Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Autós jelzések, közlekedési...

Autós jelzések, közlekedési információk?

Figyelt kérdés
Tanuló vezető vagyok, a vége fele járok-közeledve a vizsgához. Rendkívül tetszik a vezetés és az egész rendszer ahogy felépül a KRESZ és a szabályszerűség (még ha sokat is lehet tapasztalni ennek ellentettjéből is). Érdekelnének olyan jelzések, és jelek, amik szerepelnek a közlekedők körében bár pl. tanfolyamon nem tanítják. Rendkívül kezdő létemre nem sokat tudok, de az olyanokra gondolok, mint fényszóróval való jelzés elsőbbség megadására másikkal szemben, vagy hasonlók. Jöhet bármi! :)

2016. febr. 28. 22:14
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Kérdezd meg az oktatódat, neki mi a véleménye ezekről a jelzésekről.

Fénykürttel villantás - gyere, vagy figyelj

Elakadásjelző felvillantása - köszönöm

Jobb index felvillantása - előzhetsz


Az oktatók különösen kezdő vezetőknek nem javasolják az ilyen jelzéseket, mert az figyelemelvonással jár (bekapcsolja az elakadásjelzőt, és elfelejti kikapcsolni).

Az elsőbbségről lemondásnak vannak feltételei is, ok nélkül ne legyél előzékeny.

2016. febr. 28. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A fénykürtöt mi az első forgalomban töltött óra óta használjuk. Elsőbbségről való lemondás, busz biztosítása afelől, hogy igenis megadom a neki járó elsőbbséget, gyalogátkelő felé közeledve gyalogos biztatása, szintén azért, hogy tudja, megkapja az elsőbbséget, ami jár neki.


buszmegállót és zebrát kifejezetten mindig így közelítettünk meg, hogy "ujj a fénykürtön" :D

2016. febr. 29. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Fénykürt (ne vakítson másokat): sok villantás akkor is, ha mérnek (ezt ne lássa a rendőr), és szintén többet szükséges a félreérthetőség elkerülése érdekében villantani (azt vettem észre, hogy 1-2-től nem esik le elég gyorsan) elsőbbségről lemondás esetén.


Infó:

Én azt javaslom, hogyha pl. ki akarsz engedni valaki(ke)t, de az(ok) kevesebb, mint akit emiatt feltartasz (mögötted jövők), inkább lépj oda.

Gyorsíts dinamikusan a megengedettre, ha a körülmények engedik, a fogyasztás is jobb 4-5 mp-ig nagy, utána az elérhető legalacsonyabb fogyasztással gurulva, mint lagymatagon gyorsítva, a rövidebb fokozatokban, tehát nagyobb fogyasztást hosszabb időn át eredményezve, nem haladva.

Irányjelzőt időben, előre használni, és ismételni fejben, hogy 1-2 mp nem elég mindenkinek felfogni (ha az ő együttműködése is kellhet a manőverhez).

Sűrűbb szituban (nagy forgalom 3 sávon) célszerű olyan fokozatban menni, ahonnan van elég fordulat lassulni, de a gyorsítás is bármire kellő robbanékonysággal megoldható.

(ez cirka 3-as fokozat; ugye a robbanékonyság a 40-70 km/h tartományra értendő, tehát kis túlzás rá a szó).

A tükrök a barátaid, én a jobb oldalit a lehetséges mértékben lefelé irányítom, hogy a forgalmat még jól lássam benne, de a fő, hogy parkolásnál a padkát mutassa (az autó mellett).

2016. febr. 29. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Saját élmény: nem rövid szakacon döcögtem 25-tel egy pótkocsis traktor után. Egyszer elkezdett jobbra indexelni. Azt hittrm, nekem jelez: "előzhetsz"

Közben csak letért egy földútra.

Szóval ezzel csak óvatosan!

2016. febr. 29. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!