Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lenne érdemes a H8-as és...

Nem lenne érdemes a H8-as és H9-es HÉV-eket (gödöllői és csömöri) újra bevinni a Keleti pályaudvarig?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy a hivatalos cél az, hogy a 2-es metróval legyenek összekötve az Örs vezér terénél, de biztos, hogy ez annyira jó ötlet? A HÉV tulajdonosa egy ideje (szerintem helyesen) a MÁV és adottságait tekintve inkább tekinthető az elővárosi vasútvonalak (S, Z, G jelzésűek) rokonának, mint a metróénak.

Véleményem szerint hasznosabb lehetne, ha ez a két HÉV-vonal ismét bejárna a Keleti pályaudvarig, függetlenül a 2-es metrótól. Elég lehetne egy közbeeső állomás az Örs és a Keleti között, a létesítendő Törökőr vasútállomásnál, természetesen átszállási lehetőséggel az 1-es villamosra is. Elképzeléseim szerint a HÉV-ek ténylegesen a pályaudvar állomásépületében érhetnének véget, akárcsak a hagyományos vonatok. Így a Keleti pályaudvar egyfajta gyűjtő állomása lehetne a keleti és nyugati irányba tartó elővárosi vonalaknak.



2021. ápr. 12. 19:00
 1/8 anonim ***** válasza:
71%
Nem
2021. ápr. 12. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
87%
Na, ma már a harmadik-negyedik meg-nem-értett közlekedési szakember... :)))
2021. ápr. 12. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
75%
Nem véletlen vitték ki anno a Keletitől az Örshöz. Két teljesen párhuzamos kötöttpályás üzemet egymás mellett fenntartani luxus.
2021. ápr. 12. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

#3:

Ehhez képest a villamost mégis újra el akarják vezetni a Lehel tértől a Deák Ferenc térig, holott pontosan ugyanazon a nyomvonalon halad, mint a 3-as metró.

2021. ápr. 12. 19:43
 5/8 anonim ***** válasza:
82%
Mert azzal egy hosszú, átszállásmentes kapcsolat jönne létre, összekötne két megcsonkított szakaszt. Ehhez képest a HÉV hiába menne be a Keletihez, ott ugyanúgy át kell szállni egy másik járműre. Sokkal gazdaságosabb lenne a metróval összekötni. Ez az én véleményem, szerintem így volna a legjobb.
2021. ápr. 12. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
57%
Mekkora marhaság lenne már néhány száz méterrel a belváros elérése előtt kirántani a vonatot az utasok alól és átszállítani őket ugyanarra a metróra, amellyel párhuzamosan haladtak az utóbbi majdnem 10 percben. Végiggondoltad ezt, kèrdező??
2021. ápr. 12. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Nem biztos, hogy azért megy jelenleg mindenki a 2-es metróval, mert az neki a legoptimálisabb. A Keleti pályaudvarnál pedig már lenne átszállási lehetőség a 4-es metróra is, ha valaki Dél-Buda irányába utazik, ezenkívül pedig megannyi busz és trolibusz, valamint a 24-es villamos is elérhető.

Én csupán ötletelni szerettem volna, nem okoskodni.

2021. ápr. 13. 08:23
 8/8 anonim ***** válasza:
82%
Az Örs Vezért tere ugyan úgy tele van átszállási lehetőségekkel, mint a Keleti. Egyébként, igen, nem véletlenül szűnt meg a Keleti-Örs szakasz. Egyszerűen nem lett volna értelme. Értem én, hogy aki Cinkotáról menne Józsefvárosba, ez spórolhatna egy átszállást, de ennyiért nem éri meg pályát építeni. Nincs olyan, hogy valami mindenkinek jó.
2021. ápr. 13. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!