Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A vasútépítés miért ilyen...

A vasútépítés miért ilyen lassú Európában?

Figyelt kérdés

A Kínában 15 év alatt több, mint 10.000 km nagysebességű vasutat építettek

Pedig ugyanolyan technológiával csinálják, mint az európaiak.


És a minőség sem rossz, nincs több baleset rajta, mint nálunk.Nem omlik le 2 év után az egész,



A különbség, hogy a kínaiak tervszerűen csinálják, a felhasznált építőelemeket szabványosították. Így a minőség is egyenletesebb és a költségek is alacsonyabbak lettek.

Kínában a drágább magas töltések helyett ahol lehet, inkább völgyhidakat építenek előregyártott betonelemekből. A szabványosítás és a moduláris felépítés hívei.


Európában miért tökölnek annyit a vasútépítéseknél?

A németeknél,franciáknál meg itthon is, évekig tart, mire átépítenek/felújítanak meg meglévő sima tehát nem nagysebességű vonalat.


Ausztriában is, most épülő új vasútvonal befejezését 2025-re ígérik.


Mi ez a lassúság?

A kínaiak 3x befejeznék volna ennyi idő alatt.



2014. dec. 16. 18:03
 1/6 anonim ***** válasza:

Azért van egy kis különbség a kínai és osztrák (német, francia) gazdaság között. Meg az európaiaknak nem sietős, Kína évtizedes lemaradásban van vasúthálózat szempontjából, most próbálják behozni.

És egy vasútról nem 2 év alatt fog kiderülni hogy mennyire tartós, hanem évtizedek alatt. Majd ha 10 év múlva is jó minőségűek lesznek a kínai vasutak, akkor szólj.

2014. dec. 16. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Szia! A felújítás amiatt is lassabb, hogy ott közben rendszerint fenntartják a forgalmat, amennyire tudják. Másrészt Európában az a szokás, hogy ha egy okos kitalálja, hogy épp a te házad helyére kell vasutat építeni, akkor nem gyalulják le csak úgy, hanem van valami jogilag szabályozott módszer a kisajátításra. Néha itt is évekig pereskednek. Kínában holmi környezetvédelmi szempontokkal se törődnek, amire valószínűleg Ausztriában elég nagy hangsúlyt fektetnek.
2014. dec. 16. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Na meg kínában kis túlzással napi 5 rizsszemért is dolgoznak emberek, így nem jelent gondot odacsődíteni ezer embert lapátolni, meg kiszolgáló személyzetnek. Itt azért más a helyzet...
2014. dec. 16. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Kína nem Európa és ez, fordítva is igaz:

vegyül példának Magyarországot - 150 éve kiépítették a vasúti pályákat. Kína ekkor hol volt?

0-ból építeni könnyebb, mint egy, pályát felújítani. A kíniak is megfogják majd ezt élni. A másik, a társadalmi berendezkedés: Kínában mi is van és Európában? Teljesen más, így nem csoda, hogy melyik, hogyan építkezik.

2014. dec. 17. 02:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Lehet hogy Kína most épít gőzerővel, de azért az egy más világ mint Európa. Kezdjük ott hogy ha ők valahova vasutat akarnak, akkor az ott is lesz, ha 1000 embert kell kitenni a lakhelyéről akkor kiteszik. Plusz új vonalakat gyorsabb építeni, míg egy működőn elég jól le kell szervezni hogy mellette azért ne álljon 2 évig a közlekedés sem.


A francia vasútra egy szó nem lehet, ők mindig is a világszínvonalat képviselték ebben, németeknél meg tudtommal elég nagy veszteséget termel a vasút, nálunk meg ugye 3x szétlopják mire valami megépül.


Kína most van egy olyan marha nagy gazdasági növekedésben, amiben az usa volt 50 évvel ezelőtt, mindenbe pumpálják a pénzt ezerrel.

2014. dec. 17. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Viszont stadionépítésben tuti verjük Kínát.
2014. dec. 17. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!