Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Cégeknek miért nem érdeke,...

Cégeknek miért nem érdeke, hogy kerékpárral ingázzon valaki munkába?

Figyelt kérdés

Akik nem azonos városban laknak, azoknak gyors és egészséges és KÖRNYEZET KíMÉLŐ megoldás a kerékpár-vonat-kerékpár választása a munkába járáshoz.

Ezt más európai országban nem csak támogatják, de jutalmazzák is.


Magyarországon nem kevés pénzbe kerül a kerékpár bérlet! (Drágább is, mint naponta megvenni a kerékpárjegyet oda-vissza 50km felett.) Ráadásul POLITIKAI okok miatt nem lehet munkába-járási támogatásként elszámolni, csak a személyközlekedést.


Olcsóbb két személyre venni bérletet, mint egy személyre és egy kerékpárra!



Mikor lesz az, hogy a munkáltatók kiállnak a munkavállalókért ebben az ügyben?

Mikor lesz az, hogy a környezetvédő közlekedés érdeke lesz a magyaroknak?

Mikor lesz támogatva pénzben ugyan úgy a kerékpárszállítás, mint a személyszállítás a napi munkába járáshoz?


Továbbá MÁV miért nem biztosít megfelelő mennyiségű, szabad kerékpártárolót a vonatokon?

2.5 éve járok bringával munkába. Pandémián kívüli időszakban havonta egy azaz 1 alkalom volt, ha le tudtam rakni a kerékpárt a kerékpártároló helyre. HA az utasoknak nincs elég helyük, mert tömegnyomor van a vonatokon, akkor esetleg lehetne egy extra vagont berakni és több ember férne fel, és lenne hely a bringának is.

Vannak járatok, ahol egyáltalán nem szállítanak kerékpárt. De vannak, ahol nagyon is sokat. Székesfehérvár-BP vonalon rendszeresen nem férnek el a kerékpárok. Míg váci vonalon alig van néhány. Igény felmérés abból is látszik, hogy milyen bérleteket, jegyeket vesznek az emberek.


A marhavagonos bringaszállítás a legkisebb hely igényű, mivel függőlegesen vannak tárolva a bringák és oda fér el a legtöbb bringa és abba a legkényelmesebb fel-és-le pakolni a kerékpárt (tekintve, hogy az alacsony-padlósra esélyem nincs felvinni, olyan sokan vannak az ingázó járatokon). Az alacsonypadlósnál ott van a bringatároló, ahol beszűkül a budi miatt a hely. Tehát oda 5-6 bringát beraksz és már nem tudsz átmenni.


Fontos egyáltalán a környezet kímélés és a mozgás?

Fontos egyáltalán a mozgás és az emberek egészsége?



2021. jan. 25. 07:54
1 2 3 4 5 6 7
 51/63 anonim ***** válasza:
Így fejlődik az infrastruktúra. Könnyebb lenne megoldani, kiszerelni a szerkezeteket, mint felépíteni és karbantartani a rengeteg autóutat. Szerintem.
2021. febr. 14. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/63 anonim ***** válasza:
53%

"Bekenheted magad napkrémmel"

"Bármilyen időhöz fel lehet öltözni"

"Az időjáráshoz megfelelően lehet készülni (gumi, bicikli, útvonal)


Ebben mind igazad van, de szerinted hány embernek van kedve MINDEN REGGEL ilyenekkel foglalkozni? De most komolyan?

Rengeteg nő ismerősöm van, akit pl. csak azért zavar a maszk (aktuális téma), mert elkenődik a skinkjük. Te ugye nem gondolod, hogy majd ők biciklizni fognak? Én nem, nem csak öltönyös meg szerszámokkal utazó dolgozók léteznek, de nem fogok nyáron 40 fokban biciklizni, nem fogok a vonaton egy 15 kilós vasat cipelni, azt valahova lekötni (jaj, biztos nem lopják el.


