Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Követelhetem vasúti menetjegye...

Követelhetem vasúti menetjegyem árának visszafizetését? És hogyan?

Figyelt kérdés
Történt egy szép napon, hogy a reggeli órákban már eleve késéssel indult a Záhony felé tartó vonat. Kerülőútvonalon mentünk vágányzár miatt, ami nem érintett, hiszem Téglás volt a cél. Aztán egyszercsak Törökszentmiklóson felsővezeték-szakadás miatt álltunk kb. másfél órát. Mikor indulhattunk volna, akkor még egy halom IC-t vártunk meg és engedtünk el. Aztán egy utas szólt, hogy nincs rendben valami a hátsó kocsival. Püspökladány előtt álltunk emiatt (nem tudom, miért), aztán nagy nehezen begördültünk az állomásra. Ott kb. negyed órás állás után leszedték a rossz kocsit. További IC-k bevására és elengedése. Több mint kétórás késéssel befutunk Debrecenbe. És ahogy hallottam, a vonat végül végig sem ment Záhonyig, csak Nyíregyig, ott át kellett szállni. Ilyenkor mit lehet tenni, követelhetem vissza a menetjegy árát? Nyilván utólag már nem, de abban a helyzetben?
2008. dec. 5. 12:27
 1/7 anonim ***** válasza:
91%
Csak az IC pótjegy árát kérheted vissza, amennyiben az 15 percnél többet késett a Máv hibájából a sima vonatjegyét azért nem, mert az nincs konkrét időhöz kötve, vagyis a Máv hivatalosan soha nem ígérte, hogy a menetrend szerinti időben érsz az uticélodhoz, csak azt, hogy valahoyg eljuttat odáig.
2008. dec. 5. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Az IC jegy árát lehet visszakövetelni 15 percen túli késésért, de csak akkor szeretik visszaadni ha a kezdőponttól kezdve utaztál. Volt mikor a Szeged-Bp ic-n nem akarták csak annak visszaadni, aki Szegedről utazott, mert Kecskeméten bemondták, hogy késni fog. A másik tipikus kifogás az szokott lenni, h "nem a MÁV hibájából történt". Van mikor szó nélkül visszaadják a pénztárnál van mikor mondvacsinált okok miatt nem akarják. Egyébként a 15 perces késést is úgy nézik, h az számít, h a bejárati jelzőhöz mikor ér oda. Ha 15 percen belül odaért akkor már hivatalosan megérkezett az állomásra. Igaz ott még addig várathatják ameddig csak kell. Pl. A keletinél megesik, h tele az állomás és akkor akár 20-30 percet is várnak a vonatok a bejárati jelzőnél alig 2-300 méterre a peronoktól mire beengedik.
2008. dec. 5. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Hmmm, hát, mit is mondjak... hajrá MÁV!
2008. dec. 5. 14:04
 4/7 anonim ***** válasza:
34%

A felsorolt okok közül egy is elég lenne a japán vasúttársaság elnökének ahhoz hogy harakirit kövessen el.

Jobb helyeken pedig lemondanak.

Éljen a MÁV vagy monnyon le...

2008. dec. 5. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Azért kicsit sztereotip duma az, hogy a japán közlekedési miniszter harakirit fog elkövetni... :)

Hozzáteszem: TAPASZTALATBÓL beszélek, jártam Japánban, utaztam Nozomin, Shinkanzenen és JR-en is, Fukuokától Sapporoig bezárónak.

Addig, amíg a Shinkanzen (illetve Fukuokáig a Nozomi Superexpress) közlekedik, semmi baj sincs. Hiszen ott menetrendi pontosság van. Legfőképpen KÉT okból: Egyrészt az egész Shinkanzen vonal számítógépvezérelt, a vonatokon NINCS IS PILÓTA, csak kontroller, aki felügyeli a gépek működését. Másrészt ezeknek a vonatoknak a nagy sebesség miatti találkozási pontjuk FIX. Azaz meghatározott helyen és időben, a védőfalak mellett találkozhatnak. Erre kb. 10 mp-nyi ideje van a vonatnak, ezt kell tartani - és tartja is, hiszen az egészet számítógép vezérli le.

Hozzá kell azt is tenni, hogy ezek a vonalak abszolút zárt vonatpályán vannak, SEMMIFÉLE kereszteződés nincs (nincs vasúti átjáró, nincs keresztező út stb.)

