Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit gondoltok az angliai...

Mit gondoltok az angliai módszerről?

Figyelt kérdés

1: Angliában nem kötelező autósiskolába menni, elég ha az ember kirakja az "L" (tanuló) táblát és mellette egy jogosítvánnyal rendelkező családtag megtanítja közlekedni élesben.


2: Angliában a motorkerékpárral közlekedőnek engedélyezett az ún. "filtering", tehát hogy menet közben el lehet húzni az autók között is.


A tények: Mindkettő balesetveszélyesen hangzik, mégsincs belőle jelentős mértékű baleset, ami indokolná, hogy az európai országokéhoz hasonló rendszerre álljanak át e két tekintetben.


Mit gondoltok, az angliaiaknak ennyire jó a vezetési kultúrájuk vagy ez tényleg nem jelent biztonsági kockázatot, csak nálunk megelőzés jelleggel van betiltva? Melyik európai országban tudnátok elképzelni, hogy bevezessék a fenti kettőt (vagy közülük legalább az egyiket)?



2018. aug. 21. 14:50
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
76%
Magyarországon inkább azon kellene gondolkodni, hogy miként lehet rászorítani a 10-20-30 éve vizsgázottakat, hogy felfrissítsék az ismereteiket. Például a jogosítvány is lejárna 5 évente és újra kellene vizsgázni KRESZ-ből. Egy csomó baleset megelőzhető lenne ezzel.
2018. aug. 23. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 Mopat ***** válasza:
84%

Te jó Isten!

Olyan öt évvel ezelőtt dolgoztam egy vállalkozásnál, itt MO-n. Beállít hozzánk egy építőipari "szakcsapat" egy hihetetlen szutyokkal. Egy régi lépcsős orrú Ford kisbuszt képzeljetek el, még Sean Connery volt James Bond, akkor voltak ezek lehallgató autók...Szétrohadva az egész, a hátsó lökhárítóban annyi rozsdás kosz gyűlt fel, hogy egy oda hullott makk kihajtott és egy igazi angol tölgyet hurcibáltak magukkal. ugyanis angol export volt, a "főnökük" új szerzeménye. A szerencsétlen melósok szerint Angliában is használta egy vállalkozás, érvényes angol forgalmival vették meg...Hogy egy senkiházi magyar maszek ilyet ad a melósai feneke alá, azt pontosan tudom. De hogy odakint is így használták? Igazat beszéltek szegények...

Kérdező, ha megnézed, az interneten a "buta és béna sofőrök" című videók eddig 90% orosz/ukrán túlsúlyban voltak, de egyre több a GO-Pro felvétel az Egyesült Államokból és az Egyesült Királyságból is, és hülyeség terén az oroszokat is simán lekörözik...

Na persze, az pl. nagyon hiányozna itt, hogy megtanulhass vezetni valakitől, aki maga sem tud...Igen persze, apa vagy a kis boyfriend egy öt és fél méteres SUV hátuljára kiteszi a T feliratot, és a 17 éves csitrije már csapatja is a háromszáz lovas döggel...törvényesen. A kéthetente egyszer a Tescoba elcsattogó nagymama is sok hasznosat taníthatna a leendő sofőrnek. Viszont akkor én meg egy Hadivas szerű kamionon szeretnék szerezni TIR jogsit, mert apósom vezetett kamiont húsz éve, szóval menet közben megtaníthatna. Valamint biztonságban érezném magam az előző két kategória gyökerei között.

Az utolsó válaszolónak is van igaza, lenne értelme ilyen tanfolyamoknak, persze ez Magyarország, azaz horribilis áron szervezné valamely aktuális, tökmindegy hogy jobb vagy balos kormányzati haver cég, illetve öt évente csak azért is módosítanák a Kreszt, hogy ezzel biztosan kihúzzanak a zsebedből pár tízezer-százezer forintot. Idősebbek emlékeznek a Zöldkártyára, azt is csinálta boldog-boldogtalan, de átment azon még egy gőzmozdony is...Burkolt extra adó...

2018. aug. 24. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
52%
Hűűű, és ezt ti Magyarországon csak most tudtátok meg? Kb 1 éve amikor Nagy-Britanniában (Igen, Nagy-Britannia, és nem Anglia!) csináltam a jogsit, és leírtam ugyan-ezeket, akkor mindenki értetlenkedett, meg én voltam lehülyézve, hogy "Milyen tanulóvezetői jogsiról beszélsz te, hülye vagy?" . Egyébként fényévekkel jobb rendszer mint az otthoni! Örülök hogy itt szereztem jogosítványt, és nem otthon!
2018. szept. 7. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
54%

Előző vagyok, csak most kezdtem olvasni a sok nagyokos válaszát. Akkor reagálnék is rájuk saját tapasztalatomból.