Ezt a "60%-ot nőtt a kerékpárosok száma" butaságot meg felejtsük el.


Tudod hogy működik az utazások számolása? Nem azt nézik, hogy hány EGYÉN, hanem azt, hogy MEKKORA SZÁMÚ UTAZÁS TÖRTÉNT.


PÉLDA


Ha van 10 000 ember, akik 7 hét alatt oda-vissza járnak a munkahelyükre, az 140 000 (!!!) utazást jelent.

Ismétlem 10 000 ember, 140 000 utazás.


Ha 20 000 ember lenne, az már 100%-os növekedés, 280 000 megtett utazás az adott útszakaszon, de ezt ha elkezded visszaosztogatni akkor kijön, hogy ez 20 000 ember.


Mutatok egy jobbat.


Tegyük fel, hogy egy útszakaszra kihelyezünk egy kerékpáros számlálót.


Ez egy év alatt 12'000'000 kerékpárost számol össze.

Tegyük fel, hogy aki a munkahelyére kerékpárral megy, az hazafelé is azzal megy (valószínűleg) ugyanarrafelé.


Ez azt jelenti, hogy ha visszaosztjuk 12 hónappal (havi 20 munkanappal, heti 5 munkanappal), akkor kijön, hogy 50'000 emberről beszélünk.


Ugye milyen nagy számnak tűnt az a 12 millió? Igen ám, csak azok nem emberek, hanem megtett utazások.


Amikor azt mondják, hogy a nagykörúti villamos a világ egyik legforgalmasabb villamosvonala, akkor az hogyan lehetséges egy 2 millió fős városban? Úgy, hogy SOKSZOR, és nem SOKAN használják.


Felejtsük el az ostoba 24.hu-s cikkeket (meg a többi hírportált is), ők ebből élnek, hogy minden adatot a lehető leghajmeresztőbb kontextusban adnak elő.

Ha az mondanák, hogy 20'000 helyett 60'000 ezer biciklis lett BP-n, azt mindenki lesz'rná, de az, hogy MEGHÁROMSZOROZÓDOTT, HÁROMSZÁZ SZÁZALÉKKAL NŐTT, na arra már kattintanak az emberek.


Na de befejezve ez a számháborút azt még azért hozzátenném, hogy nem csak a számok számítanak. Az emberek nem robotok, hogy csak azt nézzék, mi olcsóbb, mi éri meg jobban, mi a leghatékonyabb. Neked is biztosan vannak olyan döntéseod, amik teljesen irracionálisak, és sokkal hatékonabb döntéseket lehetne hozni, de téged az tesz boldoggá. Ám legyen.


Ha én nem akarok "naptejet használni", meg nem akarom, hogy "hűtsön a menetszél", akkor azért nem kell letámadni, elég ha körülnézel, és rájössz, hogy óriási kisebbségben vagy ezzel véleményeddel. (Igen igen, tudom, 60%-al nőttek a kerékpáros utazások, de ha még mindig eddig jutottál el, akkor olvasd el újra amit írtam).


Remélem, amikor a kezedbe veszed a sampont, akkor eszedbe jut, hogy komplett őserdőket és élővilágokat írtanak ki azért, hogy pálmaolajat kenhess a hajadra. ( [link]


Remélem, ha elektromos eszközt veszel, akkor eszedbe jut, hogy afrikai kisgyerekek bányásszák a z ahhoz szükséges alapanyagokat és kínai meg indiai sweatshopokban rakják össze őket.


Nem tudom, mivel fűtesz, de ha nem megújuló, karbonsemleges módon, akkor (a te felfogásod szerint) szégyeld el magad.


Szoktál külföldre menni nyaralni? Olaszországba nehéz biciklivel menni...


Mit csinálsz, ha tönkremegy a mosógéped? Rögtön újatveszel, vagy kihívod a szerelőt, év fizeted a 10k-s kiszállási díjat, csak azért, hogy elmondja neked, hogy nincsen utángyártott alkatrész, vegyél újat.


