Ha beesek a metrósínek közé, hová feküdjek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A harmadik sín valóban a peronnál van valahol, de ennyire még nem egyensúlyozgattam a peron szélén, hogy megnézzem mi is ez pontosan.
Ha beestél inkább kiabálj, hogy nyomjátok meg a peronvész kapcsolót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Melyik barom írta, hogy a peronhoz közelebbi sínszál és a peron közé feküdjön? Az a tuti halál, mert pont ott van a peron tövében az áramvezető sín.
Az állomások túlnyomó többségén van életmentő árok.
Eljárás a következő:
1. Maradj nyugodt. 2. Nézd meg, jön-e vonat bármelyik irányból. 3. Ha igen, feküdj az árokba, fejedet húzd be, akár kézzel is védheted. 4. Maradj úgy, amíg más utasítást nem kapsz.
3. Ha nem jön vonat, indulj el a vonat legvalószínűbb érkezési irányàtól távolodva. 4. Kérj meg valakit, hogy működtesse a vészkapcsolót. 5. Ne kísérelj meg kimászni segítséggel sem - mindketten áramütést szenvedhettek! 6. A peron végén feküdj az árokba. 7. Kérj meg valakit, hogy a peron széléről mobillal körözzön a vonatvezető felé. (A köröző mozdulat a Megállj! jelzés.) 8. Maradj az árokban, amíg más utasítást nem kapsz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ki pontozta le a 12-est, és miért? Most őszintén :D
Jön valaki, aki normálisan leírja, és az lesz 55%-os? :D Eszem megáll :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Milyen magasan van a peron, hogy egyszerűbb befeküdni a metró alá, mint kimászni?"
A peron alatt fut az áramvezető sín, és tíz orvosból tíz nem ajánlja a 825 voltos csókot. (Millfav esetén 600V.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez nem feltétlenül hanyagság. Lehetne még a két sín között, ami biztos halál lenne, ha beesel, ergo ráesel. Továbbá a szerelvények áramszedője sem lent, hanem oldalt van. Lehetne mondjuk a másik oldali alagútfalban, de ugye a peron sem fix, általában középperonosok a metrók, de nem mindig. A Népligetnél például tök jól látszik a peronnal szembeni oldalon az áramvezető sín. De ugye az állomások többsége nem szélső peronos. Amúgy a peron alá helyezett áramvezető sín éppen hogy biztonságosabb. Kisebb eséllyel érsz hozzá. A sínek közé még beeshetsz, a peron alá nehezebb.
Ennél is biztonságosabb lehetne:
-peronzár alkalmazásával
-szuperkondenzátoros szerelvények alkalmazása mellett feszültségmentesített állomásokkal
-a Bordeaux-i villamos mintájára (annak is harmadik sínje van), csak akkor feszültség alá helyezni az állomást, ha éppen szerelvény tartózkodik bent.
Mondanom sem kell, hogy ezek a megoldások a kettes és a hármas metró építése idején még nem léteztek. Az M4 esetében lehet valamelyik állomásból kevésbé kellett volna puccparádét csinálni és annak az árából kijött volna egy peronzár mindenhova.
A Millfavért bocsánat, azt benéztem, valóban felsővezetékes :-) Mentségemre szóljon, csak a négyes metrót használom napi és a hármast heti rendszerességgel. A kettesre még néha odaesz a fene, hogy a földalattin mikor ültem utoljára, az években mérendő :-D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!