Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV (és a magyar állam) nem...

A MÁV (és a magyar állam) nem is tervezi belátható időn belül egy gyors, legalább 150 km/órás sebességre alkalmas vasútvonal megépítését a Pécs – Bóly – Mohács – Bácsalmás – Mórahalom – Szeged nyomvonalon?

Figyelt kérdés

2021. okt. 16. 12:04
1 2 3 4 5
 41/48 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt a MÁV nem épít vasútvonalakat, csak üzemeltet és felújít. Jelenleg a NIF felelős az infrastruktúra-fejlesztésért. Náluk ilyen projekt egyáltalán nem fut.


Másrészt a kelet-nyugati irányú személyforgalom létezik ugyan Dél-Magyarországon , van is benne növekedési potenciál, de önmagában egy előre beruházás megtérüléséhez rettenetesen kevés. Nyilván az óránkénti buszok (Pécstől keletre) és kétóránkénti vonatok (nyugatra) helyett lehetne órás ütemet igénylő szemèlyforgalmat generálni, de ez bizony sovány.


Az áruforgalom tekintetében pedig az a nagy helyzet, hogy a tranzit legerősebb iránya a Hegyeshalom-Lőkösháza, a palack nyaka pedig a Kelenföld - Ferencváros szakasz. Ezen ugye most tágítanak épp egy harmadik vágánnyal, másrészt ennek alternatívája nem Baja, hanem egy, a fővárost délről kerülő ún. V0 vonal. Ez utóbbi időről időre előkerül, de markáns döntés nincs még róla. De ez tuti elviszi azt az áruforgalmat, ami miatt amúgy rentábilis lehetne (ha lehetne…) az általad javasolt vonal.

2021. okt. 17. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/48 A kérdező kommentje:
A nyavalyás kommunistáknak kellett volna közvetlen Pécs-Szeged vasútvonalat építeniük, és akkor most lehetne átszállás nélkül, egyszerűen utazni vonattal a két város között.
2021. okt. 18. 14:01
 43/48 anonim ***** válasza:
94%

Persze, minden a kommunisták hibája, ők csak úgy sz*rták a pénzt.

Lehet csak nekem rémlik ilyen történelemből, de mintha valami hiánygazdaság lett volna akkoriban, aztán meg hitel hitel hátán az életszínvonal fenntartására.

2021. okt. 18. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/48 anonim ***** válasza:
100%
Ha megérné a dolog már rég lenne, de a szeméylszállítás amúgy sem épp arról híres hogy nyereséges volna.
2021. okt. 19. 03:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/48 anonim ***** válasza:
67%

A 2 város között nemhogy 160-as vonalnak, de még egy egyszerű 120-as vonalnak sincs értelme. Napi pár tíz-száz utasnak teljesen felesleges.

Ezt jól mutatja az is, hogy pl. oszkáron alig találni ezen a viszonyon fuvart, míg BP-Szeged viszonylatra csak holnapra van 100 fuvar, BP-Pécs szintén 100 körül.


Autóbusz elvisz 3 óra alatt, 2,5 óra a kocsi. A vasút se lenne ennél lényegesen gyorsabb.

2021. okt. 21. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/48 anonim ***** válasza:
100%
Így is mehetne a Pécs-Szeged gyorsvonat: meglévő vasútvonal a Pécs - Pécsvárad - Feked - Véménd - Bátaszék - Baja - Bácsalmás szakasz, csak fel kellene javítani; ami jelenleg nemlétező vasútvonal, az a Bácsalmás - Kelebia - Mórahalom - Szeged szakasz.
2021. okt. 27. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/48 anonim ***** válasza:
96%
Ja pardon, már nem létezik. :) [link]
2021. okt. 27. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/48 anonim ***** válasza:
100%
45-ös: valami ilyen közlekedhetne Pécs és Szeged között, csak inkább villamos meghajtással: [link]
2021. okt. 28. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!