Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha 160-as sebességet szeretnén...

Ha 160-as sebességet szeretnének a vonatoknál akkor miért nem törekszik a máv arra, hogy mozdony is legyen olyan ami alkalmas arra?

Figyelt kérdés

Az nem igaz,hogy,mert nincs pénz mozdonyra...

Van. Csak flirteket vesznek belőle,újabban minden évben jön kb. 10 db flirt. Meg emeletes flirteket terveznek elővárosi vonalra. Mit akarnak? Elég már a flirtezésből szerintem,nem csak flirtből áll a világ,ha nincs annyi flirt elégedjenek meg az utasok az elővárosi közlekedésben a csíkos ingákkal is. Ha a vidéki Miskolc-Ózd között utazók megelégednek a régi bhv-s ingával meg a Békéscsabaiak a sima műbőr űléses vagonokkal,akkor az elővárosi vonatokkal utazók is elégedjenek meg ne csak flirttel.

Nem emeletes flirteket kellene a mávnak.beszereznie,hanem még inkább traxxokat vagy taurusokat,hiszen a máv tudja,hogy terve van,mégpedig Békéscsabára,Debrecenbe 160-as tempót akarnak,akkor szerintem nem flirteket kellene beszerezni,hanem a távolsági közlekedést is fejleszteni mostmár.

Vagy majd ezeken a vonalakon is flirteket akarnak közlekedtetni? Távolsági gyorsként ne,mert az személyvonatra való,ha pedig a személyeket akarják flirtekkel kiszolgállni,megint hülyeség,fel sem gyorsúl 160-ra,mert már fékeznie kell ugyanis itt a következő állomás,tehát 160-nal nem fog menni.


Hogy hogy nem arra áll rá a máv mostmár ,hogy eddig az elővárosi vonatokat rendelte,mostmár a távolsági közlekedésre kellene mozdonyokat beszerezni,mert az a terv,hogy 160-nal menjenek a vonatok az említett két vonalon is az 1 vonalhoz hasonlóan? Szerintetek miért nem így csinálja a máv?


Szerintem 30 év múlva sem fognak menni a vonatok 160-nal se Csabára se Debrecenbe. Ez az építkezés csak arra jó,hogy huzamosan 120-szal mehet a vonat,új a pálya,nincs tele lassújelekkel.



2017. okt. 29. 21:44
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
79%
Huh, fárasztó egy hapsi lehetsz!
2017. okt. 29. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
84%

Szia!


A sok flirt egy szervezési bénaság volt tudtommal, valami pályázati keretük volt még, és valamilyen adminisztrációs okból csak flirtet tudtak rendelni. Az index vasutas fórumon keress utána, szerintem írtak róla. Ugyanakkor az is igaz, hogy az utasok jelentős többsége a motorvonatokat szereti, mert azok az újak. Hiába nem kényelmes, praktikus távolsági utazásra, egy csomó utas erre "szavaz".

2017. okt. 29. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
11%
Akkor se járok vonattal.
2017. okt. 29. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
69%
sokra mész a mozdonyokkal, ha a vagonok nagyrésze meg 120-140-et bír, azokat is 4-500 millióért lehet felújítani, egy taurus árából meg majdnem kijön egy teljes flirt szerelvény...
2017. okt. 29. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
79%

Túlnyomó részt nem a gépeken múlik!

Az ország vasúti pályájának nagy része alkalmatlan!

Ahol lehetne, de a biztosító berendezések sem megfelelőek:

1-es vonal: Tata–Hegyeshalom (összesen 104 km)

30-as vonal: Budapest–Székesfehérvár (kivéve Budapesten belül és a Velencei-tó mellett, összesen 47 km-en)

100-as vonal: Szajol–Püspökladány (összesen 67 km)

120-as vonal: Szajol–Békéscsaba (összesen 86 km)

Több kérdés? :-)

2017. okt. 29. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
61%

Nem véletlenül Budapest elővárosában fejleszti a MÁV-START a járműparkot: itt a legnagyobb a forgalom. Ezen a területen konkrétan nyereséges a vasút, és azzal, hogy vonatokat cserélnek, még tovább nő az utasszám.


Az, hogy a MÁV-START távolsági vonatként közlekedteti a FLIRT-eket is, egyszerűen azért van, mert nagyon király parasztvakítás, hogy "új vonat megy hozzátok is". Közben az tény, hogy a FLIRT kifejezetten elővárosi vonat, nem távolsági, de mást meg ugye nem vesznek.


