Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Tisztelt autovezetok es...

Tisztelt autovezetok es motorvezetok, egyeb gepjarmuvezetok, kinek va itt elsőbbsége?

Figyelt kérdés

Ha sima egy iranyu 2 db savban mehetnek a gepjarmuvek, es van egy zebra. A gepjarmuveknek meg egy tabla van egy zebra elott. Jele vilagos sarga szinu, de itt a csattano, hogy nincs gyalogos atkelo LAMPA jelzo.


Akkor a gyalogosnak van "elsobbsege" ha latja hogy at akar menni a gyalogos ugymond vagy a gepjarmunek?


itt a kep: [link]



febr. 26. 13:15
1 2 3 4
 11/39 anonim ***** válasza:
85%

Remélem azért ezt nem jogival rendelkezve kérdezed.....

Mégis mi az a hirtelen? Na vajon mi? Az hogy máról holnapra.

febr. 26. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/39 A kérdező kommentje:
nem komolyan kerdezem mer nem akarok balesetet nagyjabol mar tudom a tablakat amik a kocsikat igy engem is erintenek de ezek homalyosak meg nehany gepjarmu vezeto danit is
febr. 26. 14:10
 13/39 anonim ***** válasza:
40%

Figyelj, gyalogosnak egy megtorpanás hirtelen, mivel valamennyiről azonnal nullára csökkentette a sebességét. Autóban hirtelen, ha rángatod a kormányt, vagy ha érzed magadon a biztonsági övet. Meg mondjuk hirtelen a fékezés, ha a mögötted levő és közted levő táv nem kb. egyenletesen csökken, mire sikerül megállnia.

De azért remélem még elméleti vizsgán sem vagy túl ilyen kérdésekkel.

febr. 26. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/39 anonim ***** válasza:

Pont ez a szép a kreszben, hogy nicsenek mindig objektíven mérhető dolgok.


Pl. az, hogy bármikor meg tudj állni, fizikailag, ezalapján sosem hajthatna át egy autó egy zebrán. Leegyszerűsítve tételezzük fel, hogy a fékút egyenesen arányos a sebességgel (egyébként négyzetesen), de a gondolatkísérletre jó lesz az egyenes arányosság is.


Ha közelítünk a zebrához, ahhoz, hogy bármikor meg tudjunk állni, folyamatosan lassítanunk kell, hisz mindnél közelebb van a zebra, annál kisebb fékutat, ezzel arányosan alacsonyabb sebességet engedhetünk meg magunknak. Amikor nulla a távolság, nullára kéne redukálin a sebességet is, és itt vége is a történetnek.



Egy életbeni példa: kollégám hajtott be egy üzemteületre az őrbódénál szóltak, hogy tolasson vissza a parkolóba. A bódé mögött volt egy zebra, ami nem volt jól belátható a bódé miatt. Ő gyök 2-vel tolatott maximális körültekintéssel, és valami eszetlen gyalogos nekifutott a kocsi hátuljának.


Őt hozták ki hibásnak, bár ez nem is lett volna olyan nagy gond, kiköhögi azt az 50 eurós figyelmeztetést, viszont a könnyebb sérülés (zúzódás) miatt az ember bement az üzemorvoshoz, még a kiesett órákat meg minden anyámkínnyát ki akartak neki számlázni.

febr. 26. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/39 anonim ***** válasza:
#14 De ezzel az egyenletes lassítással nincs is gond szerintem, sőt, pont ennek fényében írták a KRESZ-t. Az nem igaz, hogy "sosem hajthatna át egy autó egy zebrán". Dehogynem! Amikor közelében sincs gyalogos, vagy csak úgy, hogy már átértél rajta, mielőtt a gyalogos 1-2 méteres körzetébe ér az átkelőhelynek. Ha két ember a zebrától 1 méterre cseverészik, simán lehet, hogy az egyik hirtelen sarkon fordul, és már szaladna is át, nem egy ilyet látok nap mint nap. Ezekre egy kellően figyelmes vezetőnek fel kell készülnie, ahogy a saját sávját, a szembesávot is kellő távolságig pásztázza, úgy kell a környezetére is figyelni. Sőt, mondok jobbat, tudatos vezető azt is nézi, hogy pl. kisvárosban a kerítés tetején csücsül a macska, vajon mikor ugrik elé.
febr. 26. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/39 anonim ***** válasza:

