Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerinted jó ötlet az autóban...

Szerinted jó ötlet az autóban a kikapcsolhatatlan sebességkorlátozás?

Figyelt kérdés

Egy tervezet szerint lakott területen belül legfeljebb 50 km/h haladhatnának a járművek. Ezt úgy érnék el, hogy kötelező lenne beszerelni egy sebesség korlátozót, ahogy a kamionoknál szokás.

Műszakin vizsgálnák, manipulálták-e a rendszert. Tehát aki kikapcsolja, bírságot fizet.

Lehetőség lenne rövid időre 50 fölé gyorsulni (előzések), de 2-3 ilyen gyorsítás után mindenképpen megfogná a kocsit 50-nél és csak egy idő eltelte után működne ismét a gyorsítás.

Én üdvözölném a rendszert. Komolyan aggasztó, hogy 50-es táblánál 70-80 a forgalom tempója, 55-60-nál már villognak hátulról.



2019. márc. 4. 18:17
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
Utolsó: Kezdjük ott, hogy a régi mechanikus gázpedál nem is alkalmas az elektronika fogadására.
2019. márc. 5. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
58%
Nem lesz az kikapcsolhatatlan, ezt sem az autógyártók, sem a 2022 után is politikai pályában gondolkodó politikusok nem engednék, egy abszurd vicc lenne. Ennyi erővel gyakorlatilag beszüntetnék a kicsit is erősebb kocsik gyártását 2022 után. Mert nyilván eddig sem gondolta senki komolyan, hogy a különböző autógyárak kizárólag a németeknek gyártanak akár csak egy Swift Sport-ot is, a komolyabb kategóriákról nem is beszélve. Szerintem valószínűleg eddig is úgy vettek az emberek akár 150-200 lóerős "hot hatch"-okat , az erősebb német prémium sedan-okról nem is beszélve, hogy belekalkulálták az üzemeltetési költségekbe, hogy néha le fogják fotózni őket 160-170-el, és bármennyire is nem tetszik egyes "Szabály az Szent" figuráknak, ez valószínűleg eddig sem csak Magyarországon volt így. Szerintem amúgy az lesz, mint az ESP-vel, hogy alapból benne van a kocsiban, de megnyomhatsz egy "OFF" gombot középen, ahogy egy mai Swift Sport-ban is kikapcsolhatod az ESP-t, közúton is, attól, hogy 2014 óra kötelező benne lenni az ESP-nek. Persze az ESP közúton kikapcsolásának semmi értelme, de nem hiszem, hogy a 2022 utáni kocsikkal ne mehetnél 160-al az M6-on(Persze szigorúan csak megfelelő körülmények esetén.), ha annyival akarsz menni, mondom, ez tényleg az erősebb kocsik gyártásának megszűnésével lenne egyenlő, mert eddig sem gondolhatta senki komolyan, hogy Audi A6-al, vagy akár valami "sport", vagy "ST" verziójú kisautóval csakis Németországban mentek 130 fölé akik olyat vettek. Viszont arra jó az ilyen rendszer, hogy legalább ne mondhassa a dedikvens, hogy csak véletlenül ment gyorsabban, meg hogy ne kelljen folyton a műszerfalat bámulnod, ha tényleg be akarod tartani a megengedettet, szóval van némi értelme, csak az a baj, hogy ezzel a fapados kategóriájú kocsik ára fog emelkedni, ami a szerényebb anyagi helyzetű rétegeknek rossz...
2019. márc. 28. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 A kérdező kommentje:

Maximálisan támogatnám. 50-90-130 és nem több egy 1 km/h-val sem.

Aki meg csapatni akar, csapasson a zárt pályákon, ne az utcán/autópályán

2019. márc. 28. 19:02
 24/28 anonim ***** válasza:
#22: Pont tegnap írták, hogy kikapcsolhatatlan lesz a rendszer. Helyesebben fogalmazva, tartósan nem lesz kikapcsolható, ami annyit tesz, hogy ha 50-es táblánál előzöl, de közben beérsz egy 30-as szakaszra, akkor az előzést még befejezheted, utána pedig lekorlátoz 30-ra.
2019. márc. 28. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:
24: Nem tudom, mit írtak pontosan, és hol, és nem olvastam a végeleges szöveget(Amit tudtommal a tagállamok miniszterelnökeit tömörítő Európai Tanács-nak is jóvá kell hagynia...), de hogy ne legyen tartósan kikapcsolható, az annyira elrugaszkodottnak tűnik, hogy kizártnak tartom... Azt tudom esetleg elképzelni, hogy a pedál a megengedett felett kicsit erősebb ellenállást fejt ki(Mintha ilyesmi is felmerült volna.), de hogy a 2022-től gyártott Ferrárik/Porshék gyárilag ne legyenek hajlandóak gyorsabban menni 130-nál...:D :D Ugyan már... Sőt mondom, már az ennél jóval alacsonyabb kategóriájú autók is. Gondolod, hogy 2022-től csak pici városi kisautókat fognak gyártani?
2019. márc. 28. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
58%
Ha meg TÉNYLEG komolyan nem lehetne kikapcsolni, akkor szerintem kb. a felére esne vissza az új autók forgalma, és sorra buknának az európai kormányok, sőt szerintem már a mostani EP választáson is kampánytéma lenne, és 2023-ban rájönnének Brüsszelben is, hogy 2024-ben is lesz EP választás...:D :D :D
2019. márc. 28. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
18%
Szerintem meglehetne autóknál is, mondjuk kikapcsolható lenne és a sebességtúllépés büntijét megemelnénk duplájára-triplájára. Valaki versenypályára viszi megsétáltatni, ott meg legális 300 km/h. Ami intelligens és megtudja különböztetni az autópályát a várostól, az lehet drága technika lenne, mint egy fix 130-ra korlátozó (Magyarországon versenypálya kivételével ennél gyorsabb megengedett nincs, így ha ilyen lenne, akkor erre állítanánk.) Ha intelligens sebességkorlátozót emberi áron meglehet csinálni, kikapcsolható módon érdemes lehetne beletenni, így aki nem akar véletlen gyorshajtás és beakarja tartani a korlátozást, akkor ez megkönnyítené a dolgát, de ha gyorsabban akar menni, a drágább bünti kockázatát vállalva kikapcsolhatja a korlátozást. (Az intelligens verzió észrevenné automatikusan, ha a Hungaroringen menne és automatikusan engedné, ami a csövön kifér.)
2019. márc. 29. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
Én inkább nem is írok semmit mert leminuszolnak a ge*ibe :)
2019. márc. 29. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!