Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi lehet az oka, hogy sok...

Mi lehet az oka, hogy sok szabálytalankodó van az utakon?

Figyelt kérdés

Kíváncsi vagyok a válaszokra, személyes tapasztalatokra, hogy mi lehet ennek az oka.

A jármű lehet bármi. Autó, motor, bicikli, furgon, busz akármi.



ápr. 20. 18:10
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
65%

#9 Erről a 4-es jutott eszembe Törökszentmiklós és Szajol között. Kb. 4 éve talán kapott egy jelentős felújítást a szakasz, leállósávot kivéve autóút-szintre húzták, persze nem az, de valamiért az M4 helyi szakaszának átadása előtt pár hónappal 110-re emelték a korlátot. Igazából jó volt, tényleg minden adott volt hozzá, de tekintve hogy amúgy is épült az M4 mellette, nem volt sok értelme. És valóban nem: eltelt pár hónap, átadták az M4-et, jöttek is vissza leszerelni a 110-es táblákat. Vissza 90-re.


Persze nem volt rossz, de semmi értelme nem volt az égvilágon, csak valami papírtologató irodai f*szkalap, aki még életében nem járt szerintem a szabadban, úgy döntött, hogy legyen így. Miért? Csak.


És szerintem egyáltalán nem igaz az, hogy "nagyon ritkán a szabályozás is logikátlan", mert rengeteg ehhez hasonló következetlenség figyelhető meg mindenfelé.

ápr. 21. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
100%
A legfőbb ok a ritka ellenőrzés és az enyhe szankciók.
ápr. 21. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
100%

"b.) mindent megkérdőjelezünk, keressük az értelmet a szabály meghozatala mögött, és még ha meg is találjuk, amikor csak lehet, keressük benne a kiskaput."


Igen, sajnos ez van nálunk. Azt látom, hogy valaki elkezd valamit az utakon, akkor kezdik átvenni mások, pl belemásznak a másik autó seggébe, vagy ott az index nem használata, eleinte nem volt jellemző, de most már több autóst látok cikázni reggelente irányjelző nélkül, mint vele. De a kedvencem az a két babakocsit toló anyuka, aki az utcánkban az úttesten tolta a babakocsit, pedig van járda. Rájuk kellett dudálnom, mert ki sem tudtam kerülni őket, mikor meg szóltam nekik, akkor az volt a válsz, hogy tudják nem szabadna ott tolni, mert van jogsijuk, de más is ezt teszi.

ápr. 21. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
67%

#10

"zociopátia/pszichopátia szabályokat nem betartani: ez sem igaz, szociológusok már megfogalmazták, hogy két szélsőséges pólus között helyezkedik el minden társadalom:


a.) elfogadjuk a szabályokat, feltételezzük, hogy az érdekünkben vannak, betartjuk, még akkor is, ha nem értjük az okát


b.) mindent megkérdőjelezünk, keressük az értelmet a szabály meghozatala mögött, és még ha meg is találjuk, amikor csak lehet, keressük benne a kiskaput.


Na, lehet tippelni, a magyar nép melyikhez áll közelebb. De az egész volt szocialista blokkra ez ugyanúgy elmondható, és érthető is."


Na pont erre gondoltam közlekedési kultúra alatt. A "bemegyek és leszarom a többit mentalitás".

ápr. 21. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
47%

#14 Na azért álljunk már meg, ne keverjük össze a megkérdőjelezést és a figyelmen kívül hagyást. #10 azt írta, hogy megkérdőjelezünk mindent. Te pedig azt, hogy "leszarom a többit" és ezt a két dolgot nyíltan egyformának tekinted, miközben a kettő nem is állhatna távolabb egymástól olyan értelemben, hogy míg az egyik (megkérdőjelezés) a valós demokrácia alapja és legfőbb erénye, addig a másik ("leszarom a többit") az egészséges társadalom bukásának melegágya.


Ez kb. ugyanaz, mint amikor egyesek messziről, gondolkodás nélkül elítélik az összeesküvés-elméleteket. Nem egy bizonyos elméletet, hanem mindet. Magát azt az elméletet utasítják el, hogy léteznek összeesküvések. Tudod, erre egy humorista egyszer azt mondta: "egy államfő emberek millióiért felel. Én egy szülő vagyok, mi szülők átlagosan csupán két emberért felelünk fejenként. És a nyugalom kedvéért megállás nélkül hazudozunk nekik. És akkor azt gondoljátok, hogy egy államfő mindig igazat mond?"


