Sebesség határok betartása végett kb. mindenki leelőz. Ki milyen sebességgel közlekedik akkor?
Egy éves a jogsim, de "még mindig" szabály követő vagyok (az is maradok minden esetre), szóval lakott területen belül tartom az 50, kívül 90 km/H sebességget (persze kivéve ahol magasabb/alacsonyabb seb.határ)
Ahol lehet megyek, élesebb kanyarokban lassan vagyok persze, utána gyorulok vissza stb, próbálok a helyzetnek (időjárás, út minősége,élesebb kanyarok) megfelelően menni.
Nem is ezzel van a bajom, hanem kb. MINDEN autós lehagy olyan helyen, ahol tud, leggyakrabban persze egyenes, belátható úton .
És én érzem magam szarul, szégyenletesnek, mikor ott "döcögök" 90 km/h-val például. Néha már annyian teszik meg, hogy sírni tudnék a szégyentől (fiatal lány vagyok, szóval igen, lehet szidni, hogy a nők és a vezetés). De városban is simán előznek, ha úgy van.
Alig találkozok szabályos autossal a tanuló vezetőkön kívül.
( A másik végletet ne keverjük ide, mikor megy 60-al valaki, az tényleg idegesítő nekem is)
30 éves a jogsim. Hivatásos buszvezető vagyok. Tehát városban szigorúan tartom az 50-et, mert a belső ellenőreink bárhol, bármikor trafiznak ugyanolyan fámalézerrel, amilyen a rendőrségnek van. Tudom, hogy a Mercedes Citaro/Conecto órája kb. hajszálpontos -amikor 50-et mutat, a GPS szerint 48-50 km/h sebességgel haladok. Ha a belsős ellenőrök gyorshajtást mérnek, az bizony mínusz 10-20 ezer a havi fizetésből. És nincs akkora tűrés, mint a rendőrségi mérésnél.
-----
Van személyautóm is. Összemértem GPS-el az óráját, itt is csak 1-2 km/h az eltérés.
És nem szégyellem magam. Városban 50, ahol engedi 70, illetve lakott területen kívül a megengedett 90/110/130. Én ráérek. A suhamérek meg hadd menjenek. Nekem kenyérkereső "eszköz" a jogosítványom, nem éri meg rajoskodni. :)
én városban 60-nal megyek, városon kívül meg útviszonyoktól függően a megengedett sebesség +10%-val kb.
egyébként én nem igazán hiszek abban hogy a sebesség öl, persze nem a 200-as tempókra gondolok.
rengeteg balesetet kerültem el úgy, hogy nekem lett volna elsőbbségem de figyeltem a másikat, és én korrigáltam, hogy elkerüljük a balesetet.
rengetegen vezetni sem tudnak! még jó hogy egy olcsóbb autóm van, az 5 év alatt kétszer mentek bele, úgy hogy az autóm parkolt! az egyik ilyen esett egy bevásárló központban történ reggel 8kor, az idős nő addig tolatot a szellős parkolóban hátrafele hogy a kocsim állította meg. a másik meg lakópihenő övezetben, leparkoltam az út közepére amíg beugrottam a dohányboltba, majd amikor jöttem ki egy nagy audi tolat hátra, és egyenesen bele a kocsimba. persze én voltam akkor is a hibás szerinte, hogy miért az út közepére álltam. persze ha a kocsi helyett én állok ott, akkor rajtam is átmegy. hihetetlen milyen nyomorultak jutnak jogosítványhoz :-(
"MINDEN autós lehagy"
Nem a sebességed miatt hagynak le, hanem azért mert látják, hogy baromira bizonytalanul vezetsz.
Attól, hogy nem rakod ki a "T" betűt, ez messziről látszódik.
A KRESZ-ben nem az van megszabva, hogy mennyit mutathat maximum a kocsi km-órája, hanem hogy mennyivel szabad haladni.
A km-órák a típusra felrakható legnagyobb átmérőjű gumikkal pontosak esetleg (vagy még azokkal is többet mutatnak), de az autókereskedések jellemzően a felrakható legkisebb (= legolcsóbb) gumit teszik fel, ha nem fizet rá pluszban a delikvens, vagy nem teszi alku tárgyává, hogy ő csak nagyobb gumik esetén vásárol náluk.
Ennél fogva, aki alapfelszereltséggel megvette a kocsiját, az bizony a legkisebb gumikat kapta, tehát a km-órája jócskán csal felfelé. Az én Astrám pl. a gyári kerekekkel 50-et akkor mutat, amikor 44-gyel megyek. A Doblo-m 46-nál. A cégnél mindenféle kocsikat szoktam vezetni, és csak egy típus volt eddig, ami csak 1 km/h-val mutatott kevesebbet.
Az utak melletti napelemes kijelzőkkel vagy GPS-szel lehet tesztelni, hogy mennyi az annyi, és eszerint kell betartani a szabályokat.
Valószínűleg a kérdezőnél is ilyesmi lehet, hogy bőven a sebességhatár alatt megy, mert hát neki az órája azt mutatja, hogy határon van.
(5 km/h túllépés alatt még helyszíni bírságot se szoktak kiszabni, amikor vannak elfogó rendőrök is, csak 5 felett állítják meg az illetőket.)
A kettesnek (Talán mondhatom azt is hogy a rendes motoros aki dinamikusan vezet dugóban is, ránk kevésbé vonatkozik az ami az autósra) üzenem:
Ugye nem haragszol, amiért én is saját elképzeléseim alapján értelmezem a kreszt, és egyes, nekem nem tetsző szabályokat magamra nézve kevésbé tartok kötelezőnek?
Szia!
Ha megelőznek, nem szégyen, nem is értem miért gondolod ezt!
Sebességhatár betartása: ha valakit levesznek városban 70-nel, nem én fizetem a csekkjét.
Ha valaki nagylegény, vállalja is érte a felelősséget.
Soha nem volt rá szükségem, hogy nekem jelezzék a trafit.
A sebességhatárt mindig betartom. Zebrákkal telerakott helyeken lassabban megyek, ez annyira irritál néhány embert, ha visszaengedem a gázt, már egyszerre akar mellém jönni.
Városon kívűl én a nagy emelkedőkön is 90-nel, illetve 130-cal megyek, előzöm vissza azokat, akiknek egyenes szakaszokon kevés volt a megengedett szerinti sebességem.
1995 óta vezetek balesetmentesen.
0 fotó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!