Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi az, hogy egy BMW-Mercedes-A...

Mi az, hogy egy BMW-Mercedes-Audi márkájú autóban nem érződik úgy a sebesség?

Figyelt kérdés

Azt olvastam itt, egy régi kérdésben, ami arról szólt, hogy miért száguldoznak a bmw, audi, merci tulajok az autóikkal. Azt írta az egyik válaszadó akinek mercije volt, hogy az Ő autójában nem érezni úgy a sebességet, mint egy Opelban...


Nem értem hogy van ez... Abban nincs sebességmérő, vagy nem látni ki az ablakon, vagy mi?

A sebesség az sebesség, hiába a márkajelzés...

Valaki tud ésszerű magyarázatot adni?



2013. márc. 9. 21:01
 1/10 anonim ***** válasza:
Hát figyu, nekem 525-ös Bmw-m volt 192 lovas, nagyon kicsit épp hogy lábujj heggyel nyomtam a gáz pedált, adnalító zene szólt a rádióból meg mi 1 más, és azon vettem észre magam, hogy 160-nal megyek, és nem is bőg a motor, a menet szél nem akarja letépni az ajtókat stb... De most ezt hiába magyarázom itt neked mert elhatároztad, hogy értetlenkedni fogsz...
2013. márc. 9. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Mert általában jobb a motorjuk, és jobb az anyagminőségük, tehát nem ÉREZNI a sebességet azokban az autókban. Persze ők is tudják, mennyivel mennek, de nem tűnik annyinak.

Ülj be egy Ladába, menj 120-al, aztán ezt tedd meg egy Opellel. Érzed a különbséget? Na így van ez az felsőbb kategóriás autókkal is...

2013. márc. 9. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Én vagyok az a Mercis, én írtam ezt. Azt tudom javasolni neked, hogy ülj be egyszer egy erősebb, jó autó volánja mögé. Mondjuk pont Mercibe, BMW-be, vagy Audiba. De lehet ez Lexus, vagy akár bármely újabb, erősebb autó, akár egy Opel Insigna OPC is. Hogy hű legyek az Opeles példádhoz is. Én kérlek vezettem régi Suzuki Swift Sedan-t, Daewoo Lanos-t, 4-es Golfot-t, plusz ott van ugye az én Mercim, meg barátom S500-a... Majd ha te is beleülsz egy komolyabb autóba, tudni fogod miről beszélünk, addig igazad van, felesleges írni. De nem véletlenül mennek olyan gyorsan az ilyen autók... Ez épp olyan minthogy a komolyabb autókban bátran telefonálnak a sofőrök. Automata váltó, meg rakás biztonsági elektronika mellett nem is nagyon veszélyes a dolog!
2013. márc. 9. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Sokat dob az érzésen, hogy miben ülsz , az tény. Eleve egy nagyobb német cirkálóban belül is több a hely, más az ülés pozíció, mint egy kisautóban. Másabbak a szigetelések is, más a formaterv, mert itt már figyelni kell a tervezésnél, hogy ne legyen jelentős szélzaj.

Ezeknél a nagy autóknál általában a motor is nagy, így nem kell pörgetni mint a Civicet, hogy menjen. Nálam pl 3600rpm a 200km/h, más autónál ennyi vagy több a 130. Motorzaj nem igazán van, szélzaj már van 200 körül, de 200-nál még normálisan lehet beszélgetni a kocsiban, nem kell ordítani a rádiónak...


Haver átült az 1.0 WagonR+-ból és csak csodálkozott, hogy 140-nél milyen csend van, mintha siklana az autó az út felett az övéhez k0épest. És nem csak a 3 német márka ilyen, Volvo S60-S80, Jaguarok, talán Peugeot 607 és a többi minimum felső-közép kategóriás autóban is átélhető ugyanez.


Ez olyan, mint a sportosság érzése. Havernak van egy Civic-je, 4-2-1 leömlős sport rendszer alatta, nagy felni bla bla. Elvitt egy körre, nyomta neki és abban a rizsrakétában olyan érzésem volt, hogy hú de mocskosul megyünk, átnéztem az órára és 90km/h. De a kemény futómű meg a hang miatt olyan volt, mintha mennénk vagy minimum 160-nal.

Ezt sem lehet megmagyarázni. Ahogy előttem írták, ki kell próbálni.

2013. márc. 9. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Nem csak ezekre a típusokra vonatkozik, hanem minden felső-közép és az feletti minimum 2.0 motorral szerelt autókra. És abszolút igazat adok. Vezettem egy Ignist, és egész egyszerűen nem akartam 90-nél gyorsabban menni...
2013. márc. 9. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Nem kell ehhez egyik német márka sem - a Focusban sincs meg az a "no mán ölég gyorsan megyünk, báttya" érzés 150 alatt...
2013. márc. 10. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Van egy P 206-osunk, 140 körül már halálfélelmem van benne. A szél üvölt, a motor ordít, a kocsi instabil ha van egy kis oldalszél, minden rezonál...


Míg egy 530-asban 200-nál még semmi fusztráló nincs.

2013. márc. 10. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Azért egy mai gyári Civic nem üvölt 90 - nél. Nyilván nem olyan mint egy felső kategóriás limuzin - nem is az az árfekvése, célközönsége sem - de abban is lehet beszélgetni 160 - nál. Elmegy 180 - 200 - ig is, tartja is ha kell, és még csak nem is zabál sokat.

De a kérdéshez szólva, minél jobb egy autó, annál kevésbé érezni benne a sebességet. A tapasztalt vezetőnek nagy előnyt jelent a nagy teljesítmény, jó útfogás, jó fékek, de ha kevésbé gyakorlott az illető, akkor hamis biztonságérzet alakul ki benne. Én Wartburggal kezdtem, össze sem lehet hasonlítani a mai autókkal, nulla biztonság, hangszigetelés, alulméretezett fékek, az tényleg üvöltött 120 - 130 -nál, mai szemmel nézve életveszélyes volt. Vagy a Dacia 1310, ha leverte az ember a Balatonig 140 - nel mindjárt hengerfejes lett tőle. Lada, bőgött a Koppány kipufogó, s mégis, milyen kultusza volt. Ezekben valóban lehetett érezni a sebességet, szinte minden rezdülését az autónak.

2013. márc. 10. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
halk motor (mert eleve nagy és hangszigetelt), alacsony súlypont, merev futómű, jobb aerodinamika, belső hangszigetelés, nem akar ledobni az útról a sebesség miatt. Nekem egy régi 4 hengeres E46 BMW-m van, de alapjárat az kb totál néma bent ülve, alacsony fordulaton haldva szintén. Autópályán 160 felett jön meg a zaj, de ott is jó az útfekvése.
2013. márc. 12. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Sofőrszolgálatos koromban vezettem egyszer egy M6-os BMW-t. Abban sem érezni a sebességet, sem azt, hogy 507 lóerős. Márpedig közben iszonyat, hogy mit művel.Én is azt javaslom, hogy próbálj ki egyszer egyet. Az ilyen autóknak nagyon alacsony a súlypontjuk, így nem billegnek egyáltalán semmilyen irányban. A futómű és az ESP is úgy van beállítva, hogy minél stabilabban tartsa. A hangszigetelésük is durva és marha nagy a tömegük. Ez így együtt teljesen más érzést ad, mint amit megszoktál pl. egy erősebb Opel Corsában. Élményautónak inkább vennék egy 90 lóerős Mazda MX 5-öt, pont az érzés miatt..
2013. márc. 30. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!