Mennyire jellemző a vonatoknál, hogy megvárják egymást, és ilyenkor az indulási idő ("A" vonat késése esetén a "B" vonaté) csak tájékoztató jellegű?
Úgy tudom, jelenleg 10 percet kötelező várni a csatlakozó vonatra, ha feltételezhető, hogy lesz átszálló. (Régebben 15 perc volt.) De ha az aznapi utolsó vonat, akkor rengeteget, akár egy óránál többet is. Ha valamiért nem akarják megváratni a másik vonatot, akkor a jegyvizsgáló végigmegy a vonaton, és megkérdezgeti az embereket. (Én már többször találkoztam ilyennel.) Első körben a jegyeladásokat is meg lehet nézni, de ez önmagában nem elég, mert bérlet esetén ez nem mérvadó.
A menetrendben van egy jel, hogy "csatlakozó vonatra nem vár". Ez nagyjából úgy néz ki, hogy fekete négyzetben van fehér kör. Ezt fontosabb vonatok, pl. IC-k esetén alkalmazzák.
Cegléden pár perc késést meg szokott várni a Szegedre menő IC, de fordított irányban a Debrecen felé menő IC és IR is.
A menetrend egyébként minden esetben csak tájékoztató jellegű, de azért nem csak a látszat kedvéért van, ha tudják, betartják.
Nagyon, annyira hogy a késések nagy részét a csatlakozásra várás okozza.
Pl. a kör IC Szerencsen felsővezetéki zárlat/biztosítóberendezési hiba/egy renitens utas/egy letört csapórúd/ellopott kábel miatt 10-15 perc késést kap, és emiatt Nyíregyházán kettő, Debrecenben három, Püspökladányban kettő, Szolnokon három, Cegléden egy csatlakozó vonat indul összesen 120 perc késéssel, azután ezek a késve induló vonatok a sok esetben egyvágányú pályákon, ill. csatlakozó/végállomásokon átviszik a késést (továbbgyűrűző késés) további tíz vonatra, további 120 perc késést okozva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!