Aztán mikor felérsz a főszigeten a Shinkanzen végállomásáig, és még jópárszáz kilométerre van Sapporo, akkor rájössz, hogy mi is az igazi "vonatfeeling." Ugyanis onnan még jópár óra (hat-nyolc, ha jól emlékszem) az út, ahol bizony már nem superexpressz, hanem sima, "normál" kocsi közlekedik. Ahogy a MÁV mondaná (csak japánul másképp hangzik): A vonat csak másodosztályú kocsikkal közlekedik. Sőt, bizonyos kocsikban fapados. Szó szerint, mint egyes pesti villamosok. Na most ezen lehúzni hat-nyolc órát már nem olyan élvezetes, mint a Nozomi Green Carjában, ahol kapsz frissítőt, takarót, tíz rádió közül választhatsz, és hasonló nyalánkságok.

Tehát ha ott vagy, akkor te is látod, hogy amikor azt hallani, hogy "bizony a japán vonatok". Igen. Nagyon jók. Amíg van Shinkanzen. Addig. Igaz utána sem annyira lepukkant, mint nálunk egyesek (de pl. Pusztaszabolcs-Budapest között a stadler-vonatok simán kenterbe verik a JR normál szerelvényeit).


Amíg hazánkban felülsz a vonatra, és attól rettegsz, hogy "nehogy egyedül ülj, mert akkor mi lesz", amíg minden második kocsi graffitis, az ülések késsel felszaggatva, az ablakok kitördelve stb. addig valahol meg tudom érteni a MÁV-ot is. Ugyanis Japánban ha sáros lábbal felszálltál a vonatra, már "csúnyán néztek", hogy de hát miért nem törölted meg. Éles határok ezek.

2008. dec. 5. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Még az előző válaszomhoz:

A turisták igen kedvezően utazhatnak, hiszen a JRP-vel (amit csak Japánon kívül lehet megvenni) 14 napon keresztül kb. 100e Ft-ért használhatják a Lex Nozomi kivételével az összes vonatot, a helybiztosítás is ingyenes. Ez elég kedvező.

Azonban egy japán dolgozónak egy hetes bérlet 60e Ft körül van, és az csak egy adott szakaszra vonatkozik.


Pl. Tokyo - Hakata (Fukuoka) távra a jegy retúrban 80e Ft-ba kerül. Egy 120 km-es jegy, retúrban kb. 10-12e Ft-ba kerül a SIMA JR vonalakon. Persze ott nem 70e Ft a minimálbér, ez is igaz.

2008. dec. 5. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Na jó, de most gondolhatjátok, hogy nem a japán vasúti helyzet érdekel, meg hogy más országokban milyen, hanem az, hogy ITTHON miért ennyire tré? Valahogy nem izgat fel a japán közlekedési miniszter sem, meg katanája sem, sokkal inkább az, hogy ITTHON miért nem mond le a vezetőség, ha ilyen a helyzet, és persze mindezeken túlmenően az eredeti kérdés ugye az volt, hogy követelhetem-e a menetjegy árát ilyen helyzetben. Erre érkezett is válasz, bár azt továbbra sem értem, hogy egy utasnak ennyire kevés joga legyen. Nem garantálja, hogy IDŐBEN érek oda, csak hogy majd egyszer biztos... hát köszönöm. És ha anyám temetik??? És elkések? Akkor? Akkor mit mond a MÁV? Vagy ha lekésem a repülőm? Két nappal hamarabb induljak el? Mint a középkorban? És akkor mindennek tetejébe sztrájk és menetjegy-áremelés?? Őszinte legyek nem értem ezt az egész felfogást... :-( Számomra ez egy olyan szolgáltatás, amit pénzért veszek, és ha nem tudják (megfelelően) teljesíteni, akkor visszajár a pénzem. Ha hibásan, vagy egyáltalán nem működő terméket kapok, az ára visszajár. Ha büdös, romlott pizzát kapok, az ára visszajár. Ha sárga helyett pirosra festik a házam, az ára visszajár, de minimum kedvezményesen vagy térítésmentesen másikat kapok. De nem az, hogy ne pofázz, idehoztunk, nem? Na, akkor meg húzzá haza... :-(
2008. dec. 7. 11:09

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!