1. válaszoló: "Angliában okés a dolog, nyilván figyelnek, aki meg száguldozik, annak meg tökmindegy."


Eleve Nagy-Britanniában normálisabbak az emberek. Nem frusztráltak és idegbetegek mint a magyarok, ezért türelmesebbek és előzékenyebbek is. A rendőr is normális, nem mérnek, és nem állítgatnak meg csak azért hogy pótolják a rendőrség költségvetési hiányát. Ha meg valaki hülye, és nagyon száguldozik, az könnyedén kaphat a rendőrségtől egy ASBO-t (Anti Social Behavior Order). Ez azt jelenti hogy megjelölik az autódat és a jogosítványodat a rendőrségi rendszerben és kapsz 1 év megfigyelési időt. Ha ebben az egy évben bármi hülyeséget csinálsz, akkor lefoglalják az autódat, aminek a kiváltása minimum 150 font + minden további 1 nappal 20 font. Ha nem váltod ki, akkor pedig bizonyos idő után elárverezik.


2. válaszoló: "Támogatnám ezt a dolgot, de biztos feltételekhez kötném, vagyis a tanító fél vezetési tapasztalatához első körben."


Ahhoz is van kötve, csak ezt a kérdező nem írta. Az oktató személynek minimum 3 éves vezetési tapasztalattal kell rendelkeznie, és minimum 21 évesnek kell lennie.


4. válaszoló. Az igazi okoskodó hüly.magyar aki nulla tapasztalattal osztja az észt. Az előző válaszolónak szánt válaszomban leírtam, hogy aki oktat, minimum 3 éves tapasztalattal kell hogy rendelkezzen, szóval nem igaz hogy vak vezet világtalant. A motoros előzés pedig engedélyezett, de az elmúlt 2 évben kb 2x fordult elő vele, hogy motoros leelőzött a kocsik között, és az is reggel az autópályán a dugóban, ahol araszolgatva lehet csak haladni. Akkora hülyeségeket írtál hogy az már fáj, de legalább magabiztos vagy.


5-ös válaszoló: "De így már teljesen egyértelmű, hogy miért vezet mindenki olyan hülyén, senki nem tud és nem ért semmit a közlekedésben. Voltam ott személyesen, láttam, és mások is szidják őket."


Ez egy teljesen légbőlkapott, alaptalan hülyeség. Tök normálisan, előzékenyen, és kulturáltan vezet mindenki. Sokkal értelmesebben mint ti otthon Magyarországon. Otthon beülök egy taxiba és halálfélelmem van a sok agresszív baromtól! Jah és a körforgalmakba pont miattatok kellett felfesteni a nyilakat hogy merre kell behajtani, mert a sok hülye kelet-európai eljön ide kocsival, azt behajtanak forgalommal szembe, meg majdnem balesetet okoznak. Erre az oktatóm panaszkodott. 40 éve vezető ismerősöm is forgalommal szemben akart bemenni a körforgóba múltkor, azt már 3 éve itt vezet kint.


7-es válaszoló: Újabb nagyokos. Mi van papai, ennyire tudod hogy mennek itt a dolgok? Leírtam már, hogy feltétele van annak ki taníthat vezetni, és ki nem. Innentől a te hőbörgésed is alaptalan. :)


8-as válaszoló: "Az autók biztosítása horribilisan magas, a friss jogsisok tekernek az 1.2-es, 1.4-es kavédarálókkal, London környékén erre "csak" 1500-2500 font a biztosítás. Van miből kifizetni a kárt."


25 éves kor alatt drágábbak a biztosítások, mert fiatalok és felelőtlenek. 25 felett jóval olcsóbb. A többi se nagyon korrekt. Nem tudom nálatok kik vezetnek, de én eddig 2 balesetet láttam. Gondolom londonban mosogatsz, ott meg nem is britek élnek, hanem kelet-európai prolik. Véletlenül nem ti, meg az alkoholista lengyelek töritek össze magatokat? Most télen baromi nagy havazás volt, mégse láttam sehol a kicsúszott összetört autóhegyeket amikről te beszélsz.


9-es válaszoló: "Vezettem párszor Angliában és érződik hogy boldog boldogtalan vezethet. Főleg mikor átjönnek Franciaországba, ott teljes a káosz."


Próbáld ki, hogy te jössz át Franciaországból hozzánk, és minden hirtelen az ellenkező oldalra kerül.


