Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV (és a magyar állam) nem...

A MÁV (és a magyar állam) nem is tervezi belátható időn belül egy gyors, legalább 150 km/órás sebességre alkalmas vasútvonal megépítését a Pécs – Bóly – Mohács – Bácsalmás – Mórahalom – Szeged nyomvonalon?

Figyelt kérdés

2021. okt. 16. 12:04
1 2 3 4 5
 31/48 anonim ***** válasza:
100%
Meg érdemes lenne azt is megérteni, hogy a vasúton a pályasebesség emelése 100-ről 120-ra, vagy 120-ról 160-ra az eljutási időben mit jelent. Segítek: szinte semmit. Egyrészt a pályasebesség nem mond semmit az esetleges lassújelekkel kapcsolatban, nálunk meg azok elég megszokottak. Másrészt ha kiszámolod, még egyenletes haladás esetén sem több néhány percnél a különbség, például 100 kilométeren a 100 vs 120 kereken 10 percet jelentene. A csavar ott van, hogy a vonat a legritkább esetben megy egyenletesen a pályasebességgel, ugyanis az idő jelentős részében gyorsít vagy lassít, hogy ez mekkora időhányad, természetesen a terheléstől, vonóerő-sebesség jelelggörbétől, mv vezetési stílusától, illetve a menetrendi megállok, lassújelek számától függ. Így az átlagsebessége eleve lényegesen a pályasebesség alatt van, az említett gyorsítási és lassítási szakaszok miatt a valóságban még ennyit sem számít például a pályasebesség iylen mértékű növelése. Egész egyszerűen sokkal megérősebb normális fenntartásra költeni, mint kis százalékkal emelni a pályasebességet. (A mentrendben mindig van tartalék, így sokszor nem is kell éppen vmax a pontossághoz. 1-es vonal Sm-Sp-i IC-it pl Szilivel is le lehet hozni pontosra páros irányban ha olyan a forgalmi helyzet, hiába van 160-as menetrendvonalra szerkesztve a menetrend).
2021. okt. 16. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/48 anonim ***** válasza:
100%

A pályasebesség emelése Magyarországon nem jelent időbeli különbséget, mert itt nettó sz@r a vasúti infra. A kevés megállós távolsági vonatoknál A 120 <>160 is javulást hozna, ha lenne erre pálya és menetrend. Anno a BP Keleti-Miskolc IC menetideje 1:50 volt összesen egy közbeneső megállással. Ha a 80a felújításakor a belvárosi szakaszon 4 vágányra bővítettek volna és kiváltották volna az isaszegi keringőt valamint visszaálltak volna az 1 megállásos menetrendre akkor Rákostól Miskolcig mehetett volna a 160km/h ez egy megállóval belefért volna az 1:15-be ( anno ez minimum 1:40 volt ).


Zónázóknál is lenne értelme, ha a belső szakaszt 160-nal át tudnák ugrani.

A sok megállós személyvonatoknál meg nyilván teljesen értelmetlen.


Én azt is hibának találom, hogy sok esetben leragadtunk a 60-80 éves megoldásoknál és a 160km/h-nál. Az összes fővárosi fővonalat úgy kellett volna felújítani, hogy minden szintbeli keresztezést megszűntetnek. Kevesebb karbantartási kültség, üzembiztosabb megoldás és ha már úgy sincs szintbeli keresztezés, úgyi s új biztbert építünk, az ívviszonyok lehetővé teszik akkor miért 160, miért nem mondjuk 200? A 120 > 200 az már nagy lépés lenne ha adott lenne a 4 vágányos 100a és a reptéri kitérő akkor azért a Nyugati-Köki-Reptér mehetne akár 140-160-nal is, a távolsági kevés megállós vonatok meg akár Nyugati>Reptér 160+km/h..

2021. okt. 16. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/48 anonim ***** válasza:
97%

"Azért ne nézzük már le ennyire Bólyt (ipari parkja van + jelentősebb agrárcégek a környéken), Mohácsot, Bácsalmást, Mórahalmot. :)"

Ma már minden koszfészekre raknak iperi parkot, kicsiny falumban is van meg a szomszéd faluban is.... Naés? Pontosan ismerem a környéket, mikor a mávnál dolgoztam végigjártam vonattal is az általad említett helyeket vezetőálláson utazva, kocsival is rengeteget jártam arra és még kerékpártúrákat is csináltunk. A Pécs - Bátaszék vonalon is vonatoztam meg kerékpárral is bejártuk amit lehetett.

A 160km/h-s sebesség nem indokol arrafelé még úgy sem, hogy a Pécs - Pélmonostor egy nemzetközi korridor A tehervonatok jellemzően 80-100-al mennek, az utasnak meg mindegy hogy 120 vagy 160. Arrafelé egy végig 80-as pálya amiben nincs lassúmenet már teljesen jó lenne.

A Dombóvár Kaposvár vonalaszakaszt sem csinálták meg 120ra, mert teljesen át kellett volna építeni az egészet, mert 100-ra épült annó. A Ka-Fonyód vonalat is csak az eredeti állapotra újították meg.

Nem lehetne rentábilisan üzemeltetni azt a vonalat amit mondasz... egyszerűen nincs arrafelé annyi feladott áru ami miatt megérné.

Ráadásul mint mondtam a mohácsi hídnak óriási költsége lenne.... Fel kellene vinni a Duna mellett a vasutat Pörbölyre. Ennek a nyomvonalát annak idején ki is jelölték és Pörböly - Báta kötött meg is vannak a nyomai a munkálatoknak. Bátán a zsilipnél megvannak a hídfők is!

lásd: [link]

2021. okt. 16. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/48 A kérdező kommentje:
A franciáknak vagy a japánoknak miért érte meg olyan nagy sebességű vonatokat/vasútvonalakat csinálni, mint amilyen a TGV vagy a Sinkanszen? Csak a nagyobb távolságok miatt?
2021. okt. 16. 16:52
 35/48 anonim ***** válasza:
100%

A nagy távolság, nagy forgalom és a nemzetgazdaság miatt. A TGV/LGVnél minden francia, a japánoknál minden japán.. nálunk? :D


Az úgy nagyon más fejlesztés, ha tudsz új fejleszteni, hogy közben a saját iparodat támogatod..

2021. okt. 16. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/48 A kérdező kommentje:
Akkor ez jól mutatja, hogy az 1990 és 2009 közötti magyar kormányzatok milyen csapnivaló iparpolitikát folytattak.
2021. okt. 16. 17:56
 37/48 anonim ***** válasza:
100%
Mert 1990 előtt jó iparpolitikát folytattunk? Vagy 2010 óta? :D
2021. okt. 16. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/48 A kérdező kommentje:
Azért valamicskét jobb lett 2010-től, nem?
2021. okt. 16. 18:07
 39/48 anonim ***** válasza:
100%
Mi lett jobb 2010-től?
2021. okt. 16. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/48 anonim ***** válasza:
100%

"A franciáknak vagy a japánoknak miért érte meg olyan nagy sebességű vonatokat/vasútvonalakat csinálni, mint amilyen a TGV vagy a Sinkanszen? Csak a nagyobb távolságok miatt?"

A Párizs - Marseille vagy a Párizs - Bordeaux vonalat hogyan hasonlítjuk már a Délbaranyai vicinálishoz? :D

Marseille 861 ezer, Bordeaux 250 ezer

Mórahalom 6 ezer, Bóly 3,8 ezer lakossal rendelkezik!

A tehervonatok meg nem a TGV vonalain közlekedenek.

2021. okt. 16. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!