Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Tömegközlekedés

A kérdés

Szeretitek az Ikarusokat?

Milyen emléket idéznek fel bennetek ezek a buszok? Ahol éltek ott, még van lehetőség ezekkel az autókkal utazni? Amikor tönkre ment a gyár, hogyan éltétek meg? Mennyire volt nektek szívfacsaró?

Számotokra mennyire nosztalgikusak ezek a járművek?




 2019. nov. 7. 21:40  Privát üzenet  

A válaszok
1 2 3
Hát ide elég sűrűn járnak, nem sok örömet vált ki belőlem, mikor látom hogy már megint az a zajos romhalmaz fordul be a sarkon... Itt a DAKK-nál még elég sokat használnak belőlük (Dél alföld).

A válasz 58%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/26Időpont 2019. nov. 7. 21:50 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
nemaRendőrség nevű felhasználó válasza:

Ahogy kikoptak a napi használatból, nőtt meg a nosztalgia faktor, mikor mégis jött egy.

Fiatal voltam mikor megszűnt, nem nagyon zavart



A válasz 18%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 49%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/26Időpont 2019. nov. 7. 22:34 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

1, Melyikeket? A régieket, vagy az ARC-IKARUS-Modulo "csodákat"?

2, A régiknél kiskoromban nagyon érdekelt a csuklósok C tengelyének a kényszer-kormányzásának a mikéntje. A 400-asoknál a gázpedál-motor viszonya érdekelt. Az újkoribb Ikarusoknál (1994-1998) a hűtőventillátor mágneskapcsolójának a nyekkenése, ami nagyon tetszik. A 412-esek életútja érdekes. A távolsági 300-asok, Scania-Ikarusok meg úgy önmagában érdekesek, ritkán, de utaztam velük;

3, Ritkán találni már őket, mert sorra vonják ki őket;

4, Amikor befigyelt a Volvo bejövetele kb. 1994 körül, akkor nem feltétlen tartottam jó ötletnek, hogy ennyire ragaszkodnak a múlthoz sokan, és nem tetszett nekik, az esetleges Volvo-Ikarus kapcsolat. Azonban az 1998-as orosz válság× után sorra jelentek meg az alacsonypadlós egyéb buszok, amik az Ikarus végnapjait előre jelezte, valamint ez× is. Érződött, hogy nem ezt az irányt kellett volna követni, nyomatni a 200-asokat, közben alig fejlődni. Nem, mert a világ fejlődött közben. Oké, volt egy pár mozgolódás a változás felé (pl.: 412), de ez kevésnek bizonyult;

5, A 200-asokat nem tagadom, kedveltem, szóval az eltűnésük zavar(t);

6, Még nem annyira nosztalgikus, mint egy Csepel 344.



A válasz 59%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/26Időpont 2019. nov. 7. 22:44 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
meszike91 nevű felhasználó válasza:

Sopronban még vannak, de egyre ritkábbak. Én szeretem őket.

A válasz 75%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/26Időpont 2019. nov. 7. 23:07 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
eddiboy nevű felhasználó válasza:

"Itt a DAKK-nál" Nincs már DAKK, az egész országban Volánbusz van, bár még nme mindenhol matricázták át a buszokat.

A válasz 54%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 85%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/26Időpont 2019. nov. 8. 06:37 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Azon kívül, hogy 40 éves technika, mai szemmel nézve silány minőségben, színvonalon. Nincs különösebb bajom vele. Buszozni utáltam rajtuk. Helyi és helyközi viszonylatban is. Bármennyire megdobogtatja sokak szívét, hogy ez egy nagy magyar márka. Sajnos ez is csak mesterségesen volt életben tartva ameddig lehetett.

A válasz 28%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 68%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/26Időpont 2019. nov. 8. 07:31 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Nekem az első önàlló utazásaim emléke kötődik e buszokhoz, amikor 8-9 évesen előbb Budapesten, úgy 14 évesen meg már az országban bárhol szabadon kószálhattam és mivel más típus csak kevés helyen volt mèg, nyilván bevillannak a képek, ahogy egy laprugós csodán zötykölődünk barátaimmal valahol Nógrád megyében vagy ahogy bevágom a dunakeszi helyijáraton akkortájt hasznalt 211-es ajtaját.