10-es válaszoló: "Az angoloknál nem csak a vezetői engedély megszerzéséhez, hanem a műszaki vizsga kérdéséhez is hasonló a hozzá állás. Bármi levizsgáztatható, ha van rajta kormány, fék, és lámpák. Olyan tákolmányokat láttam rendszámmal közlekedni, hogy röhej."


Nah mesélj még! Én sajnos semmi hasonlót nem láttam, és az autók átlagéletkora is kb 10 évvel fiatalabb mint otthon, szóval ilyen összetákolt roncsokat inkább Magyarországon láthattál. Már csak azért is, mert a műszaki vizsgán is a legkisebb hülyeségért is megbukhat a kocsi, és nincs az mint otthon, hogy haver a vizsgabiztos, meg lefizetem azt átengedi.


11-es válaszoló: "Magyarországon inkább azon kellene gondolkodni, hogy miként lehet rászorítani a 10-20-30 éve vizsgázottakat, hogy felfrissítsék az ismereteiket. Például a jogosítvány is lejárna 5 évente és újra kellene vizsgázni KRESZ-ből. Egy csomó baleset megelőzhető lenne ezzel."


Az első értelmes, nem fogyatékos válaszoló. Maximálisan egyetértek, respect!


12-es válaszoló:


Te is, mesélj még hasonlókat! :D SOHA nem láttam még ilyen szutyok autót amiről te beszélsz. De te sem itt kint láttad, hanem otthon Magyarországon. Szóval otthon Magyarországon látsz egy rozsdaboglyát, amiről pár alkesz melós azt állítja hogy angliában használták, és te már úgy adod elő a sztorit, hogy angliában ilyenekkel járnak! Ugye érzed az iróniát? :D


12-es válaszoló! "Igen persze, apa vagy a kis boyfriend egy öt és fél méteres SUV hátuljára kiteszi a T feliratot, és a 17 éves csitrije már csapatja is a háromszáz lovas döggel...törvényesen."


Nem vezethetsz tanulóként egy 300 lovas SUV-ot. Igazából még biztosítást sem köthetnél rá. Azért nem ilyen egyszerű mint ahogy ti azt otthon elképzelitek. Ismerősöm a férje 2500 köbcentis kocsijára sem köthetett biztosítást tanulóként, mert már az is túl nagy. Emiatt kellett venniük egy 1.2-es Corsát, hogy az asszony azon tanuljon. Szóval ez is echte baromság.


" kéthetente egyszer a Tescoba elcsattogó nagymama is sok hasznosat taníthatna"


Nem láttam még vezetést oktató nagymamákat!


"Hadivas szerű kamionon szeretnék szerezni TIR jogsit, mert apósom vezetett kamiont húsz éve, szóval menet közben megtaníthatna."


A kamionjogsi itt külön "szakma" és cégek oktatják. Ezt is honnan szedted hogy majd az apósod megtanít? :D



Látszik hogy abszolút fogalmatok sincs a részletekről, csak elképzeltek valamit, aztán azt kész tényként adjátok elő. Előbb tájékozódjatok!

2018. szept. 7. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
100%
Azt kifelejtettem, hogy egyébként vannak vezetési iskolák és hivatalos oktatók. A valóságban mindenki velük tanul vezetni. Én is hivatalos oktatóval tanultam meg. Ez a lehetőség igazából csak egy extra opció, hogy mondjuk többet gyakorolhass. Pl egy hivatásos oktatónál 2 óra vezetés kb 50 font. Ezt ingyen kiegészítheted ha mondjuk apád, bátyád, anyád, vagy bárki más eljön veled 1-2 órát hetente vezetni. Tehát tanulod rendesen oktatóval, meg mellette eljársz a rokonnal is gyakorolni.
2018. szept. 7. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:
100%

Azt pedig a kérdező sem írta le a kérdés kiírásakor, hogy csak akkor ülhetsz kocsiba, és kezdhetsz el vezetni, ha megkaptad az ideiglenes tanulóvezetői jogosítványodat. Ez egy ugyan-olyan kis plasztikkártya, mint a rendes jogsi, csak sárga-zöld színű, és rá van írva hogy "Provisional License". Valamint kötnöd kell a kocsira biztosítást. Tehát elég sok feltétele van annak, hogy te jogsi nélkül vezethess:


1. ki kell váltanod a tanuló-jogsit

2. biztosítást kell kötnöd a kocsira

3. és egy olyan személynek kell melletted ülni, aki legalább 3 éve rendelkezik érvényes jogsival, és elmúlt 21 éves.


ilyen a tanulóvezetői jogsi:


[link]

2018. szept. 7. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim válasza:
100%

Egy barátom már szép kis összeget otthagyott az oktatónál amikor vizsga előtt kiderült, hogy még hiányzik pár dolog és nem is sikerült a vizsgája. Ennek hatására az apja úgy döntött, hogy segít neki megtanulni veetni és nem túl szabályosan ment vele és így szerzett végül rutint.

