Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Sok autós hova siet, miért...

Sok autós hova siet, miért rohan az utakon?

Figyelt kérdés
Mindenhol csak a rohanás látszik, sebességhatárok túllépése, követési távolság be nem tartása és a többi. Csak én nem értem hogy hova rohan szinte mindenki? Vagy egyszerűen csak türelmetlen típusúak?

2023. szept. 20. 08:01
 1/10 anonim ***** válasza:
70%
Nem bírják, ha vki előttük van.
2023. szept. 20. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

az autót nem csak a kényelem, hanem időspórolás miatt használjuk. Szerintem jó példa a helyi busz. Itt a buszok pont annyival mennek, amennyivel szabad(vagy lassabban) rajtuk kívül mindenki siet. A buszvezetőnek nem sürgős semmi, aki őt előzi, annak valószínű, hogy igen.



Szerintem.

2023. szept. 20. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:
85%
Ha valaki sietni akar, siessen, rám nincs hatással. Biztosan megvan az oka a sietségének. Engem mondjuk sokkal inkább tud idegesíteni a reggeli csúcsforgalomban városnéző körútra induló 80 éves házaspár 20-as tempója.
2023. szept. 20. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Engem az zavar, amikor többsávos úton a belső sávba beáll valaki szüttyögni, mert sok km múlva majd egyszer az a sáv lesz neki jó.

Én a "közlekedni és közlekedni hagyni" elvét vallom: aki siet, engedjünk neki helyet a belső sávban, akinek nem sürgős, menjen a külső sávban.


Ehhez képest sokan autópályán is folyamatosan a belső sávban mennek, ami (ha nincs telítve a külső sáv) eleve szabálytalan.


Sokszor a külső sáv marad üresen és ott lehet kocsisorokat előzni. Nevetséges!

2023. szept. 20. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Van akinek nagyon drága az ideje, főleg ha minnél magasabb beosztásban van. Kedvencem, volt kollégám, akivel heti váltásban autóval jártunk dolgozni. Addig nem rohat, de amint előléptették csoportvezetőnek, nem kellett gépet takarítania, már 5 percen is morgott ha várni kellett rám. Vége az lett, hogy 8 év után elém állt, hogy üljek át buszra, mert ő siet, és kiszámolta, ha nem kell értem mennie, akkor ő milyen sok órával többet van otthon egy hónapban. Persze az igazság az volt, hogy félrekúrt az asszony, és munkaidőben elszökött leskelődni utána :D
2023. szept. 20. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 D.O.81 ***** válasza:
52%
Hát kedves kérdező, ha majd kipróbálod az országos szervizhálózati munkatárs pozíciót és a segged alá raknak egy járművet, amivel el kell menni a célhelyszínre, akkor egy idő után rá fogsz jönni, hogy a világ végére lejutni 4 óra, a telephelyre beverekedni magad K.G. városában másfél óra, a meló, ha balul sül el, legyen egy óra helyett, három óra, megint négy óra a vissza út, majd további egy óra haza, ez barátok közt is 13,5 óra a 24-ből. Aludni is szeretnél, az asszonyt is ki kell pókhálózni, szórakoznál is, stb. Erre van 10,5 órád. Esetenként még kevesebb, de átlagban olyan 11-12. Hidd el nem adnék neked egy évet és az autópályán 140 minimum és 170 maximum között tolnád a kocsival... vagy többel.
2023. szept. 20. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Mondjuk ez az időspórolás annyira humbug. Persze, spórolsz vele időt a tömegközlekedéshez képest. De átlagos helyzetben +-5 perc miatt nem kellene, hogy elboruljon az emberek agya.


Persze tudom, majd valaki kimatekozza, hogy napi 5 perc az egy évben 30 óra és életünk végére éveket veszítünk el az 5 perceken.


Hozzátenném én nem akadályozok és nem büntetek senkit, én is szeretek haladni, de ha nem haladok se kapok agyvérzést. Megértem ha valaki siet, haladna, csak ne lépjen át egy értelmetlen határt.


Szerintem ha mindenki kicsit úgy gondolkodna mint én, és félretenné az EGÓ-t meg kezelné a dührohamokat akkor sokkal konstruktívabb lehetne a közlekedés.

2023. szept. 20. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Az amerikai beat-nemzedéknek volt egy mondása: "Úton lenni boldogság, megérkezni a halál." Mivel sehol nem volt semmi dolguk, halálra unták magukat mindenhol, ők azért motoroztak, hogy addig se unatkozzanak.

