Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ezért az esetért érdemes...

Gamerlovag kérdése:

Ezért az esetért érdemes panaszt tennem a buszvezetőre?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Ma felszálltam a buszra és természetesen mondtam a buszvezetőnek, hogy "Jó napot kívánok"


Odanézek a bérlet csipogtatóra, látom rajta van egy sapka feltételezem a buszosnak a sapkája.

Nem is törődtem ekkor ezzel, rögtön a bérletemet próbáltam meg lecsipogtatni 3x, de mindegyik alkalommal elutasította. (Azt hittem megint baszakodik és nem akarja elfogadni elsőre a csipogtató, ezért próbáltam meg párszor).

Majd a buszos gorombán odaszól nekem, hogy "Nem látod, hogy ott van a sapka?! Nem müködik, barátom"


Majd mondom neki normálisan : "Hát én ezt nem tudtam" és miközben elsétáltam még ő fújogott.


Nekem honnan a kisujjamból kell kiszopjam, hogy azért van rajta a sapka a csipogtatón, mert nem müködik? Ha nem müködik, miért nem lehet kiírni, vagy valami egyértelmű utalást rakni oda? Pl. Fóliába becsomagolni.

De most az, hogy van rajta egy sapka, én honnan tudjam, hogy nem azért rakta oda, mert nem tudja máshova rakni?

Meg ez a "barátom". Nem tudom kinek hiszi magát, vagy hol érzi magát.

Eléggé felhúzott ez az egész.


Lényegében a buszosnak a hozzáállásával volt a problémám és az odaszólásával. Emiatt szeretnék panaszt tenni, ha emiatt érdemes lenne-e(?)


Az a baj, hogy az ilyenek visszaélnek a helyzettel.

Ha az ember visszaszólna hasonló stílusban vagy elkezdene emiatt normális keretek közt vitába szállni vele, akkor egyből leszállítás lenne a vége.



dec. 5. 15:18
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
81%

Én a második sor után rájöttem, hogy nem működik,azért van rajta.

Valószínű nap közben ment tönkre, a sofőr nem áll meg szerelgetni meg zacskózni, mert akkor azért háborodik fel a magadfajta.

Tehetsz panaszt ellene. A Lidl pénztáros ellen is ha túl gyorsan pakol, a bkk ellenőrt is, ha nem köszön. Neked is boldog karácsonyt.

dec. 5. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
70%
Szerintem ha meg kell kérdezned, hogy érdemes-e panaszt tenned, te is tudod, hogy az egyértelmű válasz a nem. Én is gorombán szóltam volna, amikor ott balf*szkodsz a sok próbálkozással, ahelyett, hogy a második után MEGKÉRDEZTED volna, működik-e. Van szád, nyisd ki.
dec. 5. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Elmondom mégegyszer, mert látom nem nyilvánvaló a helyzet.

A problémám a goromba módorral volt, nem azzal, mert ott volt a sapka.

Nem lett volna vele problémám, ha normálisan közli, amikor elsőre próbálkozok, hogy "Nem müködik".

De nem, ő hagyta, hogy ott szenvedjek vele, húzzam a saját magam idejét és ezzel az övét feleslegesen, mert elkerülhettük volna ezt az egészet, ha már az elején közli, hogy mi van.


Hadd ne én tudjam, és kérdezzem meg, hogy müködik-e, ha ő ott van, tudja már a legelejétől fogva, hogy nem müködik.


Ennyierővel, ha példákat akarunk nagyon mondani : "Bemész egy boltba, van két pénztár.

Mindegyikben ott áll a pénztáros, annyi különbséggel, hogy az egyik pénztáron van egy sapka. Tegyük fel, hogy te ahhoz a pénztárhoz mész, amin egy sapka van, (de a pénztáros ugyanúgy ott áll), neked honnan kellene tudnod, hogy nem müködik? És ha tudja a pénztáros ezt, akkor miért nem közölte az elején normálisan, és miért várta meg míg a szalagra lepakolod az árucikkeket?"


Szóval mégegyszer leírom. Nem azzal volt a problémám, hogy egy sapkával próbálta jelezni, hogy nem müködik. Hanem a buszvezetőnek a modorával, meg stílusával és simán elmerülhettük volna egymás időhúzását, ha nem nézi végig ahogyan szarakodok 3x, hanem már előtte vagy első próbálkozásra elmondta volna nekem normálisan a dolgokat.