Egyébként szoktál külföldről rendelni? Mekkora ingatlanban élsz? Indokolt akkorában laknod? Hiszen drágább a fűtés/hűtés, többet kell takarítani, és egy felújítás alkalmával is több anyag kell...



Ha úgy érzed, hogy a fentiekhez nekem semmi közöm, akkor jól látod. De nem felejtsd el, hogy ez visszafelé is működik...

2021. febr. 14. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/63 anonim ***** válasza:
67%
Az a baj mindig ezzel az érveléssel 52, hogy hajat kell mosni, fűteni is kell, utazni meg lehet vonattal is. Mosni is kell. De '67-ben még csak százmillió autó volt. Most 1,1 milliárd van forgalomban és 2040-re dupláját, 2,2 milliárdot jeleznek! Ez elképesztő és óriási szennyezéssel fog járni (ahogy most is az), mind közvetlen, mind közvetett módon. Szerintem ezt a beteges tendenciát kéne megállítani és erre gondolhat a poszt írója is. Ezzel együtt abban igazad van, hogy az ember ezzel együtt inkább tönkreteszi magát meg az ökoszisztémát, csak autózhasson. A józan ész vajmi keveset számít.
2021. febr. 14. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/63 anonim ***** válasza:
53%

#52 vagyok


Igen, így van. Az ember most mutatja meg, hogy őt is a természet darwini törvényei vezérlik.

Nem voltunk soha felkészülve arra, hogy egyszer ilyen jól éljünk, és ennyire sokan legyünk.


Kicsit olyan, mint a bolha meg a gazdatest. A bolha csak enni akar, szívja a vért és közben reprodukálódik, és ha minden körülmény adott, akkor idővel annyira elszaporodik, hogy megöli a gazdatestet, ezzel megszümgetve a táplálékforrását.


Nem lehet hibáztatni az embert azzal, hogy önző. 100'000 evolúciója során így alakultunk ki, és ezt most hirtelen akarjuk megváltoztatni. Nem fog menni. És ez nem meglepő.


Úgylátom, h ez fentebbi körökben is realizálták, hogy a fogyasztást nem fogjuk tudni visszafogni, ezért jobb, ha olyan technológiákat alkalmazunk, melyekkel a fejlődés fenntartható.


A fogyasztás, és egy egészséges szinten az önzés nem probléma, az viszont igen, ha ez fenntarthatatlan.


Gondoljunk csak a halászatra


Ha kevés az ember, és nagy a halállomány, akkor nem kell korlátozni a fogást, lehet halászni.


De ha nagyobb az igény, mint amennyi hosszútávon kielégíthető, akkor olyan módszereket kell alkalmazni, amelyekkel a halászat fenntartható módon valósul meg, elkerüpve ezzel a túlhalászatot.


Nem az autókkal van a baj, hanem azzal, hogy kevés a hely (a felszínen), illetve elképesztő elavult a technológia (a belsőégésű motor közel 150 éves!!)

