Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Csökkentené a baleseteket ha...

Csökkentené a baleseteket ha kötelező lenne a sebesség ellenőrző GPS bevezetése?

Figyelt kérdés

Minden autó kötelező tartozéka lenne egy GPS, hasonló módon mint a rendszám. Ez GDP folyamatosan ellenőrizné a sebességét és hosszabb túllépés esetén menne a rendőrségre a feljelentés és jönni ki szépen az 50 ezres csekk.


Én ilyennek örülnék...


2019. jún. 30. 15:32
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
33%
Őszintén el mondom neked kedves "oktató" hogy a gyorshajtásnak sokkal kevesebb a veszélye mint a csodálatos 70 éves nagypapáknak akik 20-al mennek mindenhol, esetenként bicikliseknek akik zebrán sem szállnak le, gyalogosok akik szétnézés nélkül rohangálnak az úton. Felőlem lehet be szerelni GPS-t de én olyan sebességgel fogok menni továbbra is motorral amilyen az adott út és forgalom viszonynak megfelelő. És ha mondjuk van egy normálisabb út ahol alig van autó akkor isten bizony megesik hogy 140-el megyek, és nem okozok balesetet mert tudok időbe fékezni. jöhet a piros kéz hogy nyom*rék gyorshajtó baleset veszélyes stb, nem érdekel. Aki nem látja be hogy rengeteg helyen teljesen hülyén van kialakítva a sebesség korlát az egy idióta. Egyébként nem azért kell át engedni egy csajt pl vizsgán mert jó a segge hanem mert tud vezetni, ami ritkább sajnos.
2019. jún. 30. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
31%

Alapvetően nem lenne rossz valamiféle szabályozás.


Én magam a menetrögzítést preferálnám, sebesség rögzítésével. És ezek mellett sokkal több ellenőrzést és szigorúbb büntetéseket.

2019. jún. 30. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
71%

Kiszedte a gyorshajtót... az is hülye volt, hogy megállt neki.

Ha lett volna GPS a kocsiban, akkor a kérdező most az önbíráskodás nevű bűncselekmény miatt lenne felelősségre vonható.

Minden ilyen önkéntesrendőr barom belefut egyszer egy erősebb alakba, aztán jön a barna gatya és a levizelt zokni...

2019. jún. 30. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 Koplárovics Béci ***** válasza:
59%

"Nem önkéntes rendőrködés ez, hanem állampolgári kötelesség, volt hogy megállítottam gyorshajtót és kiszedtem a kocsiból és elmagyaráztam hogy hogyan kell közlekedni neki"


Ez nem állampolgári kötelsség, hanem önbíráskodás. Milyen kalibrált eszközzel mérted be az illető sebességét? Megelőzött, kislány?

2019. jún. 30. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
83%
Azért vicces, hogy pár hete hasonló kérdésnél ugyanez a válaszom 100% volt :D
2019. jún. 30. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
25%

Akkor nèzzük reálisan a dolgokat. Az emberi természet olyan, hogy a szabálykövetés, a szabályok elfogadása nem azonos szintű minden embernél, ahogyan a szabályszegés lehetséges következményeinek a felmérése sem mindenkinek erőssége. Látjuk is, mi marad néha egy-egy irreális tempóval autózó honfitársunk ténykedése után a szembejővő család autójából. Remelem egyetértünk abban: a sebességhatárokat meg kell szabni és minél erősebben betartatni. Ez egyszerűen mindenkinek az érdeke.


Amire szükség van, az az, hogy a sebességhatárok transzparensek legyenek, azaz minél világosabb legyen, mikor, miért annyi a limit, amennyi és bizonyos jól követhető keretek között hatékonyan lehessen változtatását kezdeményezni mond lefelé, mond felfelé. Ez azért vezetne pontosabb szabálykövetéshez, mert jobban értené mindenki, hogy egy adott helyen milyen konkrét veszélyforrások miatt kell visszavenni a tempóból.


Ha ez megvan, azaz konszenzus alakul ki a sebességhatárok körül, már nyugodtan lehetne nagyobb szigorral hatékonyan ellenőrizni, méghozzá minél automatikusabban, hiszen nem valószínű, hogy az ellenőrzéshez szükséges humán erőforrás akár rövid, akár hosszabb távon elegendő lesz, mert a kutya nem akar igazából rendőrnek állni és később sem gondolom, hogy vonzó lesz a szakma. Innentől kezdve igen, a GPS alapú kontroll egy jó lehetőség volna. De itt sem a “puff egy ötvenezres csekk, nesze” volna a helyes megközelítés, hanem az, hogy előre figyelmeztessék a kütyü: ha nem veszel vissza, érik a csekk.

2019. jún. 30. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Elvileg jó lenne, de egyrészt jogszabálymódosítást és nagy adatvédelmi bonyodalmak megoldását igényli. Másrészt felmenő rendszerben, csak új autókba lehetne előírni.


Első lépésnek akár holnap bevezethető lenne az átlagsebességmérés. Ahhoz minden jogi és technikai feltétel kész van, és gyakorlatilag megszüntetne az autópályákon a gyorshajtást. (A legtöbb halálos baleset és a legnagyobb környezetszennyezés is az autópályákon van.)

2019. júl. 1. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
A 8-as út Várpalota - Székesfehérvár közötti szakaszán vannak olyan kereszteződések, ahol az addigi 110 után hirtelen jön egy 70-es tábla. Ha ott besatuznál, hogy betartsad, tömegbalesetet okoznál. Hasonló, amikor 90-es országúton egy kanyar után jön a lakott terület tábla (ahonnan ugye 50). Ezek a helyek szerintem az útkezelő által létrehozott közlekedés elleni bűncselekmények.
2019. júl. 5. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Bocs, közlekedés biztonsága elleni bűncselekmények.
2019. júl. 5. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!