Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A világon mindenütt ilyenek a...

A világon mindenütt ilyenek a körforgalmak?

Figyelt kérdés

Ez az útkereszteződés-típus folyamatosan terjedt el nálunk, szerintem is egy jól élhető megoldás, nincs vele problémám közlekedés-technikai szempontból.


Ami viszont zavar benne az a következő és érdekelne, hogy más országokban mi a gyakorlat ezzel kapcsolatban.

Szóval itt nálunk divat, hogy egy pozitív kiemelkedésű, igen magas dombot építenek a körforgalmak közepére, plusz beültetik ezeket magasra növő, sűrű növényzettel. Több sávos, nagyméretű körforgalomnál ez még el is megy valahogy, de kicsi, egysávosnál engem nagyon zavar, mert ezek a dombok és növények kitakarják előlem a körforgalom - a tőlem távolabb eső részén lévő - tulsó oldalát és nem látom be ezektől, hogy valójában milyen forgalom is zajlik magában a körforgalomban. Számomra kissé zavaró ez a megoldás és balesetveszélyesebbnek is tartom, mintha azt, ahol tisztán láthatom az előttem zajló közlekedést.


Ugyan ez a gyakorlat, "divat" külföldön is a körforgalmakkal kapcsolatban?



2023. okt. 18. 07:08
1 2 3 4
 1/31 anonim ***** válasza:
87%
Igen, ugyanez. Nincs jelentősége, hogy mi zajlik a túloldalon, annál gyorsabb benne a forgalom, hogy számítson, de legalább nem vakít el a szembejövő
2023. okt. 18. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 anonim ***** válasza:
87%

Szabályos közlekedőket feltételezve neked nem kell elsőbbséget adnid a szembből érkezőnek. De még annak sem, akivel egyszerre értek oda, és a másik tőled balra van. Szerintem az egyik legegyszerűbb csomópont, mégis sokan nem tudják használni.

A domb szerepét leírták. De nincs mindenhol, csak gyakori.

2023. okt. 18. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/31 anonim ***** válasza:
38%
Párizsban a Diadalív ( Arc de Triomphe) koruli korforgalom (ami nem egy klasszikus korforgalom) szamomra sokkal erdekesebb. Azon tul hogy az a monumentalis epulet kitakarja az altalad emlitett tuloldalt, tobbsavos, viszont felfestesek, savelvalasztasok nincsenek. Abszolut lutri hogy ki hol kozlekedik benne, szemre megy benne 4-5-6 auto parhuzasoman egymas mellett. Erre meg rajon az, hogy a betorkollo utak keresztezodesenel nincs elsobbsegadas tabla. Ez azt jelenti hogy jobbkez szabaly van, tehat aki a korforgalomban van, annak kell megallnia es elsobbseget adnia annak, aki behajt a korforgalomba. Nagyon furcsa megoldas volt az en szememnek, soha elotte meg nem lattam ilyet. Ehhez kepest a mi kis megemelt parkositott korforgalmaink szerintem elhetobbek.
2023. okt. 18. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 A kérdező kommentje:

Ez a nem elvakítás, ez egy jó érv.

De mi van a lassan, lassabban közlekedőkkel. Gyalogosok, kerékpárosok, stb. Nekik nem ártana tudni azt, hogy leléphetnek-e a körforgalom úttestére, ezért nem ártana, ha teljesen belátnák a körforgalomban zajló közlekedést?

2023. okt. 18. 08:16
 5/31 anonim ***** válasza:
57%

Azért emelik meg a középszigetet, mert amúgy kiegyenesítené a sok félhülye. Ettől még úgy tervezik, hogy belátható legyen.


A gyalogosoknak általában nincs keresnivalója a középszigeten.

Ahol mégis, ott van gyalogosátkelő. (Pl. Kós Károly tér)

2023. okt. 18. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/31 A kérdező kommentje:
A mondatvégi helytelenül alkalmazott írásjelekért elnézést kérek.
2023. okt. 18. 08:32
 7/31 anonim ***** válasza:
100%
A Kós Károly tér egyedi eset. Egy négy háztömbnyi négyzetes terület, parkkal a közepén. De van ennek ellenkezője is, pl. Csömörön. Ott fizikailag teljesen szokványos kereszteződés közepére festettek egy pöttyöt, és táblázták körforgalomnak.
2023. okt. 18. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 anonim ***** válasza:

#4: Miért is számítanak a lassabban közlekedők?

A gyalogos nem mászkál a körforgalomban, ő a kijelölt gyalogátkelőn keresztezi a betorkolló utakat, ott neki van elsőbbsége. Teljesen irreleváns, hogy a másik oldalon mi történik.

Kerékpáros már egy fokkal cifrább. De vagy megy a kerékpárúton a gyalogossal párhuzamosan. Ergo szintén be sem hajt, a rá vonatkozó szabályok szempontjából lényegtelen is, hogy körforgalomnál keresztezi-e az utat. Ha meg nincs kerékpárút, akkor az út szélén ugyanazok az elsőbbségadási szabályok vonatkoznak rá, mint az autósra. Egyszerű képlet ez.


#1

2023. okt. 18. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/31 A kérdező kommentje:

Nem abba az irányba való közlekedésre gondoltam, nyilván, hanem amikor ők is szeretnének túljutni az útkereszteződésen és mennének tovább mondjuk előre, vagy amerre akarnak. Tudod, mint pl mikor párhuzamosan megy a kerékpárút is a körforgalom útteste mellett. Ált. ki van nekik téve a kisebb háromszögű tábla, de honnan tudja a szerencsétlen, hogy elindulhat-e, ha nem látja be, hogy ki mit csinál a körforgalomban?

Szóval szerintem tré megoldás a domb és megint csak a nagy és gyorsan haladó járművek érdekeit tartják szem előtt a közlekedést szervezők.

2023. okt. 18. 08:50
 10/31 anonim ***** válasza:
32%
Én feladom. Nem kérdezel, hanem kinyílvánítasz. Érvek nem érdekelnek.
2023. okt. 18. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!