2021. febr. 14. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/63 anonim ***** válasza:
52%
Az e-autó is százéves... ez egy viszonylag értelmetlen felvetés, hogy a "baj" az autókkal van-e, mert nézőpont kérdése. Ha az orvost megkérdezzük, hogy van-e baj az állandó és elkényelmesedett autós életmóddal, rá fog mutatni a mozgásszegény életmód, cukorbetegség, elhízás (metabolikus szindróma) stb... rohamos növekedésére a társadalmakon belül. Tehát ő is (ahogy a kérdező is sugallta) rá tud mutatni a kétségtelen hátrányaira. A vadgazda is, miszerint évente 400 millió gerinces állat pusztul el az utakon (ember "csak másfél millió, a sérülteket most nem is számolva - ennyien legfeljebb háborúkban szoktak meghalni a betegségeken kívül). Az erdész azt fogja mondani, hogy állandóan erdőt irtanak ki a növekvő autóforgalom miatti úthálózat-bővítésekre. A délkelet-ázsiai meg a kaucsukültetvényt fogja említeni emellett, pl. Persze, ki lehet vájni bolygónk belsejét, hogy legyen hol autózni. Senki nem mondta, hogy nem vagyunk egy beteg faj, sőt... de mégis az a helyzet, hogy 200 éve még a buta parasztok legfőbb ünnepi alkalmai közé tartozott a hétvégi nyilvános akasztás. Vagy nemrég kezd cikivé válni a dohányzás (Stohl mondta, hogy már cikinek érzi maga részéről). Vagy a svédek már gúnyolják a repülő turistákat, szerencsére. Szóval, vannak javuló tendenciák a viselkedésben, normaképzésben is, bár ez az autókkal sokkal nehezebb ügy. Azt jegyzem még meg, hogy a technológia eddig nem nagyon segített megoldani a valódi gondokat. A legfejlettebb skandinávok ökológiai lábnyoma is folyamatosan nő, egyáltalán nem mutat csökkenést (lsd. pl.: Jevons-paradoxon).
2021. febr. 14. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/63 anonim ***** válasza:

Az autózásnak semmi köze a különböző betegségekhez (nem a légszennyezésre gondolok).


Aki pl. 50 évesen metabolikus, szív és érrendszeri betegséggel él, az álgalában rossz minőségű táplálékot fogyaszt, ülőmunkát végez, és nem mozog, nem az a napi 1 óra üldögélés teszi tönkre.



"A vadgazda is, miszerint évente 400 millió gerinces állat pusztul el az utakon"


Ez senkit nem érdekel.


Egyvalamit nem szabadna elfelejteni: az ember is a Föld egyik élőlénye, méghozzá olyan magas szinten, hogy egyes tudósok még azt is felvetették, hogy a homo sapiens sapiens-t apex predatornak minősítsék (pedig nem vagyunk ragadozók, és vannak természetes ellenségeink)


Ezzel csak arra akarok utalni, hogy az utóbbi időben egyesek a nagy jólétben átestek a ló túloldalára. Nekünk is jogunk van használni a Földet (persze nem mintha ez jogi kérdés lenne), ezért ne lepődj meg, hogy a többség először az emberi érdekeket nézi, aztán az állatét/természetét.


Ezért téma az éghajlatváltozás, mert az minket is fenyeget.

Nem a Földet kell megmenteni, hanem saját magunkat.


Senki nem fogja alábbadni azért, hogy ne haljanak meg az őzek az utakon :D Abszurd.


Brutális mennyire fordítva ülnek egyesek a lovon.


Szükséges, hogy védjük a környezetet és az állatokat, de azért nehogy már a "baracklekvár tegye el a nagymamát" :D

2021. febr. 14. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/63 anonim ***** válasza:
52%
Jó, hát ez pont olyan, hogy az afrikai lítiumbányász is meghalhat, mert elég messze van tőlünk. Sőt, száz éve még az volt az abszurd, hogy a "feketék" is emberek. Erre gondolok, ugyanis létezik etika is a világon. Persze, ez ma már nem igazán van napirenden, ezért tartunk ott, ahol. Az Etikai-, szociális- és környezeti kérdések nagyon összefüggnek. Nem hiszem, hogy az etikai oldal figyelembevétele rossz lenne, sőt... Mikor mik a gazdasági érdekek, persze. Kínában most is kvázi rabszolgamunkával állítják elő a termékek nagy részét, gyerekmunka, ujgurok kihasználása stb... mi jelenleg nem használjuk a Földet, hanem túlhasználjuk, ennek egyik jellegzetes példája az autó, annak üzemeltetése és infrastruktúrája. Az ökológia pont az "egészről" szól, ahol nincs olyan, hogy jaj, mi emberek, mennyire különbek vagyunk. Jelenleg abban, hogy kiirtjuk magunkat lassan. Másik: nem a napi 1 óra üldögélés teszi tönkre az embert, hanem annak az egy órának a hiánya, amit eltölthetne mozgással is (lsd. Hippokratész: a gyaloglás a legjobb orvosság). Mindenesetre napi 10-20 km gyaloglás biológiai szükségletünk, nem opcionális dolog. Ezen ne is vitatkozzunk, szerintem, mert teljesen egyértelmű orvosi konszenzus.
2021. febr. 14. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/63 anonim ***** válasza:
100%

