Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi ma egy vasúti forgalomirány...

Mi ma egy vasúti forgalomirányító napi feladata egy modern állomáson?

Figyelt kérdés
Nagy vonalakban mivel telik egy napja?
2013. máj. 28. 17:29
 1/6 anonim ***** válasza:

-Engedélykérés/-adás (jöhet,mehet,változás,operatív vonatok)

-Forgalmi napló vezetése (érkezés,indulás ideje,elrendelés és engedélykérs ideje)

-Ha van, és miért ne lenne?, a késések leigazolása a rendszerben (Miatta, nem miatta,műszaki hiba-e,stb.)

-Egyes állomások a hangosbemondó kezelése (pl.: Székesfehérvár)

-Biztosítóberendezéstől függően a ki- és bejáró vonatok,tolatószerelvények vágányútjának kezelése és elrendelése (Egyes helyeken -pl. Keleti- nem a (fő)rendelkező feladata a biztosító berendezés kezelése itt vagy ún. "táblások" vannak,vagy több központos a biztosító berendezés és a váltók állítása,jelzők kezelése másik toronyban/szolgálati helyen történik,így itt csak elrendelést ad)í

-Baleset/Hiba esetén (gázolás,felsővezeték szakadás, bizt. berendezés hibája,tűz,stb.) az illetékes hatóság,szakemberek és a területileg illetékes diszpécser (Budapest,Kerepesi út 16.,a Keleti parkolójával szemben) értesítése.

2013. máj. 28. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen! Lenne még pár kérdésem, ha nem baj!

Tehát:

- Milyen műszakok és beosztások vannak általában?

- Vannak-e még fizikai erőt igénylő feladatok (gondolom, alakjelzők állítása)?

- A Moldova-könyvben leírtakhoz képest mennyire stresszes manapság ez a munka? (gondolom, erősen hely-, vonalfüggő).

- Mennyit lehet havonta keresni?

- Hol tudnék utánanézni/olvasni részletesebben a témának?

Köszönöm szépen előre is!

2013. máj. 28. 20:08
 3/6 anonim ***** válasza:

Én csak pár kérdésre tudok válaszolni:

A beosztás is vonalfüggő, van, ahol 12, van ahol 24 óráznak. A 12-nél ugye felváltva éjszaka/nappal.

Van amelyik vonal stresszes, van ahol alig van vonat és nem nagyon kell rajta izgulni, mert nehéz hülyeséget csinálni. (Mondjuk egy hülyeségből lehet hogy baleset lesz...)

2013. máj. 29. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Munkarend: Van 12,van 24 órás szolgálat is,ez hely függõ.Van ahol elsõ vonattól az utolsóig. (15-18 óra)

Beosztások: Legközvetlenebbül a rendelkezõk,táblások,naplózók/külsõsök,váltókezelõk,mozdonyvezetõk,tolatószemélyzet,jegyvizsgálók. Közvetettbõl annyi van,mint a fene.Sokról még én sem tudom,hogy mit csinál.

Fizikai munka: Van még most is,szép számmal. Sok helyen (pl. Budapest-Déli) a váltók állítása még ma is központból,tornyokból, vonóvezeték segítségével történik. Illusztráció:

[link]

Helyenként pedig konkrét vonalszakaszokat irányítanak egy központból. Pl.: Balaton déli partja. Illusztráció:

www.prolan.hu/wp-content/uploads/2012/04/D-B_Fonyód_KÖFI_központ.jpg

Stressz: Ember- és helyszínfüggõ.

Fizetés: Sajnos nincs az egész országra kiterjedõ ismerettségem így csak a pest környéki fizetésekrõl tudok nyilatkozni. 120-190 ezer forint. Elõbbi egy solymári forgalmistáé,utóbbi egy kecskemétié. (Több volt,mint forgalmista,de kevesebb,mint állomásfõnök.Nem rémlik a pontos beosztása)

2013. jún. 5. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A Moldova-féle könyv más világ. Ismertem egy vasutast,aki -Isten nyugosztalja!- még együtt dolgozott azzal az állomásfõnökkel,akihez Moldova is kiment. Egyik alkalommal emberünket munkába érkezvén az állomásfõnök úr leellenõrzött és észrevette,hogy nem fekete zokni van rajta. (ma is kötelezõ az egyenruhával harmonizáló -fekete,sötétkék,barna- zokni) Mivel hazaküldeni nem akarta,ezért adott neki 20(!) forintot villamosjegyre és zoknira. Amikor vissza ért -visszajáróval-,addigra jóval meglépte a szolgálatra jelentkezés idejét,így megbírságolta. A visszajáró kereken fedezte ennek költségét.

Igaz,ekkor még a vasúton sokkal jobban érzõdött az,hogy félkatonai-szervezet. Mellesleg a könyv elején felsorolt pályaudvarokból (Marhavásártér, Dunaparti stb.) mára már csak a Nyugati rendezõ maradt meg a gurítóval,ill. Ferencváros,mint személy- és teher pályaudvar.

Utána olvasásra pedig a MÁV F1 (jelzési) és F2 (forgalmi) utasítását ajánlom,mert ezek tartalmazzák az alapokat. Ezeket pedig egy sima Google kereséssel megtalálod.

2013. jún. 5. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!
2013. jún. 28. 19:14

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!