Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon a közlekedési...

Magyarországon a közlekedési cégvezetők miért nem tartják értéknek a hagyományokat?

Figyelt kérdés

Itt van például a MÁV új IC+ kocsija. Ebből az interjúból* kiderül, hogy ez a rémes színterv marad, sőt, a CAF kocsik egy része is megkapja ezt a festést. Kinek jó ez? A MÁV-nál van egy évtizedek óta létező, többé-kevésbé egységes, egyedi, és szerintem abszolút jól sikerült színterv. Mi értelme van annak, hogy az elmúlt 10 (de inkább 20) évben ahány beszerzés, annyi, az előzőektől gyökeresen eltérő színterv? Komolyan nem értem meg, hogy mehetnek át ezek a döntések? Mit várnak ettől?


[link]


2014. nov. 29. 19:23
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Citromsárga legyen?
2014. nov. 29. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
1: Nem. Maradjon olyan, amilyenek most is a gyorsvonati/IC/EC kocsik.
2014. nov. 29. 22:47
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
100 éve olyanok. Ha nem változtatnak, akkor meg az lenne a baj.
2014. nov. 29. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
2: Az miért és kinek lenne baj? De most komolyan, szerinted mi indokolja, hogy állandóan, minden egyes beszerzésnél forradalmasítani akarják a járművek kinézetét?
2014. nov. 29. 22:57
 5/12 anonim ***** válasza:

Általában a felsővezetők szeretnek valami jól látható ujjlenyomatot hagyni, talán itt is erről lehet szó.


Egyébként a jelenlegi, 1974-ben bevezetett kék-szürke színtervvel nincs semmi gond, nem rí ki a többi európai vasúttársaság színterve közül. Mostanában sokan két-három színű, vízszintesen osztott színtervet használnak, amiben gyakran megjelennek jelentős kék, szürke vagy fehér felületek. Úgy látszik ez a divat, ki régebben, ki mostanság vezette be:


Csehország

[link]


Szlovákia:

[link]


Ausztria:

[link]


Németország:

[link]


Lengyelország:

[link]


Szerbia:

[link]


Montenegró:

[link]


Románia:

[link]

2014. nov. 30. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Szerintem annyira édes mindegy milyen a festése....
2014. nov. 30. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Szerintem nagyon nem mindegy, milyen megjelenése van a járműveknek. És úgy látszik, a mindenkori vezetésnek sem, hiszen állandóan le akarják cserélni. Alapvetően ezzel sem lenne baj, a nagy cégek néha arculatváltás mellett döntenek, de itt erről szó sincs, csak ad-hoc ötletelésről. Arról meg ne is beszéljünk, hogy rendszerint jóval színvonaltalanabbak az új színtervek.


Ezt cserélik le: [link]


erre: [link]


Én sokáig reménykedtem benne, hogy ez az alsó borzadály valami mérnök "kreatív" agyszüleménye, mert a projekt költségvetésébe láthatóan nem fért bele egy grafikus. Viszont azt nem gondoltam volna, hogy a sorozatgyártás után a MÁV-tól nem parancsolnak ennek megálljt. Azt meg pláne nem, hogy az egységesítés jegyében a többi kocsit is elkezdik átmázolni.


Persze ez a jéghegy csúcsa csak, a MÁV-nál gyakorlatilag minden vizuális megjelenéssel kapcsolatos terület mostohagyerekként van kezelve. A logótól kezdve az utastájékoztató feliratokig minden úgy néz ki, mintha a Mancika (a titkárnő) szerkesztette volna meg szabadidejében. Ez egy orbitális szégyen és igénytelenség, hogy egy tízezreket foglalkoztató, évi 150 milliárdos árbevételű cégnél nem költenek grafikusra.

2014. nov. 30. 17:07
 8/12 anonim ***** válasza:

# 7/7 Időpont tegnap 17:07


Szerintem szebb az alsó (nem azért, mert nem tisztelném a hagyományokat, még mielőtt...), de ez nyilvánvalóan egyéni ízlés kérdése. Az is, hogy kell-e dizájnváltás egyáltalán.


Ha _MINDEN_ kocsit átfestenek ilyenre, azzal sem feltétlen lenne bajom. Persze lehetne szebb is, pl. a román látványterv szebb mint ez.


Ami a tényleges baj, hogy nemhogy nem egységes, de rendszer sincs a festések közt. Át kéne beszélni ezt rendesen (úgyis divat a nemzeti konzultáció :-D) végre, hogy legyen végre _EGY_ arculat. És onnantól kezdve, ha "új" (akár használt) járműbeszerzés jön, arra az _EGY_ bizonyos arcra lefesteni. A régieket drága lenne lefesteni az újra, de ha nincs rá pénz, akkor járműcserék után legalább előbb-utóbb egységes lenne.

2014. dec. 1. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

8: Nekem is elsősorban ez a fő bajom, ha az egységesítés a fő cél, akkor miért a gombhoz akarják igazítani a kabátot állandó jelleggel? Ok, hogy 300 db-os beszerzés nem kicsi, de azért még így is kis százaléka a teljes flottának. Tipikusan az a helyzet, ahol bárcsak ne csinálnának semmit.


Ízlésről nincs értelme vitatkozni, de az az érzésem, ezzel az új színtervvel objektív bajok is vannak. Sajna megindokolni nem tudom, de szerintem egy képzett grafikus azonnal rávágná, mi az, ami miatt olyan bántóan hat. Azok a csíkok, és a rikító kék nagyon nincs rendben. Olyan az egész, mint 1997-ben egy kezdő webdesigner által összerakott honlap.


Abban sem hiszek, hogy ezt feltétlen a "néppel" kellene átbeszélni. Sokkal inkább kellene ezeket a döntéseket egy kompetens szakmai (=vizuális megjelenéssel foglalkozó, és nem vasutas!) csapat alá rendelni. Döntési jogkörrel, felelősséggel, stb. A cipész maradjon a kaptafánál ugye.

2014. dec. 1. 18:43
 10/12 anonim ***** válasza:

# 9/9 Időpont ma 18:43


Persze, de elsősorban a festés nekünk, utasoknak szólna, hiszen mi látjuk őket nap mint nap. Ugyanez a helyzet a BKK bugyi/bili/tarlóskék buszaival is. Iszonyú ronda, szembántó egy színt sikerült választani, a jól megszokott, jól bevált, és szintén egyedi "Ikarus-kék" helyett. Ott se lett érdemben meghallgatva az utazóközönség, pedig számítana. Nyilván úgy kéne csinálni, hogy lenne ~5 látványterv, szavazzatok... Még ha el is csalják, legalább a látszat megvan :-)

2014. dec. 1. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!