Annak viszont nem igazán örülök, ha munkába menet egy fagyos hajnalon 280-as troli jön, azért már nem ugyanaz a komfort, mint egy jobb karban lévő Solarison.


A gyár tönkremenése egyáltalán nem lepett meg, azt azért tinedzser fejjel is észleltem, hogy nem túl acélos konstrukciók már az új járgányok. Ezzel együtt a BKV Volvo-beszerzésének nem igazán örültem, nem is tartottam gazdaságilag racionálisnak "olyan sok típus" üzemeltetését, aztán lásd micsoda kavalkád van most...


Vidéken járva viszont örülök, ha kifogok egy-egy szakadtabb példányt, megvan a hangulata.



A válasz 69%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/26Időpont 2019. nov. 8. 07:47 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Kedvencem a mai napig az Ikarusz. Nem szeretek buszozni, így csak annyit megyek vele, amennyi szükséges, inkább villamos / metró / hév. De ha véletlen látom a Batthyány téren, hogy 2 perc múlva indul a 109-es viszonylaton Ikarus 280, akkor máris nem hévezek :) Sajnos ritka, tartok tőle, hogy ha jár a teljes vonalon az M3-as metró, akkor eltünnek, mivel van egy csomó metrópótlónk, amivel ki lehet váltani őket.

A válasz 67%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 73%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/26Időpont 2019. nov. 8. 10:11 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Te 1-es mesélj már, hol jár a egykori DAKK (ami laikusoknak mint te mondom, már több mint egy hónapja megszűnt jogutód nélkül) területén sok Ikarus? De tényleg, hol?

Elmondom neked, mint valóban DAKK felségterületen élő, hogy jóformán a C56-okon kívül nem is maradt Ikarus! Szegeden van nyolc darab gázos, Békéscsabán kb. ugyanennyi dízel, egy-két helyköziben dolgozó csuklós, amik mind a 90-es évek végén készültek és kb. ennyi. Pár 415-ös és 256.42 is akadt még pár hónapja meg Baja környékén 263-asból volt pár.

Az "EAG" kocsikat meg, amik csak névben voltak Ikarusok, de már egy teljesen más tervezőgárda csinálta jellemzően külföldi alapon

Meg ezek közül, melyik a "zajos romhalmaz"?


(ami igazán rémisztő, hogy egy ilyen idióta választ nem 0%-ra pontoznak hanem 81-re..., mert semmi nem stimmel, DAKK nincs, alig maradtak Ikarusok, amik vannak meg pláne nem zajosak, se nem romhalmazok)



A válasz 54%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 65%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/26Időpont 2019. nov. 8. 16:45 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

A másik "kedvenc" a 6-os válaszoló...40 éves technika, Istenem.

Az Ikarus nem a szívódízeles 200-asoknál ért véget, bármit is gondolnak sokan. Például a 412-es, 417-es Ikarusok a 90-es években az elsők között voltak a maguk kategóriájában, konkrétan a 417-es hamarabb készült el, mint a nagy gyártók full AP-s csuklós buszai.

Itt nem nosztalgiafaktor játszik, hanem a tényfaktor.



A válasz 60%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 65%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/26Időpont 2019. nov. 8. 16:50 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Szeretitek a téli időszakot, korai sötétedést?
Nektek van olyan kedvencetek (zene, film, könyv, együttes stb. ), amit "mindenki" szid, de ti mégis szeretitek?
Szeretitek az őszt?
Ti szeretitek a hóviharokat? Mármint nézni, amikor intenzíven havazik és az erős szél úgy viszi a havat, mintha valami összefüggő fehér függöny szálna.
Szeretitek idegesíteni az embereket?
Hogyan kell magamat szeretni? Nektek mit jelent az hogy önszeretet? Ti hogyan szeretitek önmagatokat?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Tömegközlekedés rovatból








Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!