A cseh vonatok miért két áramszedővel indulnak?
Magyarországon azért nem olvad le, mert itt a felsővezetékben 25 kV 50 Hz váltóáram van (nagy feszültség, kis áramerősség), ellenben Csehországban előfordul 3 kV egyenfeszültség is (ami még mindig több, mint az otthoni delej a konnektorban, de jóval kisebb, mint a 25 kV, ezért ugyanahhoz a teljesítményhez nagyobb áramot vesz fel a mozdony).
Talán fizikából még rémlik, hogy a távvezetékekhez feltranszformálják az áramot nagy feszültségre, mert így kevesebb a szállítási veszteség, vagyis a vezeték kevésbé melegszik. Az északcseh mozdonyok áramszedőin kis feszültségen megy át a nagy teljesítményhez szükséges áram, ergó jobban melegszenek, mint a magyar mozdonyok áramszedői. Ha felrakják mindkettőt, akkor megoszlik a terhelés.
Legalábbis nekem ez az elméletem. Itt találod, hogy hol milyen feszültség van a felsővezetékben:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!