Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Közlekedésbiztonság

A kérdés

Csak szerintem nem szabad városon belül ilyen gyorsan előzni egy másik autót? Ezért a gyorshajtásért milyen pénzbírság jár?

https://www.youtube.com/watch?v=VWpHtR16Has

  jan. 6. 18:03  Privát üzenet  

A válaszok
1 2
Alex Fly nevű felhasználó válasza:

@7: a kerékpárosok szoros jobbratartási kötelezettsége már évek óta nem létezik. Pontosan ugyanúgy kell jobbra tartani kerékpárral is, mint bármely más járművel -de a parkolósávot akkor is figyelmen kívül kellene hagynia, ha létezne ilyen.

A szembejövő tulok pedig egyértelműen kimerítette a szándékos közúti veszélyeztetés bűncselekményét. De sajnos hiába jelentenéd fel, a rendőrség nem igazán foglalkozok a közúti szabályok betartatásával...



A válasz 26%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 67%-ban hasznos válaszokat ad.
# 11/20Időpont jan. 6. 21:13 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Aki szerint egy ilyen helyzetben bàrmilyen szinten is felelősség terhelnè a bringást, az legyen szíves azonnal olvassa végig a KRESZ aktuális, mai változatát.


1. A kerékpárosnak már jópár éve nincsen SZOROS jobbra tartási kötelezettségük.

2. De ha volna is, a parkolóhelyek nem számítanak forgalmi sávnak. Nem kell oda lehúzódnia, semmilyen szabály nem kötelezi erre. Sőt, ha oda húzódna, ott eleve kevesebben számítanának haladó jármű megjelenésére mint ott, ahol a videón látható módon ténylegesen haladt.



A válasz 40%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 12/20Időpont jan. 6. 21:28 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
#12: Természetesen senki szerint sem a biciklis a hibás ebben az esetben, az előző autó veszélyes manőverbe kezdett bele, ez nyilvánvaló. Az egy másik kérdés, hogy ahogy a 10-es válaszoló írta, pusztán a "békesség" kedvéért egy ilyen szituációban sokkal korrektebb viselkedés a biciklis részéről, ha (tudván, hogy lassabban halad, mint az autósok) lehúzódik jobb oldalra, hogy ezzel se zavarja a forgalom többi résztvevőjét.

A válasz 39%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 13/20Időpont jan. 6. 21:58 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Goldmund73 nevű felhasználó válasza:

Az Audis nem hajtott gyorsan.

És nem előzött vadul.

A biciklis simán lehúzódhatott volna.



A válasz 16%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 14/20Időpont jan. 6. 23:18 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Rendszeresen bringázom.

Ha szemben is jön autó, meg a hátam mögött is, lehúzódom.

Nem játszom az eszem! veszélyeztetés? ne röhögtessetek!



A válasz 59%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 63%-ban hasznos válaszokat ad.
# 15/20Időpont jan. 6. 23:23 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Védhetitek a bringást, de akkor is egy pöts volt (meg az Audis is). Üdv: egy bringás

A válasz 48%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 16/20Időpont jan. 7. 05:56 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

16-os, nem védi itt senki a bringást. A szabályokat próbáljuk itt értelmezni. Nagyon úgy tűnik, hogy bár teljesen világosan le vannak írva mind az előzés, mind a jobbra tartás szabályai, itt jónéhányan sértődötten nyomkodják a piros gombot. Ki azért, mert "rohadt bringás, biciklizzen a nappaliban", ki azért, mert "köcsög audis, jó ember nem lehet", más meg azért, mert csak simán fáj az igazság.


Így nem lehet vitatkozni, emberek...


Le van világosan írva egy mindannyiunk által ismert (vagy legalábbis megismerhető), konszenzussal övezett szabályrenszerben, hogy ki, mikor dönthet úgy, hogy előzésbe kezd. Az is meglehetősen egyertelműen le van írva, hogy az úttest mely részén kell közlekedni, mennyire kell jobbra tartani.


