Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ki a hibás, ha valaki állóra...

Ki a hibás, ha valaki állóra belesatuzik a zöld lámpa előtt, és ezért beleszállnak hátulról, vagy aki úgynond nem tartja megfelelő követési távot mögötte?

Figyelt kérdés
Szervusztok! Ma láttam egy furcsa balesetet. Budapesten a Soroksári úton Vágóhíd utca kereszteződésénél a jelzőlámpák pirosat mutatattak a kifelé haladóknak a városból. Igen ám, de van egy kiegészítő lámpa is, ami zöldet mutattott az egyenesen haladóknak. Ment is rendben át egyenesen mind a három sávban jó tempóban (kb.55-60 között) a forgalom addig amíg, egy Fiat punto hirtelen állóra nem satuzott a fent leírt lámpa kombináció alatt-előtt. Egy Iveco kisteher pedig, aki mögötte jött telibe verte. Gondolom a fiatos hirtelen felnézett és meglátta, hogy van ott egy lámpa ami pirosat mutat, persze a kis zöld már nem is érdekelte. Ki a hibás? Az Iveco vezetője, aki belerohant a fiatba? Hiszen ugye mindig úgy kell követni a másik jármüvet, hogy mindenkor megtudjon állni mögötte, vagy a fiatos, aki belesatuzik a zöld lámpába 60 km-ról? Köszönöm az esetleges váalszokat.

#lámpa #satufék.
2017. szept. 14. 19:08
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Az esetek 99%-ban az ilyen karambolnál mindig az a hibás, aki nem tartotta be a megfelelő követési távolságot. Teljesen mindegy, hogy az előttem haladó miért satuzik, meg kell tudnom állni.
2017. szept. 14. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
72%
Az Iveco sofőrje mindenképpen, az okát le is írtad. De szerintem a Fiat vezetője is, mert indokolatlanul zavarta meg a forgalom ritmusát.
2017. szept. 14. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
44%

Menetrögzítő vagy térfigyelő látta lámpástul az esetet?

Mert ha az illető zöldnél satuzott és látszik, hogy indokolatlanul (azaz nem gyalogos vagy egyéb akadály miatt, csak elnézte a lámpát), akkor lehet az indokolatlan vészfékezéssel magyarázni a balesetet.

2017. szept. 14. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
97%
Miért, zöld lámpánál nem kell követési távolságot tartani? Igaz, hogy az a szokás, hogy 2 méterre megy mindenki egymástól 80 km/h-vel, de ez nem oké így.
2017. szept. 14. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
97%
Ha betartja a követési távolságot nincs baleset
2017. szept. 14. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
60%

Az Ivecos a hibás.

ezek a telepiros+egyenes kiegészítő zölde lámpák rám is hoztak már frászt. nagyon balesetveszélyes.

2017. szept. 14. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
Utolsó: és mégis hogyan szabályoznád a forgalmat ott, ahol több sáv (vagy egy széles sáv) van és vele párhuzamosan villamos- vagy vasúti vágányok? Ha elveszel egy egész sávot kanyarodónak, azzal harmadával tuti minden egyes fázisban csökkented az út átbocsátóképességét. Így meg csak akkor csökken a kapacitás, ha van kanyarodó jármű.
2017. szept. 14. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 Crisopher ***** válasza:
93%
Meg kell tudni állni a másik mögött, neked nem kell feltétlenül tudni, hogy miért satuzott. Pl. satuzhatott azért zöld lámpánál, mert valaki berohant elég, vagy mert elsőbbséget akart adni egy megkülönböztető jelzéssel ellátott gépjárműnek, ezer oka lehet rá. Ezért fontos a követési távolság.
2017. szept. 14. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

#7: A telezöld önmagában pont erre való!

Egyébként meg egyenes zöld és kanyarodó piros megoldaná a problémát. Csak a teli piros elvonja a figyelmet kis zöld egyenesen nyilacskáról (pontosabban először azt látod meg, ez biológiai tény)

És mikor 70-nel rongyolsz az öszefüggő kocsisorban, és meglátsz egy teli pirosat, akkor fékezni fogsz. Persze ha ismered a kereszteződést az más, de attól még számítani kell arra, hogy van aki nem ismeri

2017. szept. 15. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

"27. § Követési távolság


(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.


(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.


Nincs szükség ilyen követési távolság tartására


a) ha

- a vezető előzésre készül fel,

- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy

- az úton az előzés tilos,


b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,


c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.


(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi."

2017. szept. 15. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!