Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A cseh vonatok miért két...

A cseh vonatok miért két áramszedővel indulnak?

Figyelt kérdés
Lehet, hogy hülyén hangzik, de sok videóban láttam, hogy csehországban a vonatok nagytöbbsége két áramszedővel indul, és csak kb. 20 km/h meghaladása után eresztik le az egyiket.

2019. nov. 20. 17:59
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
100%

Magyarországon azért nem olvad le, mert itt a felsővezetékben 25 kV 50 Hz váltóáram van (nagy feszültség, kis áramerősség), ellenben Csehországban előfordul 3 kV egyenfeszültség is (ami még mindig több, mint az otthoni delej a konnektorban, de jóval kisebb, mint a 25 kV, ezért ugyanahhoz a teljesítményhez nagyobb áramot vesz fel a mozdony).


Talán fizikából még rémlik, hogy a távvezetékekhez feltranszformálják az áramot nagy feszültségre, mert így kevesebb a szállítási veszteség, vagyis a vezeték kevésbé melegszik. Az északcseh mozdonyok áramszedőin kis feszültségen megy át a nagy teljesítményhez szükséges áram, ergó jobban melegszenek, mint a magyar mozdonyok áramszedői. Ha felrakják mindkettőt, akkor megoszlik a terhelés.


Legalábbis nekem ez az elméletem. Itt találod, hogy hol milyen feszültség van a felsővezetékben:


[link]

2019. nov. 25. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Köszönöm, megint tanultam!
2019. nov. 25. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! 😀
2019. nov. 25. 19:01
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!