Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ez tisztességes indok, hogy...

Blazeeee kérdése:

Ez tisztességes indok, hogy megbuktassanak forgalmi vizsgán?

Figyelt kérdés

A minap voltam forgalmi vizsgázni ( másodszor ).

Minden szépen és jól haladt, de kb egy 30 perc után leállítottak. Azt mondta hogy az autót rendkívül jól kezelem, a parkolások szintén példátlanul jók voltak, helyet is jót találtam. DE!


Azt nehezményezte, hogy a szerencsétlen 1100-es szívódízelt ( ! ) nem kapcsoltam 4.-be a hegyoldalban futó útszakaszon.


Könyörgöm, minek? 1900-as fordulattal végigszaladtam 50-el. Lefelé megfogta a motorfék, felfelé meg még épp meg tudtam tartani hogy ne lassuljon 45 alá ( padló gázzal ). Ha átváltok 4-esbe, akkor felfelé megáll az élet, mert ott akkor vissza 2, még rosszabb esetben 1, mert az autó ereje mint a lepkefing, lejtmenetben viszont nem volt elég hogy megfogja a motorfék. Egyenes szakasz 30 m-nél hosszabb sehol sem volt.


( Max nyomaték: 149 nm 2000 fordulaton, Hyundai i10 1.1 D Lite )


Az első vizsgán azt a problémát találta a vizsgabiztos, hogy egy korforgalomnál balról érkező indexelt jobbra ( hogy ahonnan én jövök arra kimegy ). Eddig rendben is van, én elindultam szépen befelé, de az ökörállat nem jött ki a körforgalomból, hanem bent maradt és kiment ott ahol bejött. kb 10 centire álltam meg, oktató nem avatkozott közbe, de megbuktattak, holott szerintem egyáltalán nem jogos, mert ha meg megvárom hogy kimenjen a körforgalomból ( mert tegyük fel h kimegy ), és csak utána indulok már húzza is a strigulát "a közlekedési helyzetet lassan

ismeri fel" részhez.


Mind a két vizsgabiztos azt mondta, rendkívül jól kezelem az autót. Ennek ellenére a mai vezetők nagy része a városunkban ( pl. kresz oktatónk ) úgy vizsgázott le, hogy azt se tudta mi az a telezöld. Rutin vizsga pipa, utána egy kb 3 km-es kört kellett mennie és kész. Azóta a kutya nem ellenőrizte a mai 40-50 éveseket, hogy alkalmasak-e egyáltalán arra hogy vezessenek, vagy a kreszből a jobboldali haladáson kívül emlékeznek-e még valamire.


Ja és egy slussz poén: a vizsgabiztos megmondta a tutit. Vizsgán nem mondhatok le az elsőbbségemről, még akkor se ha egyértelműen jelzem, ÉS HA MÁS MONDD LE AZ ELSŐBBSÉGÉRŐL, AKKOR SEM FOGADHATOM EL, mert a vizsgabiztos feltételezheti hogy nem ismerem a kreszt... sz.pjanak le ...



2015. jan. 20. 00:56
1 2
 1/11 szántóvető ***** válasza:
Ha tényleg ez volt as indok akkor ez jó nagy kib_szás.én is toltam volna harmadikkal fel a hegyre ahogy illik.a körforgós szitu az más,nem illik 10 centire megközelíteni senkit,talán hamarabb is megállhattál volna.
2015. jan. 20. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Az 1.1 dizel az crdi. Common rail injektoros valtozo geos turboval. Amugy en ilyenkor fordulatbol pofan rugtam volna az oktatot es a biztost is
2015. jan. 20. 02:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Az ilyen részletekbe menő, szőrözős halálba szívatásokkal azt próbálják a tudtodra adni finoman, virágnyelven, hogy szeretnének kapni egy húszezresnél nem kisebb összeget zsebbe a vizsgán.

Máskülönben a világ végéig fognak szоpatni és hárfázni az idegeiden, és az összeg többszörösét fogod kifizetni vizsgadíjakra.