Az elővárosi utasok - legalábbis magamat tekintve - megelégednének piros csíkos Bhv-kal, sőt halberstadti kocsikkal is, ha tudják ugyanazt a menetrendet, mint egy FLIRT. Ez 120-as pályán is már nagy kihívás, és ha végre lesz 160-as pálya, akkor egyértelműen ilyen nem lesz. Illetve rengeteg olyan utas van, aki a régi kocsikra azt mondja, hogy kösz nem.


Az emeletes FLIRT lehet, hogy elképzelhetetlen onnan nézve, de bizony Budapest elővárosában nem egy olyan vonal van, ahol sima 3 részes FLIRT-tel már nem lehet elvinni az utasokat reggel a csúcsban, de még a piros csíkos Bhv-n is kifognak az utasok.


Sajnálatos, hogy Budapest elővárosán kívül nem annyira fejleszt a MÁV-START, de valahol érthető is.

2017. okt. 29. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

22:08-as válaszoló.

Ezt amiket írtál,hogy a pálya hol alkalmas 160-ra ,ezt valamelyik más oldalról nézhetted ki,nem magadtól írtad.

Azt hiszem a wikipédia írja így,nem tudom pontosan.


A valóság az,hogy Szajol-Püspökladány helyett SZOLNOK-Püspökladány szakaszon van kiépítve 160-ra a pálya,sőt hamarosan Debrecenig lesz,éppen most zajlanak a munkák a P.ladány-Deb közti szakaszon.


Egyébként Ferihegytől Szolnok-Paládicspusztáig is alkalmas a pálya 160-ra,csak ezt 2010-re megcsinálták és ezt nem emlegeti senki,pedig így van.

2017. okt. 29. 22:55
 8/12 anonim ***** válasza:
49%

Az a baj, hogy te a kérdést sokkal inkább emocionálisan közelíted meg, mint racionálisan.


Nem egyiket VAGY másikat kell fejleszteni egymás rovására, hanem mindkettőt.


Az elővárosi vonalakon nagy az utasszám, sok a megálló. A gyors utascseréhez elengedhetetlen az "alacsonypadlós" motorvonat. Az is fontos, hogy a motorvonatok sokkal jobban gyorsulnak, mint a Szilis ingák, könnyebben lehet tartani velük egy feszesebb menetrendet. Egy másik fontos dolog, hogy ezek minden megállásnál energiát táplálnak vissza a hálózatra, ezáltal kevésbé vannak megterhelve a betápláló alállomások és a villanyszámla is kevesebb valamennyivel.

Az igazat megvallva már rég csak ilyeneknek kellene járniuk!


Ahogy már írták, kocsik sem nagyon vannak, amik ekkora tempóra alkalmasak, így a 160km/h az csak álom. Ez a 120 és 160 amúgy is csak egy hülyeség, ami rajtunk maradt 40 évvel ez előttről. A 100-as és 120-as vonalat is úgy kellett volna átépíteni, hogy megszüntetnek minden szintbeli keresztezést amit csak lehet, a kisebb állomásokat alkalmassá teszik nagy sebességű vonatok áthaladására és igazából akkor semmi akadály nem lenne a 200km/h vagy magasabb tempóhoz az Alföldön. Csak gondolj bele milyen lenne, ha a lassújelek kerülgetése helyett 230-cal pirítana a körIC :D :D


Alapból az lett volna a fontos, hogy ezeket a vonalakat magasabb sebességre újítsák fel, és arra kellett volna venni megfelelő járműveket - mert amik vannak azok lassan már mind cserések. Ezt lehetett volna párhuzamosan is csinálni, nem egymás kárára.

2017. okt. 30. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Amúgy nem mind1, hogy adott esetben Flirt vagy épp mozdony vontatta szerelvény megy 160-al? Míg nincs rá túlzottan lehetőség a pályák miatt, addig meg felesleges ezen vesződni, mert ha lesz is rá lehetőség, hogy kihasználni valahol 160-at, arra bőven elég a 10 Taurus meg a 25 Traxx, mert mire eljutunk oda, hogy ez a 35 gép nem lenne elég kiszolgálni, annyi 160 as vonat járna, az se holnap lesz.
2017. okt. 30. 04:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Ne felejtsük el,hogy van még az a 10 db v63-as 1×× amit tudják a 160-at. Azokat is be lehetne fogni majd valamint a többi gigantot is meg kellene 160-as tempóra csinálni és nem kéne mozdonyt venni,hanem a VAN-t megcsinálni 160-asra.

Ez is egy lehetőség lenne. Szerintem.

2017. okt. 30. 13:04
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!