Mellékesen annyit hozzáfűznék, hogy szerintem másoknál is történt olyan, hogy elsőre nem akarta lecsipogni a bérletét, hanem többszöri próbálkozásra.

Én ugyanebben a tudatban voltam + fejjel lefelé volt a bérletem és azt hittem amiatt nem akarta elfogadni 2x.

dec. 5. 15:59
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Ebből a félméteres válaszból is látszik, túlkomplikálod a dolgokat. Relax. Te is jobban fogod érezni magad, ha nem akadsz fel mindenen.

Nem anyázott a sofőr, a barátom azért nem egy "kispöcs" jelző.

dec. 5. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Akkor most az a baj, hogy volt rajta sapka?


Szerintem ilyenért nem érdemes. Legfeljebb kap egy papírt, hogy ejnye-bejnye, legközelebb legyél udvariasabb, de ezt is csak azért, mert panasz érkezett, és ki kell vizsgálni, de minden normális ember tudja, hogy ezzel nem érdemes foglalkozni - a buszsofőr is, a diszpécser is, az utas is.

dec. 5. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Csak válaszoltam a hozzászólásokra az én szubjektív véleményemmel, gondolkodásmódommal + arra, hogy "15:36"-os milyen okosságokat írt, abba nem gondolva bele, hogy az ő nézete és elmélete szerint mi van az éremnek a másik oldalán.


Az a "barátom" jelző inkább lenézően és lealacsonyítóan hangzott azzal a stílussal, ahogyan beszélt.

Persze igazad van, nem egyenlő egy anyázással.

dec. 5. 16:23
 7/11 A kérdező kommentje:

Egyébként van benne igazság, nem kellene emiatt panaszt tennem egyrészt, mert felesleges és

mert szimpla fellángolásként volt ez bennem.

Viszont attól függetlenül kíváncsi voltam/vagyok az emberek válaszaira.

Még azokéra is, akik szeretnek úgy okoskodni, hogy az éremnek a másik oldalát nem látják.

dec. 5. 16:30
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Följelentheted, mint amit sokan meg is tesznek. Te most fölhúztad magad, de lehet, hogy te voltál a harmincadik aznap. Megunta. Rossz napja volt. Elromolt a jegy ellenőrző. Nem volt ideje normálisan letakarni, ráírni, hogy rossz. Rárakott egy sapkát.Majd kap egy írásbeli figyelmeztetést, talán nem kap prémiumot. Nem rúgják ki, bármennyire is szeretnéd, mert utas több van, mint buszos. Azért ha az összes szolgáltató, a rengeteg rosszul fizetett szolgáltató, a boltos, a tanár, a buszos, és mindenki, aki titeket, méltóságos panasztevőket kiszolgál, egyszerre mondaná, hogy nekem elég, na akkor lenne nagy sivalkodás. Ha megnyugszol, jelentsd fel.
dec. 5. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

16:37-es.

Egy szóval sem mondtam, hogy kiszerettem volna rúgatni.

(Esetleges egy szóbeli figyelmeztetés, ahogyan itt valaki leírta, hogy "Legközelebb legyél udvariasabb".)

Szimplán bármennyire is rossz lehet harmincadjára elmondani 1 nap, hogy nem müködik, ez is benne van a munkájába és attól még, hogy elmondta az első embernek, nem azt jelenti, hogy a 2. , 3. Ember tudni fogja, hogy mi van, mert nem volt ott. Nyilván ha ugyanaz az ember játssza ezt el, akkor megértettem volna ezt a modort.

És ahogyan elmondtam, de ismételten el kell mondjam : "Elkerülhettük volna ezt az egészet, ha ő már a legelején szól és nem hagyja, hogy ott próbálkozzak feleslegesen, az eleve instabil csipogtatóval.

Saját magát húzta fel, simán ha elmondta volna előtte (Ahogyan egy értelmes buszos teszi), vagy már az első próbálkozásomnál normálisan, hogy "Nem müködik", nem háborodtam volna fel és ő sem idegesítette volna fel magát ezzel.

Azt is leírtam, hogy hirtelen fellángolásként írtam azt a részét, hogy "panasz".


Nekem is, akármennyire szar napom van xy dolog miatt, én mindig megadom pl. Egy buszosnak a tiszteletet és normálisan köszönök, mert nélkülük nem tudnék/tudnánk eljutni az egyik pontból a másikba.

dec. 5. 17:08
 10/11 anonim ***** válasza:
23%
Ilyenkor meg kell fejelni, abból tanul.
dec. 5. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!