Én akármennyiszer megnezem ezt a videót, egyszerűen nem látom, hol hibázott a bringás ebben a helyzetben, miközben azt vilagosan látom, hogy az audis előzesbe kezdett annak ellenére, hogy az előzésre igénybe vett sáv nem volt szabad. Ezt pedig világosan tiltja a KRESZ.


Jöhetnek a zöld kezek!



A válasz 56%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 17/20Időpont jan. 7. 07:38 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

"Én akármennyiszer megnezem ezt a videót, egyszerűen nem látom, hol hibázott a bringás ebben a helyzetben"


Érdemes a 20mp környékén nézni a videót. Szerinted ott a felfestett parkoló vonalától mennyire kerekezik a bringás?

Nagyjából 1-1,5 méternyire. Ezt mi indokolja?

Érdekes, autósok esetében hányszor láttam már itt is leírva, hogy érdemes defenzívebben vezetni, mindenki jobban jár, kevesebb a konfliktus, kisebb a veszélyhelyzet, stb. Ez a bringásokra nem kellene, hogy hatványozottan igaz legyen? Nekik nincs fémvázuk, ami felfogna bármit is egy ütközésnél. Továbbra is azt mondom, hogy ez a bringás egy pöts, kihívja maga ellen a sorsot.



A válasz 78%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 18/20Időpont jan. 7. 07:52 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Ezen a videón konkrétan mindketten hibáztak:


1.) A biciklis az út közepén haladt, saját magát veszélyeztetve ezzel. Motoros oktatáson is ezerszer elmondják, hogy ne az út közepén menjünk, mert oda kerül a kifolyt olaj, oda esnek le a meglazult alkatrészek, stb. és ez ugyanúgy érvényes kerékpárra is. De ami még fontosabb, hogy jobbratartási kötelezettség van érvényben, ergo a KRESZ-t is áthágta ezzel.


2.) Az autós úgy előzött, hogy szemből jöttek neki (a kerékpáros).



A válasz 89%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 60%-ban hasznos válaszokat ad.
# 19/20Időpont jan. 7. 19:16 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Rejtvényjáték 728x90
Alex Fly nevű felhasználó válasza:

@19: ez akkor lenne igaz, ha a kerékpáros valóban az út közepén halad -az általad írottak szerint- ésnem a videón is jól láthatóan az úttest jobboldai forgalmi sávjában (igaz, a sáv széle nincs felfestéssel jelölve, de a KRESZ erre az esetre is érvényes). Azaz pontosan ott, ahol a szabály szerint haladnia kell.

Még akkor is, ha motorosoknak mást tanítanak; az ugyanis nem egyenértékű a hatályos rendelettel.

Azért kíváncsi lennék: az előzést végrehajtó sofőr akkor is ugyanígy közlekedett volna, ha kerékpár helyett egy Kraz halad ugyanott?



A válasz 0%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 67%-ban hasznos válaszokat ad.
# 20/20Időpont jan. 8. 00:14 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
PL autóuton 110 helyett 130. al megyek, de jö egy másik hülye 150-el el kell engednem?
Két autó megy, egyik 70-el, másik 100-al, mindkettő fékezik azonos időben és feltételek mellet, akkor mennyivel fog menni a 100-al menő, mikor a 70-el menő megáll?
Tömött kocsisor esetén főúton miért kell beállni a másik mögé 5 centire?
Sokan miért jönnek a másik seggébe de nem előzik meg?
Miért közlekednek egyre többen éjszaka bukkanó előtt reflektorral autóval, mikor látják a fénycsóvából, hogy másik oldalon is jön egy autó?
Mi számít könnyű testi sértésnek? Ha védekezésből, válaszul egy másik ütésre valaki ütéssel reagál és a következmény nem 8 napon túl gyógyuló, azért pénzbírság vagy börtön jár?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Közlekedésbiztonság rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!