Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért baj, hogy sok embernek...

Miért baj, hogy sok embernek elvárásai vannak a Mávval, illetve MÁV alkalmazottakkal szemben?

Figyelt kérdés

Én szerencsére ritkán ülök vonatra,akkor amikor szervizben van az autó.De, amikor vonatra szállok, mindig találok sok kifogásolható dolgot.

Piszkos WC, szakadt kocsik, kosz, rossz légkondi,késések vagy már az állomáson flegma pénztáros...stb


Én termékfejlesztés területen dolgozom, a cég partnerei maximális teljesítményt várnak el tőlünk.Ha nagy hibák keletkeznek, akkor bizony költői túlzással fejek is hullanak.Biztos kirúgnának pár embert.


Ebből adódóan én, mint a MÁV vásárlója, nevezzük utasnak, miért ne várhatnék el a kifizetett jegyárért maximális teljesítményt, tisztaságot, késektől mentes járatokat,ügyfélközpontú személyzetet?


Egy kollégám egyszer már megvizsgálta a Mávot.

Szerinte, elég lenne nekik egy jó menedzsment, akik a versenyszférából jöttek és nem az "ismerősök ismerősének az ismerősei". Ezután megkezdődhetne a humán állomány átszervezése és leépítése.Amit lehet automatizálni, meg amit lehet kiadni külsős cégeknek (bérszámfejtés, takarítás...stb), még a pályafenntartást is, egyedül a diagnosztika maradna Mávos.



2017. aug. 13. 07:56
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Igazad van.


Amúgy láttál már közelről alacsony beosztású vasutast? Vagy láttad-e az arcát, amikor meglátja a havi fizetését?

Láttál-e már magasabb beosztású irányítót, aki éppen kiosztja a munkát(és az embereket?)

Én még nem láttam, mert még vonaton sem ültem, nem is fogok. De látom az alkalmazottak elkeseredését, a reménytelenségét, és az unott fáradtságát.


Igazad van. De tényleg...

2017. aug. 13. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
90%
Nem baj, csak ne legyenek irreálisak az elvárásaid. Egy csomó állami vállalatnak mindössze annyira futja az erejéből, hogy próbálnak életben maradni.
2017. aug. 13. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
64%

Én nem pontosan ebben látom a megoldást. Nem kell feltétlenül a versenyszférából jönnie a menedzsmentnek, bár nyilván nem hátrány, ha onnan vesznek át jól bevált módszereket.


Szerintem a fő probléma inkább az, hogy a menedzsment teljesítményét mérő indikátorok és az ezek alapján történő premizálási módszerek vagy teljesen hiányoznak, vagy nem elég hatékonyak. Magyarán hiába késik a vonat a vasút hibájából, Csépke fizetése nem lesz kevesbb. Innentől kezdve kikapcsoltunk egy nagyon fontos ösztönzőt a rendszerből.

2017. aug. 13. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Gondolom a cég, ahol te dolgozol, nincs monopolhelyzetben. Így nem teheti meg, hogy szarik a dolgozói és az ügyfelei fejére. A MÁV sajnos megteheti.
2017. aug. 13. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

"Egy csomó állami vállalatnak mindössze annyira futja az erejéből, hogy próbálnak életben maradni."


Éppen ezért kellene az állami vállalatoknak a legnagyobb hatékonyságra törekedni.


Amit a másik válaszoló írt, az is jó.

Az a baj,hogy a vezetőket nem rúgják ki a hibák után.Nálunk rúgtak már ki vezetőt, mert sok rossz döntést hozott és az egyik partner sokat panaszkodott rá.


Bár, normális helyeken a vezető önként lemond.Svájcban,Japánban többször előfordult,kisebb hibák miatt is lemondott egy vasúti vezető.

2017. aug. 13. 09:29
 6/9 anonim ***** válasza:
95%
valóban a kiszervezés lenne a megoldás. legyen verseny több szolgáltató között...bár ahogy a magyar viszonyokat ismerjük, ez is inkább fel van osztva egymás között, akár a telekommunikációs piacot, akár másikat nézzük...
2017. aug. 13. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Svájc, Japán az érem egyik oldala. Az érem másik oldala India, Pakisztán, Banglades(ezek a jobbak.)
2017. aug. 13. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
#3: Ha levonnának a mozdonyvezető béréből a késés miatt, akkor az se nem lenne ösztönző (inkább az őrületbe kergetné a munkavállalót), se nem javítana a MÁV helyzetén. Az egyetlen jó megoldás itt az lenne, ha nem az állam, hanem független cégek kezében lenne a vasúti közlekedtetés, akik érdekeltek lennének abban hogy minőséget nyújtsanak. A kérdező szvsz jól írta.
2017. aug. 16. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Szerintem ha nem ilyen lenne a MÁV, akkor egyszerűen nem lenne vasúti személyszállítàs Magyarországon.

Úgy gondolod, hogy abból a pár ezer forintból, amit az a párszáz utas kifizet, amelyik felfér egy vonatra, abból ki lehet fizetni a mozdonyok üzemanyagát/áramdíját, beszerezni új vonatokat, megfizetni a fogkrémreklámszerűen vigyorgó lelkes alkalmazottakat...? Mikor az utasok fele így se fizet, mert vagy nyugdíjas, vagy etnikailag bonyolult potyautas, vagy nagycsaládos/ilyenolyan kedvezménnyel?

Ugyan már. Ezt csak úgy lehet fenntartani, hogy masszívan veszteséges akármit csinálsz, aztán a veszteséget meg majd te meg én meg mindenki kifizeti az adójából.

Ennek az előnye, hogy utazhatsz vonattal. Mert amúgy az elképzelhető, hogy egy Budapest-Pozsony-Bécs útvonalat szívesen üzemeltetne bármelyik külföldi társaság is, de az fix, hogy egy Ózd-Bivalybasznád viszonylatra azt mondaná, hogy ezt meg csinálja a jó édes anyátok, én nem hozom ide a vonataimat meg az embereimet szétveretni amúgy is egy fillért se fizető, részeg potyautasok kedvéért. Aztán akkor ott (meg az ország elég nagy részén) nem lenne vonat.

A hátránya meg az ennek a mostani megoldásnak, hogy így van vonatközlekedés, de olyan amilyen. Mivel se így, se úgy nem lesz lényegesen több fizető utas, így mindenki beleszarik.


Amit nem kellett volna csinálni, az az amit a drága gyurcsány apánk csinált vagy 10 éve, hogy eladta a MÁV teherszállitó üzletágát az osztrákoknak.

A vasúti teherszállítás nemcsak nálunk, de kb. mindenhol az egyetlen ága a vasútnak, ami nyereséges.

Szó se róla, a személyszállítás akkor is veszteséges lenne, ha a tehert nem adják el a Rail Cargonak.

De akkor legalább az adódon kívül másból is lehetne finanszírozni a veszteséget...

2017. aug. 16. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!