Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért csinál ilyeneket a sofőr?

Miért csinál ilyeneket a sofőr?

Figyelt kérdés
Több éve folyamatosan ezt csinálja: olyan,mintha direkt mindig késni akarna. Van, hogy még 40-nel sem megy,hanem 20-30-cal. Amikor hallom, hogy a futár jelzi neki a késést,nameg látom is (értek a BKK-s dolgokhoz, például hogy mi az a futár), egyszerűen még minimálisan sem törekszik arra, hogy behozza a késést. Olyan is volt, hogy a vonalon bejött az első ajtózás, és az első ajtónál felszállt valaki és hátrament. Namost a sofőr nem mondta neki, hogy mutassa amit kell,hanem szépen végig nézte felháborodva ahogy hátrament és leült. Aztán várt és kb egy-másfél percen keresztül előre-hátra fordulgatott mérgesen nézve, miközben nyilván ott állt a busz és már amúgyis késtünk. Aztán csak hátraszólt neki, persze aztán nem volt happy end,mert az ez utáni szóváltás és jegyvásárlás ott a buszon megint hozott két percet. Amit tényleg nem értek, hogy soha sem nyitja ki az első ajtót (írtam, hogy első ajtós,de csak hétvégén, ő nem is nagyon szokott lenni,mert két részes hétköznapi számot visz). Direkt nem a megállótáblák vonalában áll meg,hanem úgy, hogy nem az első, hanem a második ajtó van a tábla vonalában. És van,aki mégis oda megy(mondjuk annak sincs esze),de nem nyitja ki neki,hanem mindig mutat az ujjával hátra a kettes ajtóra. Még akkor sem nyitja ki az elsőt,mikor valaki szalad a buszra, és ugye értelemszerűen az első ajtónál szállna fel. Meg vár mindenkit,arra egy szavam nem lehet,de akkor is csak hátra mutat. Egyszerűen nem tudom hova tenni az ilyen morált.
2023. ápr. 27. 00:55
 1/10 A kérdező kommentje:
Lemaradt: olyan is volt, hogy körforgalomban amikor kanyarodott volna ki, akkor így megállt még a körforgóban ilyen 2-3 másodperce,majd továbbment. Ilyen is volt többször.
2023. ápr. 27. 01:05
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Ezt miért nekünk panaszolod, miért nem a munkáltatójának írod meg?
2023. ápr. 27. 01:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Eltérő lelkesedéssel dolgoznak a járművezetők is.

Az EAF-ot sokan utálják, inkább csak néznek bele a semmibe, amikor ellenőrizniük kellene. Kedvencem egy arrivás sofőr volt (már nem láttam ideje), aki egy függönyt is felszerelt magának, és amögé bújt, hogy az EAF-fal ne kelljen foglalkoznia. Meg olyat is láttam régen, ami szotyizott vezetés közben. :D Ám ez olyan régen volt, hogy talán igaz sem volt.

