Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A magyar KRESZ-ben, ha kikanya...

A magyar KRESZ-ben, ha kikanyarodok egy többsavós útra akkor a felem eső első savba kell érkezni?

Figyelt kérdés

Pl:

[link]


Ezt azért is találnám logikusnak, mert ha szemből is ráengedik a forgalmat akkor ne ütközzünk



2023. jún. 25. 21:27
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
81%
Ha egy sáv megy több sávba, akkor eldöntheted hova akarsz érkezni. Ha több sáv kanyarodik arra, akkor a sávodban kell maradnod.
2023. jún. 25. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
29%

Rendszerint igen. Pont ahogy a mellékelt ábra mutatja.

Ha mégis a túlsó sávban mennél tovább, akkor elvben sávot kell váltanod, azaz adj elsőbbséget annak, aki már ott megy, és indexelj. Illetve vigyázz, ha pl. balkanyar után kisorolsz a szélső sávba, ne ütközz azzal se, aki ott indulna pl. az út mellől. Neki elsőbbséget kell adnia a már az úton haladó részére, így részedre is, miközben sávot váltasz, de épp ezért is indexelj jobbra, így láthatja sávváltási szándékodat.

Akkor van még nagy jelentősége balkanyar után a belső sávba érkezésnek, ha szemből jön vki, aki egy ilyen háromszögsziget mögötti surranópályán fordul jobbra: ha ott elsőbbséget kell adjon, akkor fenti szabály miatt joggal feltételezi, hogy a szemből balra fordulók a belső sávba érkeznek – ha pedig a surranópálya után nem kell elsőbbséget adnia, mert az egy új sávban folytatódik, akkor onnantól három sáv lesz jobb oldalon, és ha te a legbelsőből, ő a legkülsőből akar áttérni a középsőbe, akkor pont neki lesz elsőbbsége, mert párhuzamosan haladtok, mindketten sávot váltotok, és ő jön jobb felől.

Van azonban az az eset, amikor több sávon lehet balra vagy jobbra kanyarodáshoz besorolni és kanyarodni: ilyenkor vigyázz, hogy ha te pl. a bal felőli 2. sávból kanyarodsz balra, akkor a bal felőli 2. sávba érkezz, különben összemehetsz a melletted kanyarodóval. Ilyen helyeken rendszerint a helyes kanyarodás vonalát is külön fel szokták festeni terelővonallal.

2023. jún. 25. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
87%
Ez nincs szabályozva. Csak a józan paraszti ész azt diktálja, hogy jobbra kanyarodva a legkülsőbe érkezz, balra kanyarodva a legbelsőbe, mert így pl. telezöldes lámpánál a balra és jobbra kanyarodó elfér egyszerre. Az ilyen kanyarok azok, ahol forgatod a fejed, van-e bárki ott, ahova érkezni akarsz. Sőt, nálunk forgalmi vizsgán is megmondták, melyik vizsgabiztos melyik hozzáállást szereti vizsgán, ha épp arra járunk, hogy egy sávból két sávra kanyarodunk balra, órán mindig külsőbe kanyarodtunk, egy vizsgabiztos elvárta, hogy kanyar a belsőbe, aztán soroljunk ki.
2023. jún. 25. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Csodalom hogy nincs szabályozva. Szerintem baromi bosszantó hogy jobbra kis ívben fordulnék ki a külsőbe, de szemből akik (maguknak) balra fordulnak azok az én sávomba jönnek... pedig tényleg egy kis empátia kellene ehhez... és akkor nem kellene állandóan parázni hogy mire gondol... Vagy csak én gondolom így és bátrabbnak kellene lennem? Ki a hibás ha koccanunk?
2023. jún. 26. 11:50
 5/12 anonim ***** válasza:
23%
#4 Ha ilyenkor koccantok, mindketten hibásak lesztek, figyelni kell. A logika azt diktálja, hogy balra kanyarodó azért ne a legkülső sávot célozza meg. Persze ha több sávból lehet kanyarodni, akkor egyszerűbb a helyzet, tereli a terelővonal. De egy sávból több sávra nincs szabály, csak a körültekintés. A KRESZ 3.§ mindig érvényes, személyi és vagyonbiztonság védelme érdekében még szabályt is lehet szegni.
2023. jún. 26. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
5: miért lennének hibásak mindketten? A jobbra kanyarodónak elsőbbsége van a balra kanyarodóval szemben.
2023. jún. 26. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
0%
#6 Azért, mert a balra kanyarodó honnan tudhatta volna, hogy a jobbra kanyarodó például nem a legkülső, hanem a középső sávba fog kanyarodni, ahova a balra kanyarodó is kanyarodni fog. És akkor jön a következő érv, hogy ha figyelek, a másik mozgásából, ha nem nagyon bizonytalan mazsola a másik, igenis meg lehet jósolni, hogy mi a célja, és ha én megjósoltam a célját, igenis felelősségem úgy közlekedni, hogy ne ütközzünk össze, hiszen tudom, honnan hová megy.
2023. jún. 26. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
7: nem kell megjósolni semmit. Elsőbbséget kell adni neki, azaz megvárni, míg kikanyarodik vagy amíg egyértelmű lesz, hogy mit fog csinálni.
2023. jún. 26. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
12%
#8 Koca megoldás. Ne mondd nekem, hogy egy autó mozgásából nem látod, mit fog csinálni! Autópályán sávváltásokat sem indexelik a gyökerek, de látod, mire készül. Körforgalom kihajtást is 100-ból 97 alkalommal meg lehet jósolni a mozgásából, a maradék 3 meg olyan béna és az indexet is olyan későn rakja ki, hogy azoknál mindegy.
2023. jún. 26. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
81%

4

Van egy olyan dolog, hogy kanyarodási szabály.

"31. § (...)

(5) Elsőbbséget kell adni (...)

c) balra bekanyarodó járművel

ca) az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű (...)

részére.

2023. jún. 26. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!