Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi a helyes manuális sebességv...

Mi a helyes manuális sebességváltás kézmuzdulata? Hogy lehet ezt jól begyakorolni? ( Ha nincs gyakran autó ahol tudok tanulni)

Figyelt kérdés

Az a problémám, hogy már túl vagyok a 15- ik órán is és még mindig nem tudok szépen váltani. Mondja az oktatóm, hogy nyírom és hangos recseg. Pedig szeretném finoman kezelni a váltót. Mi lehet a hiba?

Tövig benyomom a kuplungot utána a mozdulatsor. Van olyan is, hogy rossz sebességre váltok át. Ritkán tudok menni gyakorolni, ezt valahogy be lehet gyakorolni?



2023. júl. 1. 16:11
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:

Csak gyakorlással.


De ha eddig nem jöttél bele, akkor valahogy vergődj át a vizsgán, aztán vegyél egy automatát.

2023. júl. 1. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
87%

Nincs ilyen.


Ha reccsen a váltó váltáskor, akkor két lehetséges opció van, vagy nem nyomod be a kuplungot tövig (lehet azt hiszed, de mégsem), vagy pedig már szarrá van kopva a kuplungtárcsa, ami nem lenne meglepő, hiszen a tanulók azt gyilkolják leginkább, ennek ellenére ha ez lenne a gond, akkor másnak is reccsenne, beleértve az oktatót és akkor tudna róla, hogy rossz. Szóval nyomd be rendesen azt a rohadt kuplungot.


Az meg hogy rossz sebességbe rakod, csak megszokás kérdése. Egyes autóknak olyan ocsmány laza váltója van, leginkább például a franciáknak, hogy nem is csodálkozok, ha valaki mellé vált, főleg egy kezdő sofőr. Ellenben a németeknek, japánoknak, koreaiaknak elég precíz és szoros váltója van, szóval ha ilyen autót vezetsz, akkor nem lenne szabad mellé váltani, de kezdőként nem gáz, elvégre ezért vagy tanuló. Majd belejössz.

2023. júl. 1. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
90%
Nálunk ez úgy lett reflex, hogy be kellet ülni az autóba, behúzott kézifékkel, és váltogatni, 2-töl felfelé végig, meg vissza, amít símán ment mindegyik fokozat. Meg amit sokan nem mondanak, a váltó nem srégen mozog, hanem derékszögben, azaz elöszö be kell menni a semleges helyzetbe, onnan pedig oldalra, majd elöre vagy hátra mozdítani.
2023. júl. 1. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
86%

#2: kopott kuplungtól nem reccsen...

Ha a szinkrongyűrű kopott, vagy ha nem old a kuplung, akkor reccsenhet.


Hibátlan autónál akkor reccsenhet, ha nem nyomod tövig a kuplungot, vagy ha túl lassan/gyorsan mozgatod a váltókart. Illetve rükvercbe sok autó váltója reccsen, hacsak nem állsz meg 0-ra és vársz pár másodpercet.



Kérd meg az oktatót, hogy gyakoroljátok és esetleg figyeld meg, hogy ő hogyan vált.

2023. júl. 1. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
78%

Ahogy 3-as mondja. Egyébként meg oda van rajzolva. Én csak lökni szoktam, magától beugrik.

Kalmár autósiskolának van yt - on jó videója erről, ő is mindig középre teszi és onnan megfelelő sebességbe.

2023. júl. 1. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
40%

Ahogyan én tanultam, úgy kb elronthatatlan mind a sebességfokozat eltalálása, mind maga a váltás.

Az első teendő, hogy valóban padlóig nyomd be a kuplungot. Az ülés beállításra figyelni kell, hogy a teljes benyomáskor ne a lábfejeddel nyúljtsd rá az utolsó centiket, hanem a térded még ne legyen teljesen kinyújtva, akikor koppan a padlón a pedál.


Kéztartások:

1-es: A váltó mellé teszed a kezed úgy, hogy a tenyered a combod felé nézzen, ne a gombra lefelé. A váltókart húzd a combod felé koppanásig, majd a kéztartáson nem változtatva nyomd előre a kart az 1-es fokozatba. Az előre mozgatás közben a hüvelykujjadba be fog akadni a kar, úgy told előre!


