Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Cégeknek miért nem érdeke,...

Cégeknek miért nem érdeke, hogy kerékpárral ingázzon valaki munkába?

Figyelt kérdés

Akik nem azonos városban laknak, azoknak gyors és egészséges és KÖRNYEZET KíMÉLŐ megoldás a kerékpár-vonat-kerékpár választása a munkába járáshoz.

Ezt más európai országban nem csak támogatják, de jutalmazzák is.


Magyarországon nem kevés pénzbe kerül a kerékpár bérlet! (Drágább is, mint naponta megvenni a kerékpárjegyet oda-vissza 50km felett.) Ráadásul POLITIKAI okok miatt nem lehet munkába-járási támogatásként elszámolni, csak a személyközlekedést.


Olcsóbb két személyre venni bérletet, mint egy személyre és egy kerékpárra!



Mikor lesz az, hogy a munkáltatók kiállnak a munkavállalókért ebben az ügyben?

Mikor lesz az, hogy a környezetvédő közlekedés érdeke lesz a magyaroknak?

Mikor lesz támogatva pénzben ugyan úgy a kerékpárszállítás, mint a személyszállítás a napi munkába járáshoz?


Továbbá MÁV miért nem biztosít megfelelő mennyiségű, szabad kerékpártárolót a vonatokon?

2.5 éve járok bringával munkába. Pandémián kívüli időszakban havonta egy azaz 1 alkalom volt, ha le tudtam rakni a kerékpárt a kerékpártároló helyre. HA az utasoknak nincs elég helyük, mert tömegnyomor van a vonatokon, akkor esetleg lehetne egy extra vagont berakni és több ember férne fel, és lenne hely a bringának is.

Vannak járatok, ahol egyáltalán nem szállítanak kerékpárt. De vannak, ahol nagyon is sokat. Székesfehérvár-BP vonalon rendszeresen nem férnek el a kerékpárok. Míg váci vonalon alig van néhány. Igény felmérés abból is látszik, hogy milyen bérleteket, jegyeket vesznek az emberek.


A marhavagonos bringaszállítás a legkisebb hely igényű, mivel függőlegesen vannak tárolva a bringák és oda fér el a legtöbb bringa és abba a legkényelmesebb fel-és-le pakolni a kerékpárt (tekintve, hogy az alacsony-padlósra esélyem nincs felvinni, olyan sokan vannak az ingázó járatokon). Az alacsonypadlósnál ott van a bringatároló, ahol beszűkül a budi miatt a hely. Tehát oda 5-6 bringát beraksz és már nem tudsz átmenni.


Fontos egyáltalán a környezet kímélés és a mozgás?

Fontos egyáltalán a mozgás és az emberek egészsége?



2021. jan. 25. 07:54
1 2 3 4 5 6 7
 61/63 A kérdező kommentje:

#50:

"csak 1 kérdés: teszem azt holnaptól 200 ember akarna biciklivel felszállni a vonatra hogy lenne kivitelezve?"


Ez egy nagyon jó kérdés!


Jelenleg minden vonaton 2-2 kerékpár szállítható első és utolsó ajtónál, továbbá a külön kijelölt kerékpártároló helyeken és babakocsis helyen, ami egy ingázó vonat esetén 2-3 helyen van és ott 8 kerékpár kényelmesen elfér, de hivatalosan több is. Ez 20 - 28 kerékpárt jelent egy ingázó vonaton. Ez van, ahol csúcsra van járatva, van, ahol nincs. Az ingázó, 15 percenként közlekedő vonat esetében ez 6-9-ig 3 órás intervallumban 12 vonatot, 240-336 kerékpárt jelent.


A gond az lehet, hogy nem oszlik el a 200 bringás, illetve, ha 8ra be akar érni, akkor már csak 1 órára jutó 80-100 kerékpár fér el. A valóságban a többi ajtónál is lehet szállítani kerékpárt, csak nem szabályos.


Mivel nyáron megnövekedik a karékpáros forgalomra való igény, így gyors- és személyvonatokon szoktak marhavagonos megoldást is használni, ami félóránként még extra 60 kerékpárt jelent, azaz 3 órás intervallumban 360 kerékpár. Akárhogy is számolom optimális esetben is csak 700 kerékpár férne el egy Székesfehérvár vonalon 3 órás elosztásban!