Persze léteznek kegyes hazugságok és léteznek káros hazugságok. De nekünk, mint "nép", nem csak lehetőségünk, de KÖTELESSÉGÜNK megkérdőjelezni mindent. Nyilván nem szabad átesni a ló túloldalára, mert ugye akkor megkapjuk a facebookos konteósokat, vagy a témához visszakanyarodva, a szabályokat "csakazértis" állandóan megszegő elmebeteg sofőröket. EZ AZ, amiről te beszéltél. Viszont ez nem azt jelenti, hogy rossz dolog a megkérdőjelezés. Igenis feladatunk a megkérdőjelezés az élet minden területén. Minden az életben csak úgy tud javulni és fejlődni, ha felfedjük a hibáit és kijavítjuk azokat. De ha vakon elfogadunk mindent és tökéletesnek hisszük, akkor ez nem jön létre. A hibák észrevétlenek maradnak és sosem kerülnek javításra. Nekünk polgári kötelességünk elősegíteni a fejlődést és javulást.

ápr. 21. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

Én 20 évig vezettem, elsősorban a fővárosban, és határozottan állítom, hogy nagyon sokat romlott a közlekedési morál. Az ok, gondolom, az emberek hozzáállásának a romlásában rejlik. Ennek okát viszont nem tudom. Nem tudom, pl. miért nem használják az indexet, miért kell azonnal 100-ra gyorsulni, ha egy kicsit egyenesebb az útszakasz, de ahol 50 a megengedett, nem tudom, miért kockáztatnak jobbkezes kereszteződésekbe lassítás nélkül belehajtva, miért mennek a másik hátsójában 100-zal, 50-es utakon 130-cal, és még sorolhatnám. Nagyon sokan nem tartják be a szabályokat.

Ezért nem vettem én újra autót, miután egy piros lámpánál állva hátulról belénk rongyoltak (kétszer egymás után féléven belül). Másodjára totál károsra törtek, harmadszorra nem kockáztattam. Nem tudok két tonnás autót venni, annál kisebbet pedig, ilyen morál mellett, életveszélyes használni. Én csak mozgó koporsóknak hívom a kis városi futkosókat.

ápr. 21. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
47%
Szerintem épphogy javult. Mondjuk nem értem, hogy a GPS és okostelefon korában ha valaki elnéz egy besorolást, miért nem tud továbbmenni, miért bénázik a pirosnál állva. De szoktuk egymást segíteni, magunk elé engedni. Amikor motorral vagyok, őszintén meglep, mennyire igyekeznek az autósok segíteni az előresorolásomat, pedig senki nem kéri tőlük, főleg nem kötelező. Többen lettünk, vannak figyelmetlen hülyék, de mostanra már a biciklisávokat is annyira megszoktuk, hogy előzékenyek vagyunk a legidiótábban viselkedő kerékpárossal is. Komolyan mondom, nekem Budapesten nyugisabb dolog közlekedni, mint a 20 ezres szülővárosomban, ahol mindenki 30-cal megy, miközben a telefonját nyomkodja, és pont akkora a forgalom, hogy ne tudd megelőzni, csak forrjon az agyvized.
ápr. 21. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
24%

1. Sok magyar ember mentalitása: nekem ne mondja meg senki, mit csináljak, hát én úgy is jobban tudom.

2. Alacsony rendőri jelenlét, kicsi lebukási esély + nem elég szigorú büntetési tételek.

3. Adott helyszíneken idióta szabályozás (pl. iskolák melletti 30-as tábla nyáron vagy munkavégzés után hetekig kint felejtett útszűkület, előzni tilos, 30-as stb. táblák)

ápr. 21. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
100%

"sok magyar ember mentalitása: nekem ne mondja meg senki" <-> "nyáron szerintem nincs senki az iskolában, minek van kint felejtve az a 30-as korlát, idióta a szabályozás, nekem ne mondja meg senki!"


Hölgyeim és uraim, az élő példa!

ápr. 21. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 Szolovjov ***** válasza:
Idióták az emberek, 70%-nak nem való jogosítvány, kevés a rendőr és alacsonyak a bírságok.
ápr. 22. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!