Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV (és a magyar állam) nem...

A MÁV (és a magyar állam) nem is tervezi belátható időn belül egy gyors, legalább 150 km/órás sebességre alkalmas vasútvonal megépítését a Pécs – Bóly – Mohács – Bácsalmás – Mórahalom – Szeged nyomvonalon?

Figyelt kérdés

2021. okt. 16. 12:04
1 2 3 4 5
 11/48 anonim ***** válasza:
100%

Nem tervezi.

Aki minimális alapismeretekkel rendelkezik a témában, tudja, hogy személyforgalomból vasút önmagában a legritkább esetben tud akár csak nullszaldósan is üzemelni, egy ekkora beruházást kitermelni meg még inkább nem tud. Akkor sem, ha nincs beleszámolva a kis hazánkban szinte kötelező "alkotmányos költség".

Másrészt egy, azaz egy darab részben 160 km/h engedélyezett sebességű vonalunk van, ez a hegyeshalomi 1-es fővonal. Szerinted ebben a helyzetben mennyire reális, hogy az általad vázolt elképzelés legyen a prioritás? Itt még annyi indok sem hozható fel, mint az egyébként tökéletesen értelmetlen és pazarló 150-es vonali átépítésnél, mert ott legalább a kínai vezetésnek való benyalás, meg a baráti cégek hosszú évekre munkával ellátása meg tud valósulni.

2021. okt. 16. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/48 A kérdező kommentje:
És nem várható akkora áruforgalom az elkövetkező évtizedekben, amely megtérülő beruházássá tehetné ennek a vonalnak a megépítését?
2021. okt. 16. 13:19
 13/48 anonim ***** válasza:
94%

"Szeged - Hódmezővásárhely - Orosháza - Békéscsaba - Gyula - Sarkad - Kötegyán ( - Nagyszalonta) vasútvonal már nem létezik?"


De létezik, csak ez a magyar és a román oldalon is egy pusztulat mellékvonal, a komoly teherforgalomra mindkét oldalon át kellene építeni.


"Békéscsaba - Lökösháza ( - Kürtös) vonal sem?"

Ezt épp most építik át, itt amúgy is van teherforgalom..


"Gyékényes felől sem megy már vasútvonal Horvátországba?"

Megym de ezt is írtam.


Tehát te továbbra is belelocsolnál egy rakást pénzt olyan magyar és román lepusztult mellékvonalakba amiket a kutya sem vesz igénybe, hogy kiépíthess egy új pályát amivel elvinnéd a forgalom egy részét - ha el tudnád - a más meglévő,kihasznált pályák elől? Meséld már el ennek mi értelme?


Ha jól értem, te a következőket építenéd át 150/160km/h-s sebességre:

110km a 60-as vonalon, 97km a 135-ös vonalon, 36km- a 128-as vonalon valamint ezen felül építenél 150km új pályát a hegyeken és az Alföldön úgy hogy 0db lényeges települést nem érinte Pécs és Szeged között.


Az nem tudom megvan-e neked, hogy a 150-es vonal 147km-ét építik át jelenleg valami 800 milliárdért, a te verziód Pécs és Szeged között a kisajátítésok és Dunától nyugatra eső nem túl alföldi jellegű táj miatt ez minimum a másfélszerese lenne. Plusz ezen felül ott vannak az említett meglévő vonalak amiknek a magyar szakaszát teljesen át kellene építeni, ezeknek a hossza 243km - ez újabb minimum 800milliárd lenne.


Te most eltapsolnál durván 2000mrd forintot a magyar oldalon csak azért hogy azok a vonatok amik most Lökösháza-Budapest-Gyékényes/Murakeresztúr irányon mennek azok most Szeged felé mehessenek. Ennek szerinted van értelme?

2021. okt. 16. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/48 A kérdező kommentje:
Mondjuk én a Pécs - Budapest és a Pécs - Győr közötti vasútvonalat is 160-as tempóra alkalmassá téve szeretném látni. :) Ha rajtam múlna, meg is lenne valósítva mindkettő. És a Pécs - Barcs - Gyékényes közötti vonal is ilyen lenne.
2021. okt. 16. 13:22
 15/48 A kérdező kommentje:
Jav.: Pécs - Barcs - Gyékényes - Murakeresztúr
2021. okt. 16. 13:23
 16/48 A kérdező kommentje:
Figyelj, ha futballra el lehetett tapsolni eddig legalább 1000 milliárdot, akkor a korszerű vasúti közlekedés nem érdemelne meg annyit, amekkora összeget írtál?
2021. okt. 16. 13:26
 17/48 A kérdező kommentje:
Ki kellene mondani: Magyarországon továbbra sem prioritás a korszerű vasúthálózat kialakítása, a kamionforgalom csökkentése.
2021. okt. 16. 13:31
 18/48 anonim ***** válasza:
92%

"Ha rajtam múlna, meg is lenne valósítva mindkettő."


Csak egyelőre nem tudsz még dollárt sz@rni, így nem rajtad múlik.


A (Verőce-)Barcs-Pécs szakaszon még úgy-ahogy lenne is értelme egy normális 120-as pályának ( 4-5km-es megállóközzel nem tudom mennyire lenne reális a 160-as tempó ), de Barcs és Murakeresztúr között ki a tökömet utaztatnál 160-nal? :D

2021. okt. 16. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/48 A kérdező kommentje:
Az árukat. :)
2021. okt. 16. 13:34
 20/48 A kérdező kommentje:
És persze a nagy sebesség kiterjeszthető lenne a Murakeresztúr - Nagykanizsa - Szombathely - Sopron vonalra is. ;)
2021. okt. 16. 13:36
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!