Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek ettől magas a BKV...

Szerintetek ettől magas a BKV bérlet ára?

Figyelt kérdés

Szerintetek a sikkasztásoktól magas a BKV- bérlet ára?

A BKV szerint a hamis bérletesektől.. (szerintetek is?)

Vagy egyéb?


2011. szept. 4. 12:56
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem a hamis bérletek miatt, hanem mert nem veszik az emberek a bérlteket és a jegyeket... És mert évek óta veszteséges a BKV (az más dolog, hogy a sikkasztás se tett jót neki..:D)
2011. szept. 4. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Mivel a BKV bérlet ára csak egy töredéke amúgyis a tényleges költségeknek, ezért sikkasztástól függetlenül drága.
2011. szept. 4. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Ha a BKV bérlet ára csak egy töredéke a valódi költségeknek, akkor ez súlyosbodni fog.Akkor előbb utóbb kifogynak a hitelekből és leáll az egész BP-i tömegközlekedés?

(Javítsatok ki ,ha nem.)

2011. szept. 4. 13:05
 4/7 Chrisstian_ ***** válasza:
100%

nincs olyan hely a világon, ahol nyereséges a tömegközlekedés. "Mondhatnánk ez egy szükséges rossz"

A bérletek árai nem vezethetők vissza 1 vagy 2 okra. A BKV komoly költségvetési hiánnyal és adóssággal küzd évről évre, nyilván ennek növekedését próbálják lecsökkenteni az aránytalanul magas áraikkal.


Hozzáteszem, ha jegy nélkül kapnak el, és rendes adófizető polgár vagy, akkor is fizettél az utazásért.

Tudni illik a magyar költségvetés évente 30-40 milliárddal támogatja a BKV-t az adófizetők pénzéből. Nem csak az enyémből és a Tiedből, hanem annak az autósnak az adójából is, aki a villamos mellett áll a dugóban, vagy pl a békésmegyei Jóskabácsiéból is, aki soha a budös életbe nem ül bkv-ra, és ez a dolog legszomorúbb része.

2011. szept. 4. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Igen.
2011. szept. 4. 13:10
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy már előttem is írták, a tömegközlekedés mindenhol a világon veszteséges, ugyanis jellegéből fakadóan, bele van kódolva a rendszerbe az, hogy veszteséges (ha túl sok busz van, egy buszon kevesen utaznak, nem nyereséges, ha túl kevés járat van, akkor meg nem veszik igénybe, akkor meg azért nem nyereséges. Jobb esetben 10 évente (most külföldről beszélek) cserélik a járműparkot. Vagyis mire épp megtérülne, már cserélik is le.



A BKV bérlet ára nem csak a lógóktól magas, sok tényezője van ennek:

- sok a vízfej, és nem csak a sikkasztásokra gondolok. Legalább 100 olyan dolgozik a BKV-nál, akinek valós szerepe nincsen, csak úgy jól elvannak. Gyors számítással: 100* 500e ft = 50 millió ft. 12*50 millió = 600 millió a totál semmire. Aztán persze az hogy önmagában van X (és X nagyobb mint az elvárható) (legalább 40) különféle szakszervezet, az megint csak a BKV-nak pénzbe kerül, legyen mondjuk havi 1 misi, éves szinten újabb 12 milla. Na most ha minden ilyen apró cseprő tételt összeszedünk, legalább évi 1-2 milliárd kijön úgy, hogy még semmi különösebbet sem kellett tenni.


Akkor ehhez hozzávesszük a lopást, az ésszerűtlen szervezések, megrendelések miatti kiadásokat/és vagy veszteségeket, újabb 1-2 milliárd.


Szóval éves szinten 4-5 milliárd eltűnik a süllyesztőben. Aztán valóban, a lógás is valamennyire veszteséget okoz, ez sztem éves szinten kb megint csak kb 1-2 milliárd lehet, tehát éves szinten tartunk olyan 6-8 milliárdnál.



A probléma valójában az, hogy a BKV-nak kiadási oldalon fel kell vennie a versenyt az európai országokkal: a BKV-nak ugyanannyiba kerülnek a járművek, az üzemanyag, az áram, stb... Munkabérre ugyan kevesebbet fizet ki, de minden másban európai árakat kell fizetnie.

A bevételi oldalon viszont nem európai a szint. A BKV szívesen emelné az árakat, de egy átlag magyar ember pénztárcájának már ígyis baromi drága a jegy. Ez meg azért van, mert mo-n a fizetés nem képez valós vásárlóerőt.


Persze, most itt lehet arra hivatkozni hogy külföldön így megy úgy van. Bizonyára. Viszont külföldön a fizetések is többszörösei. És a fizetéshez képest arányaiban a közlekedés mindenhol drága!


És végül de nem utolsó sorban a szakértelmet is ide sorolnám: aki vezető pozícióban van, az vagy hazaáruló (Kocsisnál nagyobb rablót még nem igen hordott a hátán a Föld), vagy egyszerűen sík hülye, és azt sem tudja mit csinál. Ezek miatt ostoba, nem előrelátó, nem megalapozott döntések születnek, amik viszont már nem hogy milliárd, hanem 100 milliárdos tételek, és ez előbb utóbb így vagy úgy, de veszteségként fognak jelentkezni.


Elég csak a 4es metróra gondolni, de lehet szó akár a metrókocsi beszerzésekről is. Szívesen elfogadnám azt a pénzt, amit eddig az ügyvédeknek kifizettek, szerintem abból már életem végéig nem kéne dolgoznom. És ráadásul már megint csak nem magyar terméket vesznek, hanem külföldit. "Hurrá".


A régi metrókocsikat próbálják életre lehelni több millióért, miközben ha annak idején normális döntést hoznak, már az új kocsikon lehetne utazni, és nem kéne vagon pénzt kifizetni a régiek toldozására, foldozására.


A BKV legújabb fejlesztése, a "süketeknek autó csukódást jelző a metrón". Nagyon jó, de hogy ennek mi értelme volt? Nem akarok senkit megsérteni, de a fontossági sorrendben ez most a sor végén van, amikor még az is kérdéses, hogy szept. elején hogy fogják pótolni a kiesett szerelvényeket...

2011. szept. 4. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Valóban.Remekül összefoglaltál mindent.

Egy korrekt átszervezéssel sok felesleges költség megoldható (lenne).

De aki fejes ,annak így tökéletes, hiszen minél több költséggel tud elszámolni, annál többet "dolgozott."

A 4-es metróból ... szerintem már semmi nem lesz.

Sajnos.

2011. szept. 4. 14:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!