2-es: Ismét a kar mellé teszed a kezed, tenyérrel a combod felé. A négy ujjad enyhe hajlításával kiemeled a kart az első fokozatból, (a tenyered megakadályozza, hogy üresbe ugorjon) és az ujjaiddal hátrakíséred a 2-be.


3-as: akármilyen sebességben volt eddig, kiveszed a kart a H vízszintes részéig, és OTT ENGEDED, hogy a rugó pozícionálja üresbe. Uresből úgy teszed hármasba, hogy a kezedet a gomb fölé teszed (nem rá!), és a kéztővel csak betolod egyenesen előre a kart.


4-es: szintén bármelyik fokozatból kivéve a rugót engedd dolgozni, hogy üresbe állítsa a kart. Utána tenyérrel lefelé a gomb fölé teszed a kezed, és az ujjaid enyhe hajlításával besegíted a 4-es fokozatba, egyenesen hátra.


5-ös: üres pozícióból a gomb mellé teszed a kezed úgy, hogy a tenyered az utasoldal felé nézzen, és tenyérrel tolod az utasülés felé a kart koppanásig, majd kéztővel előrefelé 5-be.


6-os: üresből a gomb mellé teszed a kezed tenyérrel az utasülés felé, tenyérrel eltolod az utasülés irányába, az ujjaiddal pedig tovább segíted egyenesen hátra 6-ba.


Sebességből is hasonló mozdulatokkal kell kivenni a kart, csak értelemszerűen mondjuk 5-ből 3-ba a tenyér a combod felé fog nézni, amíg 5-ből kiveszed, majd amikor a rugó üresbe állította, akkor fordul lefelé, hogy 3-ba told előre.


Váltásnál az egyes fokozatok közödd érdemes középen egy pillanatra megállítani a kezed (nem mindig üresben, hanem középen! 1-2 között nem is szabad üresbe tenni, csak a H bal szárának közepén megállsz egy pillanatra.) 3-4 váltáskor nyugodtan hagyhatod, hogy a rugó beigazítsa üresbe, onnan csak hátra kell segíteni a kart.


Ha észrevetted, a váltókar kezeléséhez nincs szükség erőre. Az egy olyan kapcsoló a vezető oldaláról nézve, mint egy sima billenőkapcsoló. Ha erőltetni kell, ne tedd!

Attól is recseghet, hogy ha mondjuk visszaváltáskor nem vártad meg, hogy az adott fokozathoz képest lelassuljon az autó, hanem előbb elkezded a kart mozgatni. Erre is figyelj oda.

A váltókart nem kell nyomni, húzni, erőltetni, mert az egy műszer.

2023. júl. 1. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
34%

Fölösleges ennyire túllihegni.

Nem olyan nehéz elképzelni egy nagy nyomtatott H-betűt.

2023. júl. 1. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:

Nagyon túlliheged. Mindig jobbról markolsz rá a váltóra, tehát ahogy az első pár fokozatnál #6-os írta. 1-es húzod magad felé, feltolod.. 2-es húzod magad felé, de a másik irányba tolod. 3-as, ugyanúgy fogod meg, csak felfele tolod, magától hármasba kell esnie, egyeshez nagyon magad felé kéne húznod, ráadásul be sem fogja venni. 4-es, megint jobbról markolsz lá, és csak lefelé húzod. 5-öshöz már kell egy cikcakk mozgást végezni, de ugyanúgy jobbról fogod meg a váltót, kézfejed mindig anyósülés felé, tenyered magad felé néz. Hatos meg ugyanaz, mint a 3-4 váltás, csak ne 4-esbe ugraszd be.

Nem tudom, oktatód legeslegelső órádon mégis mit tanított neked?

2023. júl. 1. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
53%

Na, ez most vicces, hogy nullára pontoztatok, mert megnéztem, mit javasolt #5 és kb szóról szóra azt írtam le, amit a Kalmár autósiskola videója mutat.

https://www.youtube.com/watch?v=FZXOJbzfikc

Ezek szerint ő is hülye, ti meg a helikopter XD

Természetesen számítok az újabb lepontozásra, csak közben nem nekem kell szágyellnem magam.

2023. júl. 1. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
#9 Hát ne haragudj, ebben a videóban rossz nézni, amit csinál. De amikor én jogsiztam, oktatómhoz másik oktatótól jött át sulin belül egy diák és ő is fogta a fejét, hogy "jaj, XY bácsi öreg korára ilyen hülyeségeket tanít?"
2023. júl. 1. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!