Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy a fenébe lehet vesztesége...

Hogy a fenébe lehet veszteséges a BKV?

Figyelt kérdés
A jegyárak megütik az európai átlag szintjét, talán meg is haladják azt. "Új" járműveket szökőévente egyszer vesznek, akkor is általában használtan. Karbantartás gyakorlatilag nincs, csak ha működésképtelenné válik egy jármű. Az alkalmazottak éhbérért dolgoznak. Mégis mitől veszteséges a cég? Miért kell még súlyos összegeket dobálni ebbe a feneketlen kútba az adónkból is?
2016. febr. 7. 18:24
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Máshol költenek közösségi közlekedésre, itt meg azt próbálják játszani, hogy fizessék csak az utasok a teljes üzemeltetést (ez persze nem sikerül, de kb. fele arányban ők fizetik). És persze még így is kijátssza a kormány/önkormányzat rendszeresen a demagóg kártyát, hogy mennyi közpénzt költünk a közösségi közlekedésre (miért nem jár mindenkivel kocsival, ugye), és ezen a vonalon születnek az ilyen kérdések is. A tényekbe senki nem gondol bele, ennél a kérdésnél is csak az látszik, hogy "biztos nem lehet veszteséges", meg persze a jó öreg "mi adónkból" duma.


Egyébként ha már önjelölt szakértősködni kezd valaki ezzel kapcsolatban, akkor érdemes lenne a BKK-t meg a BKV-t különválasztani. Mert a BKK Budapest közlekedésszervezője, a BKV meg csak egy szolgáltató, jegyet még véletlenül sem értékesítenek.


Arról is érdemes lenne beszélni, milyen tényszerű problémák vannak a szolgáltatással. Mert ebből a leírásból nem derül ki. Számomra a BKK megbízható szolgáltatás, és meg vagyok velük elégedve. Ami gondom van velük, mind arra vezethető vissza, hogy a politika játszótérnek használja az egész témát, és igazán komoly fejlesztések (mind infrastruktúra, mind menetrendbeli, vagy csak simán a viteldíjak, azoknak az integrációja) nincsenek. Mivel ugye pénz sincs, mert abból most épp stadionok épülnek az ország falvai mellé.


De pl. ott van a MÁV-START, akiknek a színvonala sehol nincs egy BKK-hoz képest. Szerintem ott komoly gondok vannak hozzáállás terén is, ott az alkalmazottak legnagyobb kompetenciája, hogy magyarázzuk ki a késéseket, zsúfoltságot, fűtetlen/felforró kocsikat. De tény, hogy a probléma gyökere ott is a pénz, ami a rendszerváltás óta gyakorlatilag teljesen elmarad. A közösségi közlekedés egy fekete bárány.

2016. febr. 9. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

" "Új" járműveket szökőévente egyszer vesznek "


Hát azért ez így nem igaz. Több száz új busz (ha csak nem több ezer) érkezett Budapestre 2010 óta (még ha alvállalkozóval, akkor is), és mégsem jó. Pl. Az ex Szabolcs Volán nagy kocsihiánnyal küzd hosszú ideje és 2010 óta mégis 0 (azaz nulla) új busz érkezett, csak Borsodi és Hajdú-Bihari levetett hulladék (30 éves Ikarusok többnyire). Vagy ott van a Bordod megyei matuzsálem. De ott legalább nincs kocsihiány.

2016. febr. 11. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

"A jelenlegi szolgáltatási színvonalat kizárt, hogy ne lehetne fenntartani a jelenlegi jegyárak mellett."


Belinkeltem a BKV éves mérlegét. Benne van mennyi bevétel van jegy és bérletértékesítésből illetve mennyi az össz kiadás, mennyi állami támogatást kap stb..

Gondolom ezt te is láttad, amikor átnézted az éves kimutatást, igaz? :D


Persze, nyilván fel sem lapoztad, mert akkor nem írtál volna ilyen butaságot :D

2016. febr. 11. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!