És ez csak egy vonal. Váci vonalon ennél kevesebb kerékpár szállítási hely van, Tatai vonalon picivel kevesebb, de ott is megvan az óránként 100. A többit nem ismerem, arra nem jártam, nem néztem utána.


Amennyiben kevés lenne ez a mennyiség, elviekben lehet jelezni a MÁV-nak, de nem igazán tesznek érte semmit az ígéretek ellenére sem. Amíg nincs tömeges igény rá, addig 3-4 ember kérése nem jelent semmi nekik.


Maga a személy forgalomnak is olyan mértékű a tömegszáma egyes vonalakon, hogy vannak, akik csak a következő vonatra tudnak felszállni. Ilyen helyzetben a járatbővítés lenne a megoldás. Hiába jelezzük, hiába készítünk róla videókat bizonyítékként, MÁV nem foglalkozik ezzel. Ezért nem egyénileg érdemes intézni ez.


Amennyiben az igény megjelenne, hogy 1 óra alatt 200 kerékpár szeretne eljutni, akkor érdekképviseleti szervekhez érdemes fordulni: MKK, Járókelő.

2021. febr. 15. 13:56
 62/63 anonim ***** válasza:
93%
A Kedves Kérdező sem annyira veszi talán figyelembe, hogy minden mindennel összefügg. Erről beszélgettem egy másik érvelővel, köszönöm Neki a korrekt stílust! Kérdező, már párszor megválaszolták a kérdést. Ilyen az ember. Ennyi. Ezer helyen észre lehet venni a "kevéssé ésszerű" döntéseket. A dolgozó autózni akar. Az iskolás is. Sajnos. Egyre több az autó (mint írtam). Durván nő a számuk. Ahogy más (is) rámutat, legtöbben lusták és emellett az autót "identitásuk" részének tartják. Sajnos, kvázi a "felnőttség" egyik fő szimbóluma is ez lett. Ha tudatos vagy, akkor "hipochonder" meg "ökofasiszta" leszel. Ez van. A cég is foglalkozhatna ezzel, de "nem éri meg" az erőfeszítést, mivel a dolgozók még kétszázezres fizuval is inkább autóznak. Ez egy életforma, sajnos. Nincs mit ezen felfogni, ez nem ésszerűség kérdése, ez egy általános, legtöbbször irracionális döntés, érzelmi alapon. Másik: pont amellett érveltem, hogy nem a borsodi vagy az afrikai embernek kéne más tendenciát felmutatni, hanem a "fejlett és jómódú" közösségeknek! Ahogy írta az egyik válaszoló, hogy a "budapesti" gondolkodik az autóforgalom csökkentésén. Rendben van. De akkor miért nincs kevesebb autó Budapesten? Vagy Dániában? Na, ez volt az én kérdésem.
2021. febr. 15. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/63 A kérdező kommentje:

16:39

Elolvastam, amiket írt mindkét fél. Mint írtam is: a beszélgetés érdekes, csak ez egy olyan mellékszál, ami terel.

A kérdés azokról szól, akik kerékpároznak. Nem másokról.


Ha hamisan választunk egy célközönséget, aki nem kerékpározik, akkor az nem ez a kérdést taglalja. Ha ezzel a hamis választással vitatkozik a valódi célközönség helyett, nem a kérdésben indított vitát taglalja. Felesleges státuszt és életformát emlegetni, mert nem általános érvényű és teljesen másról szól.


Levágom a lényeget, akkor ennyi marad belőle:

Nő az autósok száma. Nő a kerékpárosok száma. Vajon mi lehet az oka, hogy mindkettő nő? Miért nem csökken az autósok száma, amikor nő az autóról kerékpárra váltók száma?


Erre ki is lehet írni egy kérdést: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__egyeb-kerdesek__1..

És itt lehet folytatni a beszélgetést.

További gondolatokat ott közlöm az új témában.


Így nem kell OFF-olni a kérdést és meg lehet vitatni az itt felmerül, és részletes gondolatokat is, ahogy ezt az oldal szabályzata is kiemeli.


Minden évben van egy közlekedési hét, amikor ingyenes a kerékpárszállítás. Ilyenkor többszörös a kerékpárosok száma minden vonalon. Ez mutatja, hogy igény az van rá.

2021. febr. 15. 18:32
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!