Én már az első vizsga előtt megkérdeztem szép diszkréten az oktatót, hogy mennyit SZOKÁS ilyenkor adni (vén voltam már akkor is, és voltak fogalmaim, hogyan mennek a dolgok), ő meg erre viszonylag hamar eldalolta, hogy ha GONDOLOM, akkor meg lehet vele próbálkozni. Én is úgy gondoltam már eleve, meg ő is ezt javasolta, hogy az oktatónak adom oda a pénzt, mert ő ismeri a vizsgabiztosokat, és ő adja majd tovább neki (aztán felőlem leveheti belőle a részét, ha még belefér).


Első vizsgámon beült a vizsgabiztos mellé egy vizsgabiztos-ellenőr, nem lehetett megkenni, meg is vágtak, mondjuk jogosan.


A másodikon kirendeltek valami vén majmot, aki az oktató szerint az élő fába is beleköt, ezért azt javasolta az oktató a helyszínen (amikor a vizsgabiztos még nem látta meg a képemet), hogy ha van orvos ismerősöm, és tudok felmentést szerezni, akkor inkább fújjam le a szeánszot, mert akkor nem vész el a vizsgadíjam, és megúszom hogy a vén majom megvágjon (úgy is tettem).


Harmadik alkalommal jött egy rendes ember, én vezettem, ők bájosan elcsevegtek egymással az időjárásról meg a családról, néha szóltak, hogy ne menjek forgalommal szemben az autópályán (HAHA, VICC - nem csináltam ilyet), aztán szépen visszagurultunk és meleg hangon gratuláltak a csudaszépen sikerült vizsgához.


Szóval ha gondolod, kérdezz rá az oktatónál finoman, diplomatikusan a köszönőpénzre.

Ha viszont vannak erkölcsi skrupulusaid, meg rengeteg türelmed, akkor próbálkozz anélkül tovább - elvileg egyszer kikaphatsz egy rendes, jóindulatú, becsületes vizsgabiztost is.


"kb 10 centire álltam meg, oktató nem avatkozott közbe, de megbuktattak, holott szerintem egyáltalán nem jogos, mert ha meg megvárom hogy kimenjen a körforgalomból ( mert tegyük fel h kimegy ), és csak utána indulok már húzza is a strigulát "a közlekedési helyzetet lassan

ismeri fel" részhez."


Megértem a helyzetedet, és gáz, hogy ezzel a a defenzív vezetés ellen nevelnek, de majd élőben inkább legyél szuperóvatos, mert az utak tele vannak gyakorló elmebetegekkel, a Lipótot meg ugye bezárták.

2015. jan. 20. 04:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Első buktatás jogos volt, ezen kár háborogni. A második már annyira nem. Be kell szedni a pénzt, én is így jártam. Hibátlan kresz és rutin vizsga után úgy húztak meg városban, ahogy illik. A vizsgabiztos útvonalon kívül parkoltatott olyan helyen ahol nem volt felfestve a parkolóhely, és a mozgáskorlátozott jelölés nem látszott, nem rendes oszlopon volt, ráadásul távolról egy furgon miatt, közelről pedig már az autó teteje miatt nem látszott. Utólag leesett miért figyelte olyan mereven azt az utcát mikor ott elhaladtunk előtte.
2015. jan. 20. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
32%

Látom te már nagyon profi vagy, a véleményed is megvan hozzá, miszerint mindenki más béna és újra kéne vizsgáznia. Na de Te nem; Te mindent jól tudsz, csak a vizsgabiztos hülye. Attól, hogy "autót rendkívül jól kezeled", még nem tudsz közlekedni. Ne keverd össze a kettőt.


Nézzed át a vizsgalapot, fogsz ott még találni több jelzett hibát. Gyanítom, hogy a fent leírt hibád a "túl magas fordulatszámon működtette a motort"-hoz került. Mindenesetre önmagában ez nem bukó indok. 10 hibád lehet ilyenekből, ez csak egy. Másik kilenc honnan jött össze?

2015. jan. 20. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Ok, az elsőnél majdnem összetörted az autót, bár nem mondhatnám, hogy csak te voltál a hibás, a vizsgabiztos meg fel is mondhatott volna, mert rajtad múlott hogy ne menj neki a másiknak, neki kötelessége lett volna fékezni, ugyanis ő felel az autóért amig nincs jogsid, nem te.

