Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Változtatást hogyan, hol...

Változtatást hogyan, hol lehet kezdeményezni?

Figyelt kérdés

A/1-ből B-be eljutni 15,4 km; a helyi autóbusz társaság 20km-es bérletet váltat az utazókkal. A/2 700m-el közelebb van B-hez, erre a távra 15km-es bérlet váltható.

Az A/1-ből utazók évtizedek óta nem tartják igazságosnak, több ezer ft a különbség van a bérletjegy árában és a táv is távol áll 20 km-től...



2014. febr. 25. 09:29
 1/5 anonim ***** válasza:

Az élet igazságtalan, de nincs megoldás, nem is fognak változtatni. Képzeld, itt Pesten, aki 1,5 km-t utazik naponta, ugyanannyit fizet a bérletért, mint aki 70 km-t.

A távolsági buszoknál, vonaton szakaszokra van osztva a tarifa. Nem nagyon lehet jobbat kitalálni.

2014. febr. 25. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
...csak kezd elavult lenni ez a rendszer, mert ha valaki akarná már megoldható lenne egy pontos távolságon alapuló számítás.
2014. febr. 25. 10:25
 3/5 anonim ***** válasza:

Korszerű eszközökben bővelkedő országokban sem hinném, hogy pontos távolság alapján számolnak. Bécsben ha jól tudom, fel van osztva a város területekre, azon belül egységes a díj, átlépve több. Nem biztos, hogy így van, csak térképeket látok ilyen díjzónákkal.


De mondok mást, ha az igazságot keressük. Bocs, hogy az előző példánál maradok. Szomszéd naponta 2 buszmegállót utazik a munkahelyére. Kétszer 10 perc időtartammal. Én négy átszállással jutok el a munkahelyemre, kétszer két óra időtartamban. Ugyanannyit fizetünk. Nem igazságos. Legyen távolság alapú a tarifa. Rendben.

Tehát nem elég az, hogy én sokkal, de sokkal többet töltök utazással, mint a szomszéd, de még sokkal többet is fizessek? Ő szerencsés volt, én nem passzióból bumlizom át a várost. Jobb lenne így?

2014. febr. 25. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Ez a távolságalapú díjszabás lényege. Aki a sávhatáron átutazik, az már a magasabb km-övezethez tartozó árat kell, hogy fizesse. A nyugaton használt zónarendszer sem jobb ennél, csak ott fixek a zónahatárok és ki-kilobbizható egy-egy településrész kedvezőbb zónába sorolása.


Ha a te logikádat nézzük, akkor meghúzhatnánk ugyan a határt 14,9 helyett 15,4 km-nél, de akkor meg a 15,8 km-ről utazók lennének felháborodva és kérnék a zónahatár kitolását 15,8 km-re. A végén mindenki ugyanannyit fizetne...


Ennél pontosabb felosztás alaposan megbonyolítaná a díjszabást és rugalmatlanabbá tenné a rendszert.

2014. febr. 25. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
meggyőztetek
2014. febr. 28. 08:12

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!