképek, utasítások, stb minden országban marad ugyan az. Legjobb példa: németország, románia, ausztria is pzb-t használ de nagyban eltérnek egymástól a jelzésképeik, utasításaik, pályajelzéseik.
2022. dec. 12. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!