A

2015. jan. 20. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

*A második esetben pedig egyszerűen nem értem hogy miért buktatott meg, ilyenért egyszerűen nem vághat el, mert nem váltottál 4-be, pláne úgy, hogy nem is birta volna el az autó. Amúgy meg a papirra egyáltalán mit irt, miért buktatott meg?


Egyébként meg az utolsó bekezdésedhez: ez igy van, mikor vizsgázol, akárhogy lámpáznak, te ne menj el, ha elsőbbséget kell adjál.

2015. jan. 20. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Akik kérdezték, hogy miért nem néztem meg a többi indokot. Elsőnél nem kértem a papírt, azt se tudtam hogy ez így működik.


Második vizsgámnál megkérdeztem hogy megkapom-e, és nekiállt valami tök másról beszélni az oktatóval, majd amikor ismét megkérdeztem amikor visszaértünk a közlekedési hatósághoz, egyszerűen kiszállt és ment a maga dolgára...

A papírján, ahova a vizsgákat írja, és alá kellett írnom a vizsga végén a 8-ból 1-nek se sikerült aznap...


Az oktatóm meg arrogáns módon lecseszett, hogy nem akarok-e már levizsgázni végre, mert csak az ő idejét húzom. Hozzáteszem a vizsga előtti órán pont arról beszéltünk hogy átlag 42-48 órából szoktak levizsgázni.

én 34-nél már útban vagyok, egy egyetemista csaj 90 óránál meg már jól fizet, esetleg a kenőpénzen túli szolgáltatást is vállal :D


Én nem fogok kenőpénzt fizetni. Az oktatóm egy mostani osztálytársamnak felajánlotta a kenőpénzes lehetőséget 35 ezerért, úgyhogy szerintem nálam is meg fognak próbálkozni, így személyiségi jogok ide vagy oda, arra gondoltam, hogy a vezetéseimről hangfelvételt csinálok, és amint felhozza a témát az oktató, ő fizeti zsebből a kenőpénzem a vizsgabiztosnak, vagy nagyon pórul jár. Olvasgattam neten, hogy szokták mondani hogy kenőpénz nélkül nem engedik át a tanulót. Akkor fordítva is lehet fa..nak lenni.


Mindezek ellenére örülnék, ha erre sem lenne szükség, és a következő vizsgám eredményesen zárulna. Én minden tőlem telhetőt meg fogok tenni. Vagy így, vagy úgy.

2015. jan. 20. 20:43
 9/11 anonim ***** válasza:
Tehát peches voltál, ha 8-ból egyet sem engedett át aznap, akkor olyan napja volt, és azért nem engedett át. Ha úgy érzed, hogy jól megy minden, akkor ne is fizess, csak nehogy megint egy ilyen vizsgáztatót kapj el.
2015. jan. 20. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Mi az, hogy nem mutatja meg a vizsgalapot? Addig ne írjál alá semmit, amíg nem láttad pontosan miért buktatott meg és nem beszélted meg vele az összes indokot. Hiába nem tetszik neki, az aláírásodra szüksége van, így nincs más választása.


Az viszont csak kamu szöveg, hogy kenőpénz nélkül nem lehet átmenni. Én tavaly raktam le motor jogsit, elsőre megvolt a rutin és a forgalom is (B jogsit már 10 éve, akkor is elsőre ment). Vizsga után megnéztem a vizsgalapot, volt rajta pár hiba (pl forgalmi helyzet lassú felismerése), de ezekre számítottam is. Ezen felül még adott egy-két tanácsot és mentünk a magunk dolgára.


Ajánlom, hogy taktikusan vizsgázz. Én annyit tettem, hogy mindig bőven a megengedett sebesség alatt haladtam, így kaptam hibát a lassú haladásért és a forgalmi helyzet lassú felismeréséért (pl minden jobb oldali bekötő útnál lassítottam, hiába volt védett az adott mellékutca). Ezzel megelőztem a hibák halmozását és a súlyos hibákat teljesen el tudtam kerülni (volt idő mindenre).

2015. jan. 20. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!