Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az M62 mozdonyok miért füstöln...

Az M62 mozdonyok miért füstölnek olyan csúnyán, jó nagy fekete füsttel?

Figyelt kérdés

Ha jól tudom dízel-elktromos mozdony, tehát elektromotorok hajtják a kerekeket viszont ahhoz egy dízelmotor által hajtott generátor termeli az áramot.

De akkor miért az a nagy fekete füst? Olyan nagy erő kell meghajtani azt a generátort?



2020. dec. 25. 22:40
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:

Kétütemű dízel... Konkrétan üzemelni sem volna képes valamilyen feltöltés nélkül.

[link]

Ott a két turbó, középtájt meg az öblítőfúvó fedele látható.


A miért füstölre meg ugyanaz a válasz mint akár egy autó dízelmotorja esetén, több az üzemanyag, mint ami még képes elégni, csak itt épp nem egy 2 literes hanem egy 150 literes motorról beszélünk, a füst mennyisége is arányos azért kicsit.

2020. dec. 26. 01:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:

Mai technikával negyede akkora lenne a dízelmotor, főleg a dízel motorok mentek nagy fejlődésen keresztül. Ráadásul nagy köbcentivel örök élet kb, lásd kamionok motorjai. CR technika, főleg a porlasztási végnyomást emelték a búbánatba, a környezetszennyezés miatt 1500 bar körül.

Lásd pl Renault motorok, 1.5 dízel 130 lóval, eszik hozzá 3.5 liter gázolajat.

2020. dec. 26. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
Megjegyzem, Szergej esetében ott a remot, 40 évvel fiatalabb konstrukció a motor, tényleg kisebb, de ami érdekes benne, hogy csak részterhelésen jobb a fogyasztása, teljes terhelésen szinte ugyanannyit kér mint a 60 éves technika.
2020. dec. 26. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

me, jó az összehasonlítás... egy vonatra 80-100 kamionnyi áru felfér. A mozdony motorja meg kb 5x nagyobb csak.

Személyautóhoz meg végképp ne hasonlítsuk. Míg egy mozdony megrőltetés nélkül elmegy 2-3 millió km-t addig egy renaulton 100ezer-nél motorgenerál kell

2020. dec. 26. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

"Míg egy mozdony megrőltetés nélkül elmegy 2-3 millió km-t"


Persze, azért volt előírás az M62-nél is, hogy fél évente szét kellett borítani a motort :D

2020. dec. 27. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
D3-vol ha jól rémlik akkoriban fél év / 150.000km-re előírva aminél már a motort is megbontották mindenképp.
2020. dec. 27. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Ilyenkor regenerálódik a dpf szűrő.
2020. dec. 31. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

"egy vonatra 80-100 kamionnyi áru felfér"

Igen? Azért megnézném amikor egy M62 mögé akasztanak egy 2500 tonna raksúlyú vonatot.. :D

2020. dec. 31. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
most már nincs ilyen, de a hőskorban sokszor volt hasonló tömeg ám...
2020. dec. 31. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

Volt a f@xt. Ahhoz mozdonnyal együtt 3500 tonnának kellett volna lennie a szerelvénynek, ilyet meg még sík terepen sem tudna az M62 30km/h-ra sem gyorsítani.


Most van ilyen, 17 000 lóerőnyi csatolt,szinkronban járatott Taurussal huzigálják Záhonytól-Hegyeshalomig, nem limlom 1900 lóerős dízellel..

2020. dec. 31. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!