Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a létjogosultsága a déli...

Mi a létjogosultsága a déli pályaudvarnak?

Figyelt kérdés
Úgyis minden vonat bemegy Kelenföldre onnan. Vagy ha az az oka, mert az közelebb van a belvároshoz, akkor minek van ekkora nagy kelenföldi?
2020. júl. 14. 14:29
 1/7 anonim ***** válasza:
77%

Kelenföldről a délibe 7 perc alatt ér a vonat, BKV-val meg fél óra. Akinek arra van dolga, igencsak hasznos.

Persze végig lehetne húzni egy villamost helyette, annak kisebb a helyigénye.

2020. júl. 14. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:
60%

Az, hogy jó pár évtizede megvan már, amikor még valószínűleg Kelenföld még nem volt olyan mértékben lakott, mint most.

Budapest elég sok területet "lakott be" az elmúlt 70-80 évben. A pályaudvarok én úgy tudom az akkori település határára épült, vagyis magyarul ott volt a város széle, a város pedig szép lassan "túlnőtte" ezeket.


Érdemes lenne utánanézz mikor épült a déli pu, na meg persze a keleti és a nyugati is.


Másrészt úgy gondolom hogy jobb, ha a város szívébe is megy vonat, és nem pl Csepelről kéne még átvonatozzak Fótig hogyha Dunaújvárosból akarok Vácig eljutni vonattal átszállásnál.


A kérdésedre válaszolva azért ekkora nagy, mert tervezik (vagy tervezték) mind a nyugatit, mind a délit is felszámolni egy időben, a helyét pedig beépíteni teljesen. Másrészt pedig már Kelenföld is egy sűrűn lakott rész lett, sokkal nagyobb utasszámmal, ami persze több vonatot is jelent.

2020. júl. 14. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Egen arról hallottam, hogy a Délit be akarták "zárni" és építeni a helyére valamit, mondjuk meglepő módon irodaházakat :D
2020. júl. 14. 14:41
 4/7 anonim ***** válasza:
70%

4-es metró is csak néhány éve van.

Kelenföldnek előtte sokkal kissebb forgalma volt.

2020. júl. 14. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Régen a tehervonatok a délin keresztül hajtottak be a villamosvonalakra és szolgálták ki a belső területeket
2020. júl. 14. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Mivel a Fiuméig célba vevő déli vasút megépítésekor még Pest-Budán nem volt a Dunán vasúti híd, kézenfekvő volt az akkori egyetlen állandó hídhoz, a Lánchídhoz közel elhelyezni a város széli pályaudvart.


Utasforgalma a kelenföldi metró átadásáig kifejezetten nagy volt, azóta inkább a Bel-Budára irányuló forgalom keresi csak, de létjogosultságát inkább az ingatlanlobbi kérdőjelezi meg időről időre, semmint a közlekedési szakma.

2020. júl. 14. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
2020. júl. 14. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!