15 ezért mondom, hogy magában nem lehet ezt az egy mondatot sarkosan vanni, hogy "bármikor" meg tudjon állni. Jön hozzá millió faktor. Belátható-e a zebra környéke, áll-e ott valaki stb.


P.S. az állatoktól friss jogsis koromtól tartok, mert egy tanya mellett az út szélén voltak tyukok. És mit csinál a tyúk, ha megijed az autótól? Au utolsó méteren át akar futni.


30 év után is emlékszem a tollfelhőre a visszapillatóban.

febr. 26. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/39 anonim ***** válasza:

#16 Bezony. Vadaknál is, pl. őz a nagymacskák miatt az a reflex, hogy az utolsó pillanatban ugrik, pont eléd. Az mondjuk kb. kivédhetetlen, ha ismeri az ember a napi ritmusukat és korlátozza a sebességét, akkor kb. minimalizálható a baj.

Én macskát ütöttem el úgy, hogy megvártam, hogy átszaladjon az úton, még csúsztattam a kuplungot, amikor a visszapillantóban láttam egy villanást és átment rajta az egyik hátsó kerék, mert visszaugrott az útra, és az autó alatt akart átszaladni. Aztán persze állhattam a tetem mellett, amíg hívtam az önkormányzatot, hogy küldjenek egy kukásautót. :/


De a "bármikor" alapesetben azt jelenti, hogy bármikor, amikor esetlegesen várható gyalogos. Ha nem belátható, akkor bizony alaposan lassítani kell, ahogy a harmincas övezetekben is a sövényekkel teleültetett egyenrangú kereszteződéseknél 10-re lassítunk, hátha jön valaki.

febr. 26. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/39 Alex Fly ***** válasza:
@9: itt nem lényeg a "hirtelen" -az csak a járművek elsőbbségére vinatkozik. A gyalogos esetében ennél jóval szigorúbbam rendelkezik a KRESZ: még megzavarni is tilos...
febr. 27. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/39 A kérdező kommentje:

18


megzavarni mit tilos zebran? De pont ez a bajom, hogy rosszul latok egyebkent es nem tudom felmerni egy kocsinak, hogy az AUDI SUPER X91 meg a mittom en milyen kocsi es plane a mociknak milyen a fekezo kepesseguk. Sokszor az is van, hogy veletlen ugy jon ki, hogy zebran all meg a kocsi mert a szembe kocsizok meg keresztbe mennek es nem tudott athaladni idoben es nekunk meg zold es nem neztem en a masik uton levo forgalmat se a kocsiknak szolo piros lampat (azert allt meg) es elindultam aztan fekezett nert nekunk zold volt es kb 2 meterre allt meg hirtelen ugye mert nem mehet keresztezo 2-2 savas forgalommal szembe akik szaguldanak mert nekik zold. Es amikor hirtelen lefekezett mar majdnem nekimentem hatulrol mert nem tudtam bemerni milyen hamar fekez es ahogy irtam nem is tudtam a piros lampajarol meg hogy meg fog allni csak amikor lattam szembe a zebran hogy nekem zold es o meg megallt hirtelen.

febr. 27. 08:24
 20/39 A kérdező kommentje:
igazabol talan ez a bajom, hogy nem tudom hogy mi a fekezo ereje egy AUDI XP 016 meg egy TRABANT-nak, biciklizni bicikliztem azt erzem, de nem tudok vezetni mert nem vagyok ra alkalmas kulonbozo okokbol (betegseg).
febr. 27. 08:27
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!