"ugyanis létezik etika is a világon. Persze, ez ma már nem igazán van napirenden, ezért tartunk ott, ahol."


Itt a lényeg.


Többet nem is mondanék, mindenben igazad van.

2021. febr. 15. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/63 anonim ***** válasza:
77%

Egyébként "nincs új a nap alatt", már az antikvitás korában elterjedt volt a rabszolgamunka, rengeteg erdőt írtottak ki hadi és építészeti célokra, az állatokat pedig hadrafogták, megették, harcoltatták arénákban.

(És a rómaiak, görögök nem voltak barbárok, tudták mi az az "etika")


Csupán arra szeretnék célozni, hogy ez mindig is teljesen normális volt, hogy vannak prioritások és alá-fölé rendeltségi viszonyok, de az utóbbi néhány évtizedben annyira felment az emberiség dolga, hogy már arra is van ideje, hogy ilyesmikkel foglalatoskodjon (rabszolgák jogai, állatvédelem). Ezért mondtam, hogy kissé fordítva ülsz a lovon, amikor azt mondod, hogy nekünk, embereknek kellene "lejjebbadni" az állatokért és a bolygóért. Ez elég naiv ábránd, nem kell csodálozni, ha nem errefelé megyünk, mert ez nem egy természetes felfogás, inkább amolyan "woke culture".


Ilyesmiken azok gondolkodnak, akik Budapest belvárosában azon filóznak, hogy lecseréljék-e a konddenzációs kazánt napelemekre, mert az mégis "etikusabb" a környezettel szemben, miközben elég csak kimenni az agglomerációba egy téli estén, és egy éjszaka alatt rákot kapsz, mert mindenki fával fűt, vidéken meg még a fa is luxus.


Tehát mindenben igazad van, és kérlek ne mondd, hogy "tenni valamiért az nem felesleges", mert valóban fontos kérdések amiket felvetsz, és jó, hogy van benned tenniakarás, de ilyenkor jusson eszedbe, hogy minden Hozzád hasonlóra jut 1000 olyan ember, akinek az a napi kérdése, hogy befűtsön-e, egyen-e, illetve lesz-e munkája, és őt nem érdekli, hogy mennyit szennyez, hány állaton tapos át, mert ő "hányállapotban" van, nem az etika lesz számára az első.


Az, hogy a nyugati világban már egyesek azon rugóznak, hogy hány társadalmi nem van, mennyi újrahasznosított műanyag van abban, amit megvesz, az egy hatalmas nagy luxus, és ezt is fel kell ismerni.


Tehát igazad van, de sokan összetennék a két kezüket, ha csak ilyen problémáik lennének, hogy autóval vagy biciklivel járjanak munkába.

2021. febr. 15. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/63 A kérdező kommentje:

Megkérlek benneteket, hogy privátba folytassátok az off topik beszélgetést, mert #52-től #59-ig nincs gyakorlati köze a kérdéshez annak, amit írtatok.


A kérdés, hogy a cégeknek miért nem érdeke a kerékpárral járó dolgozók képviselete és hogy a környezetvédelmi közlekedés mikor lesz érdek.

A további környezetvédelmi és hulladékgazdálkodási része nem ide tartozik amellett, hogy érdekes meglátásaitok vannak.

2021. febr. 15. 13:51
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!