Angliában is csak az taníthatja az ismerősét akinek megvan X év rutinja. Egyébként mindenkinek van annyi esze, hogy olyat aki életében nem vezetett még, nem a főúton ültetik be vezetni. Akinek meg nincs olyan ismerőse, az ugyan úgy fizet az órákért.

2018. szept. 8. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 veterán vas ***** válasza:
100%

#13-14!

Nem fair dolog, a rokonértelmű szavak nyújtotta félremagyarázhatóság opcióját kihasználni.

Pontosítsunk:

Nem roncsokról írtam, hanem az egyedi építésű szerkezeteket minősítettem tákolmányoknak. Gondolom különbséget bírsz tenni a kettő között. Szóval, olvass, értelmezz, és ha megkérhetlek ne ferdíts!!


Jah' talán az is jelenthet valamit, hogy az eddigi összes válaszadó véleményét kifogásoltad és cáfoltad. ;)

2018. szept. 8. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 Beviz Elek ***** válasza:
100%

#14

Szerintem teljesen felesleges azon vergődni hogy Anglia vagy Nagy-Britannia.


Nem 3 éves tapasztalat, hanem 3 éves érvényes jogosítvány kell ahhoz, hogy tanítsd a másikat. Remélem érted a különbséget. Sokan vannak akik életük végéig balfszok maradnak, de taníthatnak. Minden műszaki tudás nélkül tanítják a másikat sokszor hlyeségre, így pl rengeteg a kupkunggyilkos sofőr. A jobbik eset ha benyomott kupkunggal áll a lámpánál, a rosszabb amelyik kupkunggal tartja meg az autót a dombon. Rengeteg ilyen van mert a sok műszaki analfabéta tanítja egymást.


Igen, nagyon türelmes, nagyon ráérős sofőrök (túlságosan is), de hihetetlenül buták, egyszerűek. Előzékenyek, de a balkáni stb jelzőkkel teleaggatott magyar forgalomban sokkal gyorsabban kiengednek egy mellékútról mint itt.


Igen, előfordul hogy aki hozzászokott a jobboldali közlekedéshez az bemegy fordítva a körforgalomba, de én speciel egy törzsgyökeres angol szőke nőtől láttam ilyet, aki az életében sosem vezetett a szigeten kívül. Mert buta, de hihetetlenül.


A jóval olcsóbb biztosításhoz tedd hozzá, hogy az átlag éves biztosítás évi £485, több mint 150e Ft. Szóval igen, csökken az ára, de még így is teljesen más kategória mint Magyarországon. Az autók sokkal olcsóbbak, egy 10+ éves otthon még bőven menthető autót itt visznek a bontóba.


Nem Londonban élek és nem mosogatok, de te gondolom egy farmon vagy mindenes mert egy buborékban élsz és lövésed sincs mi történik az utakon.

Az utolsó balesetet 2 órája láttam, okoztak is egy kisebb dugót a városban. Fehér emberek voltak, de nem tudom hogy honnan származtak, nem szoktam minden balesetnél megállni statisztikát készíteni, ne haragudj. Egyébként mindegy is, Anglia egy bevándorló ország, nézz körül London környékén hogy milyen vegyes népek élnek. A közlekedésben ugyanaz a szabály vonatkozik rájuk, tehát a paki aki nem ismeri rendesen a szabályokat, tanítja a másik pakit aki még elindulni sem tud. Lehet osztani az észt, de nem csak azon a farmon lévő 5 angolból áll Anglia népessége.


Angliában az autók átlag életkora 8 év, Magyarországon 14. 6 a különbség, nem 10.


Magyarországon hogy a hulladékod átmenjen a műszakin, ahhoz a haverod haverja kell és egy kis aprópénzért áttolják. Itt rákérdezel a megfelelő fb csoportokban (jellemzően tuning autós csoportok) és szórják az elérhetőségeket. Én még abban a városban sem jártam ahol az autóm átment műszakin.


Én már láttam széthulló rozsdaboglyát és Angliában közlekedett az úton. Ritka, de tényleg van, leginkább melósautók (lakattal bezárva!).

2018. szept. 10. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Hétfőn írtam? Ma egy 3-as baleset miatt dugóztam, tehát ez már a 2. a héten. Szerda van.


Biztos nagyon sok tapasztalatod van az angliai közlekedésről...

2018. szept. 12. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!