Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten miért nem fejleszti...

Budapesten miért nem fejlesztik a villamoshálózatot?

Figyelt kérdés

Budapest villamoshálózata a világon az egyik leghosszabb, azonban az állapota sok helyütt elég szörnyű.

Ezen felül a viszonylatok eléggé széttagoltak. Véleményem szerint ha a villamoshálózatot kellőképpen fejlesztenék, a főváros tömegközlekedése hihetetlen mértékben javulna.


Néhány ötletem:

2-es villamos: északi végállomása a Lehel térig tolódna ki. A Jászai Mari tér után a Pozsonyi úton haladna tovább a Victor Hugo utcáig, s onnan érné el a Lehel teret (kapcsolatot teremtve a 3-as metróval).

12-es villamos: Angyalföld kocsiszín után ismét a 14-es villamos vonalán haladna a Lehel térig, innentől pedig a Váci (majd Bajcsy-Zsilinszky) úton haladva érné el a Deák Ferenc teret, innentől pedig a 49-es vonalán haladna (értelemszerűen a 49-es megszűnne így).

24-es villamos: A 24-es és a 69-es összevonásából jönne létre. A 24-es nem kanyarodna be a Festetics utcába, hanem a Fiumei úti felüljárón áthaladva elérné Erzsébetvárost. A Rottenbiller utcában közlekedne egészen a Damjanich utcáig, s azon keresztül érné el a Városligetet, amin áthaladna (a Dvořák sétányon és a Zichy Mihály úton). Az Erzsébet királyné útjára térve megegyezne a vonala a 69-esével, ami értelemszerűen megszűnne így.

36-os villamos: Teljesen új villamosvonal. A Havannatelepről indulna Kispest irányába (a Barta Lajos utcán), s csatlakozna a 42-eshez. A Kisfaludy utcára kanyarodna, elérné a Kossuth teret, majd Kőbánya-Kispestet. Innentől a Sibrik Miklós út mellett közlekedne, érintené az Újhegyi lakótelepet, s utána a Mádi utcán haladna az egyik irányban, s a Harmat utcán a másik irányban egészen a Gitár utcáig. A Gitár utcáról kitérne a Maglódi útra, ahol csatlakozik a 28-ashoz, de csak a Sörgyárig, onnantól ugyanis a 3-as pályájára térne rá, s így érné el az Örs vezér terét.

37-es villamos: A végállomás egészen a Széll Kálmán térig tolódna ki. A Blaha Lujza tér után a Rákóczi úton haladna tovább, át az Erzsébet hídon, s a 18-as villamos vonalán haladva érné el a Széll Kálmán teret.

41-es villamos: A 41-es és a 17-es villamos összevonása. A Batthyány tér után továbbhaladva a rakparton érné el a jelenlegi 17-est, s azon vonalán haladva a Vörösvári utat. Később meg lehetne hosszabbítani egészen Óbuda vasútállomásig.

42-es villamos: Baross tér, Festetics utcától indulna a jelenlegi 24-es vonalán, de a Vajda Péter úton letérne a vonaláról. Áthaladna a Népligeten (a jelenlegi 99-es busz vonalán), s így érné el a Határ utat. Ugyanúgy a Havannatelepen lenne a végállomása, mint a 36-osnak.

59-es villamos: Meg lehetne hosszabbítani a Farkasréti temetőtől egészen Gazdagrétig.


Ez csak néhány ötletem. Mit gondoltok?

Szerintem már akkor is javulna a budapesti tömegközlekedés, ha ezek megvalósulnának.


2013. márc. 25. 22:16
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Hűha, ez nem átlagos kérdés. Látszik, hogy a téma átszövi a mindennapjaidat. Küldd el a BKK-nak!
2013. márc. 25. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Ez egész jó elképzelés, egyébként már valamelyik vonalat már elfogják kezdeni fel újítani, csak azért rengeteg pénz kellene rá, hogy az egészet felújítsák modernebbre.

Mostanában Budapesten és környékén elég sokat fejlesztik, fejlesztgetik a tömegközlekedést, mert amikor Esztergomba mentem volna a rokonomhoz akkor ugye vonattal nem mehettem csak egy bizonyos részig mert szét van szedve az egész vasúti hálózat a felújítás miatt. Meg amikor busszal mentem akkor torlódás volt a forgalomba mert Üröm környékén valami útépítés miatt leállították a forgalmat.

2013. márc. 25. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Szerintem igazad van, egy remek kis hálózatot lehetne létrehozni. Valószínűleg a tök felesleges négyes metró árából meg is lehetne csinálni, de most csak hasra ütöttem. Ami engem még nagyon zavar a széttagolt hálózaton kívűl, hogy nagyjából busz szerepe van a villamosoknak Budapesten, azaz szinte minden fánál megáll. Szerintem (főleg a külvárosban) nyugodtan meg lehetne szüntetni megállókat.
2013. márc. 25. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Nagyon jók az elképzelések, csak sajnos a már 80 %-ban felesleges 4-es metró építése az összes pénzt felemésztette amit a közeljövőben ilyen célokra lehetett volna fordítani. Pedig annyi pénzből ez az összes amit leírtál megvalósulhatott volna..
2013. márc. 26. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Volt egyszer egy ilyen felvetés a facebookon az UV-villamos oldalán..érdemes elolvasni..én is írtam pár sort..:

1-es villamosból körvillamost csinálni

4-6-ost összekötni a móricz és újbuda központ közt és menne tovább a 18-ason a moszkváig így ebből is egy körvillamos lenne..

Írtak még olyat, hogy a 3-ast és a 47-49-es villamosokat kivezetni a nyugatiig majd összekötni őket..

Más momentán nem jut eszembe...esetleg még annyi, hogy kihozhatnának vmit a XVII.kerbe is..

2013. márc. 26. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
1-esből nehézkes lenne körvillamost csinálni, Budán nem tudna hol menni.
2013. márc. 26. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

De, fejlesztik. Rövidesen kiírják a tendert az 1-es Közvágóhíd-Fehérvári út szakaszára és a budai fonódónak is érvényes támogatási szerződése van (Margit híd-Batthyány tér ill. a Török utcai átkötés).


Amiket írtál, azok nagyrészt részei azoknak az alternatíváknak, amelyeket a megvalósíthatóság, megtérülés és számos más szempont alapján rangsorol a BKK egy,a jövőbeni fejlesztések előkészítését célzó projekt keretében.


2-es: valóban egy lehetséges fejlesztési irány, bár az északi végpont nem a Lehel tér, hanem a Duna Plaza magasságában elhelyezkedő új lakóövezet volna.

12-es (inkább 14-es): a Bajcsy-Zsilinszky úti vonal visszaépítése szerepel az érvényes közlekedésfejlesztési koncepciókban, de el kell dönteni, mit akarunk kezdeni a Nyugati téri felüljáróval.

24-es: a Thököly út-Mexikói úton át történő összekötés priorizált, mert így műtárgyépítés nélkül keresztezhető a vasút.

36-os (42-es): ma is létező fejlesztési prioritás, a kérdéses pont a lajosmizsei vasút keresztezése. Az újhegyi villamosvonal már kevésbé hangsúlyos helyen, de szintén szerepel a rangsorolni kívánt fejlesztések között.

37-es: a Rákóczi úti villamosvonal visszaépítése szintén előkelő helyen áll a rangsorban, így pl. a Ferenciek tere már most úgy épül át, hogy az aluljáróból megépülnek a feljárók a leendő villamosmegállókba.

2013. ápr. 14. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!