Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon a közlekedési...

Magyarországon a közlekedési cégvezetők miért nem tartják értéknek a hagyományokat?

Figyelt kérdés

Itt van például a MÁV új IC+ kocsija. Ebből az interjúból* kiderül, hogy ez a rémes színterv marad, sőt, a CAF kocsik egy része is megkapja ezt a festést. Kinek jó ez? A MÁV-nál van egy évtizedek óta létező, többé-kevésbé egységes, egyedi, és szerintem abszolút jól sikerült színterv. Mi értelme van annak, hogy az elmúlt 10 (de inkább 20) évben ahány beszerzés, annyi, az előzőektől gyökeresen eltérő színterv? Komolyan nem értem meg, hogy mehetnek át ezek a döntések? Mit várnak ettől?


[link]


2014. nov. 29. 19:23
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

Annyira jössz a designerekkel, mintha ők aztán nem baromi ocsmány dolgokat lennének képesek összehozni. Valószínű amúgy hogy ezekhez a tervekhez is alkalmaztak hozzá értőt.


De tipikusan meddő vita, mint a BKK buszok, az emberek is mindig ezeken az apró hülyeségeken ragadnak le hogy világos kék vagy sötét kék. Nyíregyen meg ezer éve sárgák a buszok, ott meg az az emberek nyűgje.


De komolyan, ha ez lenne a máv legnagyobb hibája akkor tökéletes lenne a vasút.

2014. dec. 1. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 A kérdező kommentje:

10: Nem feltétlen értek veled egyet, de el tudom fogadni ezt az álláspontot is. A lényeg, hogy azt az 5 tervet valóban hozzáértők tervezzék a vállalati arculatba illeszkedően.


A BKK szerintem pont a vizuális elemekben hozott újat leginkább a korábbi korszakhoz képest, egységes és átgondolt utastájékoztatás, piktogramok, stb. Az új metrólogó meg egyenesen zseniális, időtálló darab, remélem, hogy nem söpri el majd pár év múlva egy következő kurzus. DE, a buszok átfestése dettó ugyanez a történet, viszont ha jól tudom, arról Tarlós István döntött személyesen a BKK fölött.


11: Azért "jövök" a designerekkel, mert ez az ő szakterületük. Én kétlem, hogy az IC+ terveinél jelen volt ilyen szakember, sokkal inkább tűnik úgy, hogy egy projektet nagyon magáénak érző, túlbuzgó mérnök áll mögötte, vagy egy teljesen mással foglalkozó munkatársra lőcsölték rá ezt a feladatot. Ezek a képek magukért beszélnek:


[link]


[link]


És az, hogy van ennél nagyobb baj is, még nem érv arra, hogy ezzel ne foglalkozzanak. Azaz pontosabban most azzal jobban jártunk volna, ha nem csinálnak semmit. :) Ez tipikusan egy olyan dolog, ami különösebben pénzbe nem kerül, de sokat dob a megjelenésen. Az, hogy ezek előfordulhatnak, vállalatszervezési hiányosság, és felteszem más területeken is tapasztalni ilyet.

2014. dec. 2. 18:59
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!