Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nincs a vonatokon...

Miért nincs a vonatokon leszállásjelző?

Figyelt kérdés

Sok olyan megálló van (leginkább mellékvonalakon) ahol megáll a vonat de egyetlen fel vagy leszálló utas sincs. Miért nincs leszállás jelző a vonatokon úgy mint a pl. a buszokon? Van olyan járat ahol ha lenne ilyen akkor több perccel is csökkene a menetidő.

Mi a véleményetek erről?



febr. 14. 13:27
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
75%
Mert a mozdonyvezető nem tudhatja előre, de még az állomáson dolgozók sem, hogy mire befut a vonat, lesz-e felszálló.
febr. 14. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
80%

Mert a vonat menetrend szerint közlekedik,nem kívánság alapján.

Mikor nem állna,meg egy megállóban mert nincs le,és fel szálló akkor már csúszna a menetrend és az nem megengedett.

febr. 14. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
73%
A következő állomáson akkor is meg kellene állni, és várni, hogy eljöjjön a menetrendszerinti indulási idő, nem indulhatna el hamarabb. Illetve a megállóhelyek is nagyobbak, mint egy buszmegálló esetén, és nehéz lenne biztosra látni, hogy nincs felszálló utas.
febr. 14. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
77%

A vonatnak hosszabb a féltávnál, mint a busznak. A buszsofőr, ha látja, hogy van felszálló, van ideje megállni. Vonatnál hamarabb meg kell kezdeni a fékezést.

A másik meg az, hogy kötött pálya. A buszt, ha jön szembe egy másik, az nem zavarja, mivel másik sávban van. Vonatnál nem mindenhol van két pálya, így koordinálni kell a váltóállítást, meg a többi vonat közlekedését. Nem véletlen, hogy ha valami miatt egy vonat késik, sok esetben a többi vonat késését is okozza.

febr. 14. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
75%

* a vonatnak hosszabb a féktávja


Autokorrekt átírta...

febr. 14. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
93%

Van ilyen rendszer. A Zeg-Rédics vonalon például.

De egy nagy sebességű vonalon nem kvitelezhető ez a rendszer.

Gondolj bele: 120 km/h-nál Manyika néni benyomja a gombot 200-300 méterrel a megálló előtt. Lehetetlen megállni ekkora távon.

Meg hát ha 120-nál nem tudja a mozdonyvezető időben észlelni azt, hogy valaki áll a következő megállóban és ezért nem tud megállni.

febr. 14. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
13%
És ha az áhított több perces menetidő csökkenés miatt utoléri az előtte levőt, akkor semmi baj, majd megelőzi a belső sávban?
febr. 14. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 dubitus ***** válasza:
23%
Mert ha lenne, feleleges lenne bemondani az állomásokon: "A vonat minden állomáson és megállóhelyen megáll!"
febr. 14. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 John_McClane ***** válasza:
71%

Mert erre sem a jármávek, sem a forgalmi utasítások sem a megállók sem az utasok sincsenek felkészítve.


Vannak olyan mellékvonalak - nem Magyarországon - ahol a megállókban is van felszállásjelző illetve a vonatokon is van leszállásjelző. A nyílv vonali megállókban ha nincs felszálló/leszálló ( azaz senki nem jelzett sme a vonaton sem a megállóban) akkor nem áll meg. A következő keresztező megállóban majd +1,5 percet áll a vonat..


Amit én ismerek és próbáltam is, ott 12 perces követés van, nem jelent problémát a "gyorsulás" nicns utolérés. Így üzemelnek már évtizedek óta.

febr. 14. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
70%
Minden vonat menetrend szerint közlekedik és ha a menetrend úgy szól hogy minden megállóban megáll a vonat akkor meg kell állnia ha van fel-le szálló ha nincs. Meg persze még sok olyan vonal van ahol nincs két pálya vagy csak néhány szakaszon van 2 pályás közlekedés. Emiatt ugye a másik vonatot be kell várják. Plusz vannak olyan vonalak ahol 10 percenként jár egy vonat például ha olyan vonal van ahol több vonal osztozik egy vágány szakaszon, ott nyilván meg kell várni mire a másik vonat elmegy főleg a váltó kezelés miatt. Meg persze írták a fékezést, meg azt hogy kötött pálya tehát nem úgy van hogy kikerülöm a vonatot és be van végezve, ez nem így megy mint a buszoknál.
febr. 14. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!