Na, mi már nem ilyenek vagyunk. (A legtöbben.) Utálunk úton lenni, a csúcsforgalomban tülekedni, nekünk ez csak egy szükséges rossz. Mi ott akarunk lenni valahol, de hát ennek az a menete, hogy előtte a forgalomban szívunk.

A mai ember ahhoz van szokva, hogy minden azonnal megvan. Nem telik egy hétbe, hogy levelet írjunk és választ kapjunk rá, hanem rögtön ott az e-mail vagy SMS. Nem kell nyomozni hetekig, hogy hol kapható ez meg az a városban, hanem megnézzük a neten, felhívjuk telefonon a boltot, és máris tudjuk. Nem kell megvárni, hogy az új kedvenc zenénket hátha lejátsszák a kívánságműsorban a rádióban, mert a neten azonnal meghallgathatjuk.

Viszont azzal nem tudunk mit tenni, hogy ha valahol dolgunk akad, akkor bizony időbe telik, hogy odaérjünk. És ez frusztrálja az embereket, próbáljuk a kellemetlenség idejét minél inkább lerövidíteni. Függetlenül attól, hogy fél órát nyerünk a sietéssel, vagy fél percet. A metróban is rohan mindenki, aztán a felszínre érve lelassul... A fogorvosi székből is szabadulnánk minél előbb, pedig nincs semmi sürgős dolgunk...

2023. szept. 21. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
58%
Persze, jó magyar módra mindenre lehet kifogást találni, de az esetek többségében arról van szó, hogy a lepukkant, löttyedt magyar átlag proletár pont olyan idegbeteg módján közlekedik, mint ahogy viselkedik munkahelyen vagy bevásárlás közben.
2023. szept. 21. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 bazaltkaroly ***** válasza:
72%

#4 "közlekedni és közlekedni hagyni"

Ez a mondás tökéletes. Én is így vagyok vele. nem lenne baj, ha nagy a forgalom, mert tepósan lehet haladni, egy kisebb korán indulással, de amikor reggel a mazsolák feltartják a forgalmat, és ezért kések, az már fel tud húzni. Emlékszem, amikor home office, és távoktatás volt, akkor 30-40 perc helyett, 10-15 percbe telt beérnem a munkahelyemre, úgy hogy még forgalom is akadt, és nyugodtan lehetett haladni.

Én igyekszem higgadt maradni, és nem száguldozni a kések is, mert van annyi eszem, de én is ki tudok borulni, amikor a belső sávban 30-al döcögnek, kívül meg teherautó halad. El tudom képzelni, hogy az az ember akinek szigorú a munkahelye, a főnöke idegbeteg, stressz az egész élete képes rálépni a a gázra jobban, hogy legalább mentse, ami menthető. Ez az egyik probléma. Igen, felelőtlen, aki száguldozik, és szlalomozik az utakon, de én azt is büntetném, aki nulla tapasztalattal, totyogással kiprovokálja ezt az idegbeteg hozzáállást. Ha nem is kemény pénzbírsággal, akkor egy észhez térítő igazoltatással.

A másik probléma inkább a Budapesten kívüli, nagyobb városokban áll fenn. A forgalom már rég kinőtte ezeket az utakat. A legtöbb út, akkor volt alakítva, amikor még fele ennyi volt az autós forgalom, és ez nagyon megérződik reggel, és négy-öt óra között. Erre sajnos csak hatalmas átalakítás, vagy vasszigor adna megoldást. Vagy átalakítják az utakat (három, vagy négy sáv bevezetése, iskolabusz rendszer bevezetése stb.), de ez szinte lehetetlen, és az átalakítás alatt csak fokozódna a zsúfoltság, vagy csak az járhatna reggel 7-8 között az utakon, aki dolgozni, orvoshoz, vagy egyéb sürgős helyekre megy, így legalább azokban az időkben csökkenne a feszültség.

Lehet mondani, hogy indulj korábban, de már sokan ráálltak erre is, így mér órákkal előbb kell elindulni, hogy ne legyen az ember idegroncs a megérkezésig, akkor meg már haza se menjen az ember. Ha az életed abból áll, hogy dolgozol, eszel, alszol, akkor azt lehet életnek nevezni? Szerintem ezt senki nem akarja.

Persze vannak alapból idióta emberek, akik nyugalmas forgalomban is képesek rohanni, de azt már könnyebb lenne kiszúrni a rendőröknek is, én meg biztos vagyok benne, hogy tíz emberből nyolc csak a reggeli döcögés miatt rohan.

2023. szept. 21. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!