2023. ápr. 27. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
*aki
2023. ápr. 27. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
80%
A buszvezetés meg amúgy is a sofőr szakma egy veszélyes üzem. Az utakon nagyon sok ön és közveszélyes autós, kerékpáros, gyalogos közlekedik és telibe szarják azt, hogy más szeretne normálisan kultúráltan közlekedni. A buszvezető dolga, hogy elsősorban biztonságosan jusson el A-ból B-be, a biztonságosan az nem feltételnül gyorsat jelent. A busz meg nagy és sokan utaznak rajta, így nem mind egy mekkorát kell fékezni, fékezéskor meg hány utas esik el, üti be valamijét, vagy lesz bibis, amiért mentőt kell hívni vagy kap belső vérzést és meghal az illető. Ezért is általában a buszveztőket perlik be a kedves utasok. Mai napig nem értem utasként miért kell a futáron lovagolni mit ír ki mivel az még mindig nem az utasnak szól, hanem a sofőrnek. Ugyan is a menetrend tájékoztató jellegű nem kőbe vésett törvény. A menetrend szerű közlekedést az aktuális forgalom, a kedves utasok hozzá állása, de még a forgalmista is befolyásolhatja így bár hiába írja ki neki a futár hogy késik ha neki a forgalmista azt mondta hogy így menjen, nem tudhatod, nem te dolgozol ott. Mivel a társadalom hozzá állása ehhez sajnos ilyen ezért nem egy népszerű szakmáról beszélünk, ami ugye a munka hozzáállásán is meglátszik. A buszsofőr is ember, mindenkinek lehet rossz napja, a busznak is lehet baja ami miatt nem tud gyorsan menni, az utak is szarok, a kedves utasok hozzá állása se mindig kedves. Az első ajtós rendszer Budapesten meg hülyeség. Minden megállóban gyök2-vel előre vánszorog mindenki, addig nem nyilt ki a hátsó ajtó, akkkor elkezdenek anyázni a buszon lévők, hogy "nyissad máán kii more" aki a megállóba van meg "mé nem nyílik mán az ajtó more" akkor mire kapcsolnak hogy elől kell felszálni ki nyílik a hátsó ajtó, akkor felszálnak elől akkor "én most mí vegyek jegyet" ezzel megy el minden megállóba 5 perc és akkor még ne késsen a járat... ezek után te még legyél egy lelkes sofőr hogy "jaj de szép az élet" Több empátiát kellene mutatnunk embertársaink felé...
2023. ápr. 27. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
#5 Ezekkel tisztában vagyok. Ha tudnád, hogy mennyire. De amikor ugyanazzal a típussal hatból öt sofőr különösebb késés nélkül megteszi normálisan az utat,meg nem megy 30-cal úgy, hogy semmi nincs előtte (főleg este hétkor,mert ez agglós-peremkerületi vonal) akkor nyilván nem beszélhetünk késésről meg régi buszokról. Ezek 2020-as conektók. És egyébként pont amiatt nem jelentettem fel szinte még egyetlen egy sofőrt sem, amiket az ötös leírt. Ráadásul ezzel már messze átléptem a minimálisan elvárható empátiát. Kétszer jelentettem fel sofőrt,pont ez a sofőr volt az egyik. Egyszer egy fél óránként közlekedő buszt késtem le miatta,amire egyébként kényelmesen át tudtam volna szállni. Azelőtt pedig szintén miatta egy óránként járó buszt késtem le (igen, óránként jár,az is peremkerületi vonal volt, mondjuk sajnos már megszűnt). Megszívtam már rendesen párszor az ő hülyesége miatt. Amikor őt feljelentettem nyáron, akkor két ok is lett volna arra, hogy szankcionálják:1. Direkt késett,pedig akkor eleve késve indult el a v.á.-ról 2. Utassal beszélte végig a fél utat (Tudom, hogy ez esetenként hülye szabály,de látszott, hogy neki tényleg elvonta a figyelmét, és lassan ment emiatt) Ráadásul fél úton kb megállt,kiszállt a fülkéből,mert vezetés közben ivott és véletlenül kiöntötte. Aztán nekiállt törölgetni az ülését,ami nyilván nem műanyag, szóval nem fél perc volt. Na emiatt pont hogy nem "haragudtam" rá,csak akkor már elég pipa voltam rá mert tudtam hogy lekésem a 231-es csatlakozást. Erre a feljelentésemre az volt a válasza a Volánnak, hogy ezentúl kiemelten figyelik a munkáját (még én éreztem szarul magam emiatt mert mertem feljelenteni). Na már másnap megint egy csajjal pofázott, aztán másnap is és még azután is. Ha annyira direkt keresztbe akartam volna tenni neki akkor megint jelentem. De higgyétek el, én vagyok az utolsó ember,aki bárkinek is, főleg a buszsofőröknek keresztbe akar tenni. Csak egyre nehezebb...
2023. ápr. 27. 10:28
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Van egy-két ilyen látványosan lassan dolgozó figura, az tény, de amióta láttam, hogyan menti meg egy részeg fåsz gyalogos életèt egy ilyen aludttej azzal, hogy profin fékezett és kormányzott, azóta eszembe nem jut ezzel båsztatni senkit.
2023. ápr. 27. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

"És van,aki mégis oda megy(mondjuk annak sincs esze),de nem nyitja ki neki,hanem mindig mutat az ujjával hátra a kettes ajtóra."


Nem lehet, hogy hibás az első ajtó, nem nyílik, vagy nagyon nehézkesen működik? Ilyen esetben nem nyissák a problémás ajtót. Ha több napja csinálja, akkor lehet nincs a raktárba alkatrész és addig kiadták, hogy ne álljon hetekig a garázsba, ha csak ajtó hibája van.

2023. ápr. 27. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Hidd el, semmi baja az egyes ajtónál. Ennek a rendszámú busznak a másik sofőrje ki tudja nyitni.
2023. ápr. 27. 11:04
 10/10 anonim ***** válasza:
A panaszaidat megírod az ügyfélszolgálatnak a busz számával és az időponttal, hogy tudják ki a sofőr, és ők majd kivizsgálják.
2023. ápr. 27. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!